Onko vika minussa vai puolisossani?
Apua, en enää tiedä onko vika minussa vai puolisossani vai yksinkertaisesti molemmissa.
Mieheni haluaa todella usein seksiä, päivittäin ja monesti jos vaan olisi mahdollisuus kun itselleni riittää kerran viikossa tai silloin kun tekee mieli.
Minä käyn töissä ja pyöritän kotona arkea, hoidan kirjaimellisesti kaiken, omat asiani ja lasten asiat + muistutan miestäni hänen asioista. Eli olen kirjaimellisesti aivan loppu iltaisin kun meillä on mahdollisuus yhteiseen aikaan. Hän haluaa yleensä seksiä ja minä henkistä tukea ja läheisyyttä eikä mieheni ymmärrä tätä. Annan itsestäni 150% päivittäin ja sitten minun pitäisi vielä tehdä miehelleni hyvä olo ja hänestä minulle hyvän olon tapa kuulostaa vastenmieliseltä. Hänestä suhteessamme ei ole muuta ongelmaa kuin seksin vähyys ja minusta meiltä puuttuu täysin kommunikointi taidot ja henkinen puoli on aivan olematon.
Kuvittelenko itse liikoja, onko vika vain minussa vai olemmeko vaan täysin erilaisilla tarpeilla olevia? Yritin selittää miehelleni että haluaisin balanssin tämän välille eli mieheni tulee henkisesti vastaan että minä voin tulla sitten fyysisesti vastaan, johon hän vaan vastasi että mieti haluatko elää hänen ja hänen tarpeiden mukaan.
Olenko ainut joka ajattelee mieheni olevan itsekäs kun ei tule vastaan? En tiedä enää mitä tässä pitäisi tehdä.
Kommentit (11)
Varmaan pariterapeutti olisi hyvä tässä. Pääsette tuosta yli jos kumpikin haluaa tulla toista vastaan. On ihan ymmärrettävää, että olet ihan poikki kun hoidat kaiken. Miehen on hoidettava oma osuutensa perheen pyörittämisestä. Eikä ole liikaa vaadittu, että puoliso antaisi henkistä tukea. Tunnetasolla pitää kohdata toinen. Vaikuttaa siltä, että olette juurikin tunnetasolla etääntyneet toisistanne. Jos molemmat haluatte tehdä töitä asian eteen ja kumpikin tunnistatte missä se ongelma on niin miksi ettei saisi asiaa selvitettyä ja parannettua parisuhdettanne. Mutta jos toinen ei halua selvittää mitään ja tehdä töitä parisuhteen eteen niin sitten on aika vähän enää mitään tehtävissä.
Tämä tuntuu kyllä liian käsikirjoitetulta eli provolta.
Annan, hän ei vaan tee mitään annan vastuut hänelle. Kaikki jää hoitamatta. Välillä tuntuu että minulla on neljä lasta eikä puolisoa ollenkaan. En nipota enkä tuputa. Olen hiljaa ja toivon että hän huomaisia. Kokeilin sitä että kerron suoraan mutta sitten saan vasta iskuksi että nipotan vaikka sanon asiallisesti asioista. Sitten vaan lakkasin sanomasta ja tekemästä kaikkia mutta sitten ne jää tekemättä jos minä en niitä tee
Hah. Eli sinä toimit ilmaisena piikana ja palvelijana ja sitten pitäisi vielä olla miehen kassien tyhjentäjänä iltaisin koska HÄN HALUAA.
No, ihmiset kohtelevat sinua niin kuin annat heidän kohdella.
"...johon hän vaan vastasi että mieti haluatko elää hänen ja hänen tarpeiden mukaan."
Mitä vastasit miehelle? Oletko olemassa vain miehen tarpeita varten? Mutta sama ei koske vastaavasti häntä sinun suhteesi, tai perheen suhteen?
Kyllä mies oppii, kun tarpeeksi usein kieltäydyt.
En minä ainakaan tuollaiseen suostuisi.
Mikä saa sinut elämään tuollaisessa liitossa? Olet miehesi jalkarätti, johon päivän lopuksi on hyvä tyhjentää pussit. En ikinä suostuisi moiseen. Onneksi löysin toisella kierroksella fiksun miehen, joka osallistuu kotitöihin täysipainoisesti ja muutenkin asettaa parisuhteemme kaiken edelle. Siltikin molemmat ovat usein niin väsyneitä arkisin, ettei kumpikaan jaksa ajatellakaan seksiä. Sen sijaan viikonloppuisin on ihanaa käpertyä toisen syliin ja hellittelyyn.
En minä ainakaan haluaisi elää tuollaisen miehen tarpeiden mukaan. Mitä saisin itse? En yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hah. Eli sinä toimit ilmaisena piikana ja palvelijana ja sitten pitäisi vielä olla miehen kassien tyhjentäjänä iltaisin koska HÄN HALUAA.
No, ihmiset kohtelevat sinua niin kuin annat heidän kohdella.
Niinpä
Olet mennyt vanhanaikaiseen. Mulle on myös käynyt noin. Ja monelle muullekin.
Sulla on neljä lasta.
Olisko miehestä elättämään teidät kaikki ja tosiaan voisit jäädä vain kotiin töihin.
Vika on sinussa. Olet ottanut omat standardisi arkenne mittariksi etkä luota puolisosi tapaan hoitaa asiat. Anna vastuuta arjesta hänelle äläkä nipota ja tuputa omia tapojasi tehdä asiat. Näin sinulle jää enemmän energiaa seksille. Kerta viikossa on aivan liian vähän useimmille miehille.