Supersuorittajaäiti uhriutuu
Pitäisiköhän pystyä valitsemaan elämässään mitä tekee kun kaikkea ei voi kuitenkaan saada?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Muiden odotukset = oma heikko itsetunto
Tämä!
Ihmettelen ja olen ihmetellyt täälläkin useasti mainittuja ulkoisia paineita, arvostelua jne. Mitä ne ovat ? Voisiko joku luetella ihan konkreetisesti.
Mihinkään lasuun/sossuun en normi ihmisen kohdalla usko,viranomaisilla on tarpeeksi töitä muutenkin.
Lisäksi joku voisi myös kertoa, miksi niistä muista, ketä sitten ovatkaan, pitää burnoutiin asti välittää?
Itsetunnon omaava, omilla aivoilla ajatteleva näyttää keskisormea muiden älyttömyksille eikä edes yritä toteuttaa viikon uusinta kiintymyssuhteen vahvistus metodia.
24h/7 yksin 2-3 pikkulapsen kanssa kyllä uuvuttaa, mutta se on eri asia kuin uupua jostain ulkopuolisesta idiotismista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden odotukset = oma heikko itsetunto
Tämä!
Ihmettelen ja olen ihmetellyt täälläkin useasti mainittuja ulkoisia paineita, arvostelua jne. Mitä ne ovat ? Voisiko joku luetella ihan konkreetisesti.
Mihinkään lasuun/sossuun en normi ihmisen kohdalla usko,viranomaisilla on tarpeeksi töitä muutenkin.
Lisäksi joku voisi myös kertoa, miksi niistä muista, ketä sitten ovatkaan, pitää burnoutiin asti välittää?
Itsetunnon omaava, omilla aivoilla ajatteleva näyttää keskisormea muiden älyttömyksille eikä edes yritä toteuttaa viikon uusinta kiintymyssuhteen vahvistus metodia.
24h/7 yksin 2-3 pikkulapsen kanssa kyllä uuvuttaa, mutta se on eri asia kuin uupua jostain ulkopuolisesta idiotismista.
Kun sinä et usko johonkin, sitä ei ole olemassa.😂
Minusta on surullista, miten paljon some vaikuttaa nykyään ihmisten elämään. Vai voitteko kuvitella, että ennen someaikaa joku olisi VAUVAN JA TAAPERON kanssa treenannut jopa 9 krt viikossa ja jättänyt hiilarit pois ruokavaliosta. Jokaiselle potentiaaliselle uupujalle suosittelisin pitkää somepaastoa. Silloin voi rauhassa miettiä, että mitä asioita tekee siksi että kokee ne itse tärkeäksi ja mitä vain siksi, että haluaa näyttää somen kautta muille olevansa hyvä ja tehokas ihminen.
"– Vaaditaanko äideiltä tänä päivänä paljon ja kohdistuvatko vaatimukset nimenomaan äiteihin? Vai onko tämä äitien kokemus, joka syntyy ehkä jostain somesta tai keskustelupalstoilta? Tulevatko odotukset muilta äideiltä, yhteiskunnasta vai mistä ne tulevat, se ei ole ihan selvää. Mutta äidit ainakin vaikuttavat kokevan, että heiltä odotetaan paljon, Sorkkila pohtii."
Kyllä vaditaan, mutta naiset tietävät tämän ennen kuin alkavat vääntämään mukuloita. He vain luulevat että pärjäävät siinä kisassa koska eihän se äitiys nyt voi niin vaikeaa olla! Mutta joka nurkan takaa tuleekin lisää hommaa mikä pitää tehdä juuri niin kuin kÄsketään, tai muuten sinua voidaan katsoa pahalla silmällä, ja sitähän ei kestetä. Kuvitellaan mielessä täydellinen äitiys, ja haetaan siihen tukea ympäriltä. Jollekin se on yliterveellinen ja yliliikkuvainen elmä, jossa raahataan 3kk ikäiset kolmoset mukaan vuorikiipeilyreissulle, jollekin luomusitä-luomutätä, ja toiselle joku muu tyyli.
Kyllä perfektionistinen luonne on itse se, joka haluaa vähän näyttää toisille, että miten hyvin ja miten paljon sitä oikein pystyykään. Perfektionisti ajaa mielellään itsensä piippuun, jos vain pääsee sillä tavoin näyttämään että on pikkuisen parempi ja kyvykkäämpi. Tiedän tämän koska olen itse ex-perfari.
Vierailija kirjoitti:
Jaksoiko kukaan lukea juttua loppuun asti?
Kyseisen äidin pelastus ja ratkaisu oli perustaa firma ja alkaa kirjoittaa kirjaa.
Kysyn vaan että oppiko ihminen tästä yhtään mitään?
Veikkaan että sama oravanpyörä ja ylisuorittaminen jatkuu.
Mihin ne lapset on mahtunut tässä kuviossa?
Jaksoiko kukaan lukea juttua loppuun asti?
Kyseisen äidin pelastus ja ratkaisu oli perustaa firma ja alkaa kirjoittaa kirjaa.
Kysyn vaan että oppiko ihminen tästä yhtään mitään?
Veikkaan että sama oravanpyörä ja ylisuorittaminen jatkuu.