Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitetaanko tullista kotiin, Jos olet saanut nimelläsi lähetetyn huumepaketin, eikö se ole poliisien tehtävä???

Vierailija
08.10.2019 |

Isäni sai tänä aamuna puhelun tullin työntekijältä, että hänen nimissään on tullut huumepaketti suomeen ja hänen pitäisi mennä poliisi-asemalle selvittämään asiaa.
Isäni oli vain tokaissut että kylläpä on tullut väärään osoitteeseen. Eihän hänellä ole edes netti yhteyttä. Mistä tässä mahtaa olla kyse?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinne ei mene, poliisi käy noutamassa kotoa.

Ei kyllä resurssit riitä nykyään moiseen.

Vierailija
22/28 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tapahtuu aika paljon, että tilataan toisen osoitteeseen huumeita. Meillekin kävi kerran näin, tosin ei jäänyt paketti tulliin vaan tuli laatikkoon asti.

Ihmettelin että mikä ihmeen paketti siellä oli kun hain aamulla postin aikaisin. Avasin pakettia hiukan ja siellä oli monta pientä pussia jauhoa ja soitin saman tien poliisille. Ennenkuin hakivat paketin, ovikelloa soitti hulluna naapurin hampuusi ja selitti, että hänen pakettinsa tuli varmaan vahingossa meille, hän haluaa sen takaisin.

En ollut tietävänikään koko paketista, mutta ilmeisesti oli nähnyt minun hakevan sen kun jankutti ja selitti, että olen syyllistynyt varkauteen jos en palauta sitä pakettia ja hän on maksanut siitä jne. Kehotin sitten puhumaan poliisien kanssa, kun saapuvat pian ja vedin oven kiinni. Poliisit hakivat paketin ja aikanaan selvisi, että naapuri tosiaan oli tilannut minun nimelläni ja osoitte

ellani tuon paketin, tarkoitus oli ehtiä ennen minua hakea se postilaatikosta. Minulle ei tuosta mitään käynyt, paitsi että jouduin tietysti kuulusteluun asiasta.

Eikö ole lukittua postilaatikkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä tapahtuu aika paljon, että tilataan toisen osoitteeseen huumeita. Meillekin kävi kerran näin, tosin ei jäänyt paketti tulliin vaan tuli laatikkoon asti.

Ihmettelin että mikä ihmeen paketti siellä oli kun hain aamulla postin aikaisin. Avasin pakettia hiukan ja siellä oli monta pientä pussia jauhoa ja soitin saman tien poliisille. Ennenkuin hakivat paketin, ovikelloa soitti hulluna naapurin hampuusi ja selitti, että hänen pakettinsa tuli varmaan vahingossa meille, hän haluaa sen takaisin.

En ollut tietävänikään koko paketista, mutta ilmeisesti oli nähnyt minun hakevan sen kun jankutti ja selitti, että olen syyllistynyt varkauteen jos en palauta sitä pakettia ja hän on maksanut siitä jne. Kehotin sitten puhumaan poliisien kanssa, kun saapuvat pian ja vedin oven kiinni. Poliisit hakivat paketin ja aikanaan selvisi, että naapuri tosiaan oli tilannut minun nimelläni ja osoitte

ellani tuon paketin, tarkoitus oli ehtiä ennen minua hakea se postilaatikosta. Minulle ei tuosta mitään käynyt, paitsi että jouduin tietysti kuulusteluun asiasta.

Eikö ole lukittua postilaatikkoa?

Nykyään on, entisessä asunnossa ei ollut.

Vierailija
24/28 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi menee poliisiasemalle ja kieltää kaiken. Tuo on sen verran normaali tapa tilata huumeita jonkun muun postilaatikkoon että on pelkkä kieltämisasia.

Vierailija
25/28 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin.

Isä soitti aamulla ensin Suomen tullin neuvontapalveluun ja sieltä sanottiin, että todennäköisesti huijaus.

Huijauspuhelun mukaan Isän olisi pitänyt mennä Uudenkaupungin tai Rauman poliisiaseman pihamaalle allekirjoittamaan joku paperi. Siis pihamaalle, ei asemalle. Eikä tämä rikospoliisiksi Suomen tullista itsensä esitellyt nuorekkaan äänen omaava kertonut edes nimeään. Isän nimellä on kuulemma saapunut huumeita Suomeen ja allekirjoituksella paperiin poliisiaseman pihalla jotenkin asiat selviäisi.

Hetken päästä isä soitti Rauman poliisin neuvontanumeroon ja sieltä sanottiin 99,9% varmuudella puhelun olevan huijaus. Ottivat tietoja ylös ja soittivat hetken päästä takaisin, kun olivat tehneet tarpeeksi omia tutkimuksiaan niin, käskivät olematta jatkossa vastaamatta vastaaviin puheluihin.

Noh,

Mitä tästä nyt sitten opittiin? No ainakin se, että Suomen vanhukset ovat kaiken maailman vale poliisien ja vale-tulli miesten armoilla.

Vierailija
26/28 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista tietää mikä tyyppi tämä 'tullipoliisi' siellä pollariaseman pihamaalla odottaa paperiin allekirjoitusta.

Vierailija
27/28 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinne ei mene, poliisi käy noutamassa kotoa.

Ei varmasti hake vielä jonkun puhelun perusteella! Sehän voi olla mikä tahansa valesoitto, kun soittajan henkilöllisyyttä ja virka-asemaa ei voi varmistaa. Kyllä näistä pitää tulla ihan virallinen viranomaisen allekirjoittama kirje kotiin.

Vierailija
28/28 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me päätettiin nyt kuitenkin ottaa huomenna yhteys tullin neuvontapalveluun ja kysyä oikeasti mikä tämä puhelu oikein oli.

Mun vanhemmat ei oikein käsittänyt koko puhelua ja isä epäili huijariksi

Jos on pyydetty käymään poliisiasemalla niin tuskin on kyse huijarista. Eivät ne huijarit sentään poliisiasemalla asustele.

Jos huijari pyytää käymään poliisiasemalla niin tuskin on kyse huijarista. Mitäääääääh...