Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sushi oikeasti hyvää?

en syö
09.10.2019 |

Vai syötävä kun trendikästä ja kaikki syö?

90% pelkkää riisiä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se oikeasti hyvää. Olin pitkään maistamatta kun en tajunnut mitä ihmeellistä noissa pienissä riisirullissa oikein on. Mutta kun kerran maistoin niin ihastuin heti.

Vierailija
2/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liiankin hyvää. Melkein suklaan veroista. Kahta en vaihda sushia ja suklaata!

Sushista valitsen tiettyjä, joten kaikki sushit eivät ole hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noin paljoa riisiä. Eikö se ollut trendikästä viime vuosituhannen puolella?

Sushia syödään, koska se on ruokaa. Hyvää mielestäni, silloin tällöin syön. Tuore sushi hyvin tehtynä on kunnon herkku.

Onko kaikki muut ruuat, joita syödään, muuten hyviä?

Vierailija
4/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vain sushista jossa on riisiä ja kirjolohta. Ne kastikkeet niihin on kamalia, sushissa voi minun mielen mukaan olla myös merilevää.

Ja sushi pitää olla tuoretta. Buffet aikoina aasialaisissa ravintoloissa se voi olla ihan hyvää mutta en ole perehtynyt.

Vierailija
5/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama miljardi ihmistä vaan esittää?

Vierailija
6/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No makuhan siinä on hyvää, se riisikin maistuu hyvältä kun siihen on laitettu sitä riisietikkaa jne. Tuore hyvin tehty suishi on minun himoruokaa. Vähäsen wasabitahnaa ja soijassa kastellen, nam. Lempparia on sellainen jossa on päällä tonnikalatahnaa.  

Vierailija
7/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi on oikeasti aivan käsittämättömän hyvää ja ainoa ravintolaruoka ja myöskin etninen ruoka, johon tulee minulla aivan käsittämätön himo niin, että pari kertaa kuussa on vähintään päästävä. Korkealaatuisessa paikassa sushissa on ehkä vähän yli puolet riisiä ja se kuuluu asiaan. Eihän se pelkkää kalaakaan voisi olla. Kunnon paikoissa myös riisi itsessään on hyvää. Oletko kuinka usein itse syönyt? Yleensä sushiin kehittyy himo hiukan vähitellen ja useat sushifriikit eivät välttämättä ole pitäneet sushista ensimmäistä kertaa syödessään. Näin kävi minullakin eli ensin sushi hieman ällötti, mutta kun makuun tottui, siihen rakastui. Tulisesti.

Vierailija
8/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvää. Muutaman kerran syönyt ja ei ole minun makuun yhtään. Ei ne maistu miltään, jos ei dippaa soijassa.. Misokeitto oli kyllä hyvää, kun alkuruoaksi söin sitä japanilaisravintolassa.

Oudoin makukokemus oli yhdessä kinkissä, jossa alettiin sushia tarjota lounasbuffetissa. Riisiläjä, jonka sisälle oli väännetty nakki. Omg ja hyi.

Vierailija
9/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvää kuin raaka kala vain voi olla 🤢

Vierailija
10/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas niitä kuuluisia makuasioita joista ei voi kiistellä. Itse tykkään.

Vierailija
11/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa myytävä sushi on ihan kamalan makuista, kokeiltu varmaan 10 eri sushiravintolaa. Kun kerran on Japanissa maistanut aitoa tuoretta sushia (Osakan parhaimmissa sushipaikoissa), kaikki Suomessa myytävä maistuu kuin olisi seisonut jääkaapissa viikon.

Eli kyllä, sushi on hyvää mutta vain Suomessa sushia maistanut ei ole aitoa hyvää sushia kokeillutkaan.

Vierailija
12/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se hyvää. Meillä tehdään kotona sushia suunnilleen kerran kuussa viimeiset 15 vuotta. Ketuttaa kun muodikkuus on jo mennyt ohi ja markettien sushitarvikevalikoimat kutistuneet olemattomiin menneisiin vuosiin verrattuna. Muutama vuosi sitten sushitarvikkeet sai lähi K-kaupasta, nyt pitää mennä Prismaan ja sielläkin valikoima on kutistunut niin että ei välttämättä ole kuin yhtä inkivääriä ja yhtä wasabia jne.

Vierailija
13/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tökkii vaikkapa graavatussa lohessa?

Vierailija
14/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa myytävä sushi on ihan kamalan makuista, kokeiltu varmaan 10 eri sushiravintolaa. Kun kerran on Japanissa maistanut aitoa tuoretta sushia (Osakan parhaimmissa sushipaikoissa), kaikki Suomessa myytävä maistuu kuin olisi seisonut jääkaapissa viikon.

Eli kyllä, sushi on hyvää mutta vain Suomessa sushia maistanut ei ole aitoa hyvää sushia kokeillutkaan.

Varmaan ne onkin Suomessa usein seisseet jääkaapissa, jos ei viikkoa niin vuorokauden tai ainakin aamusta asti. Mutta on niitäkin paikkoja joissa sushit tulee tuoreeltaan tarjolle. Osaavan kokin löytäminen Suomessa voi olla haastavaa.

Vierailija
15/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No makuhan siinä on hyvää, se riisikin maistuu hyvältä kun siihen on laitettu sitä riisietikkaa jne. Tuore hyvin tehty suishi on minun himoruokaa. Vähäsen wasabitahnaa ja soijassa kastellen, nam. Lempparia on sellainen jossa on päällä tonnikalatahnaa.  

Nämä tahnat, soijat ja etiikat pilaavat sushini. Sushi on muuten hyvää. Tykkään raa'asta kalasta tuoreena sellaisenaan.

Syön kalan silmiä ja poski lihaksia, eikö tuollainen eskimo ruoka tottumus ole sushia? Minun mielestä raaka kala on sushia. Olen syönyt tosikin hyvää sushia.

Vierailija
16/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoin makukokemus oli yhdessä kinkissä, jossa alettiin sushia tarjota lounasbuffetissa. Riisiläjä, jonka sisälle oli väännetty nakki. Omg ja hyi.

Suomiversio sushista. Kai siihen tarjottiin kyytipojaksi vielä ketsuppia ja sinappia?

Vierailija
17/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tökkii vaikkapa graavatussa lohessa?

Ällöä lötköä, ei vaan pysty syömään.

Vierailija
18/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan tämän. Varsinkin kalan suhteen valtava ero suomalaisten ja japanilaisten suhipaikkojen välillä. Japanissa kala usein kalastettu saman päivän aamuna, Suomessa ollut pakasteessa ties kuinka monta viikkoa. Riisikin Japanissa melkein lämmintä vielä koska vastakeitettyä, Suomessa keitetty edeltävänä päivänä ja ollut jääkaapissa yön, ellei kauemminkin koska sushirullat tehdään etukäteen, moni ravintola varmaan tilaa ne jopa valmiina jostain.

Joten ennen kuin mollaatte sushia, kokeilkaa Japanissa kunnon sushia.

Vierailija
19/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on oikeasti pahan makuista, aiheuttaa melkein oksennusreaktion. Olen kokeillut useissa paikoissa pieniä annoksia (Suomessa ja Ruotsissa tosin vaan) ja pakko todeta, että ei toimi mulle yhtään. Aikoinaan ihmettelin suuresti sitä hehkutusta, kun sushi oli muodissa, tuntui että kaikki pitivät sitä aivan ihmeellisenä ruokana.

Harmi homma sinänsä, muuten tykkään kyllä esim. monistakin etnisistä ruoista ja kokeilen kaikkea uutta mielenkiinnolla. Sushi ei vaan ollut mun juttuni, ei sitten yhtään.

Vierailija
20/56 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon. Vois syödä vaiks joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme