minkä värisen villakangastakin ostan??
Tuskailen nyt sovituskopissa, en osaa päättää! Joku näistä ostettava talvea ajatellen
Kommentit (20)
Minkä värisiä talvikenkiä sulla on? Mieti sen mukaan. Näky on kaamea, jos esimerkiksi mustaan villakangastakkiin yhdistää ruskeat saappaat ja päinvastoin:)
Jos ostat beigen, varaudu pesettämään sitä säänöllisesti. On karmean näköistä kun ne hihansuut ja pääntie on likaiset
Vierailija kirjoitti:
Mustan, ellet jo omista mustaa villakangastakkia.
Klassikkovaate, joka on jokaiselta löydyttävä.
Oletan, että kyse on oikeasta villakangastakista eikä mistään halpaketjun keinokuituisesta kertakäyttövaatteesta.
Juu, mustaa vaan, niin ei erotu massasta! Vaikkei se tyypillisen suomalaisen pärstään sovikaan. Mutta kun se ”hoikentaa”...
Minulla on kamelinvärinen takki alpakkaa, eli todellakin aito ja kallis. Löytyy myös vanhan roosan värinen aito villakangastakki. Samoin tumman sininen. Mustaa, ei ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Minkä värisiä talvikenkiä sulla on? Mieti sen mukaan. Näky on kaamea, jos esimerkiksi mustaan villakangastakkiin yhdistää ruskeat saappaat ja päinvastoin:)
Pskanmarjat. Se sääntö on kengät + LAUKKU, ei todellakaan kengät + takki. Eikä senkään noudattaminen ole niin orjallista, jos kyse jostain neutraaleista perusväreistä.
Mulla ainakin ruskeat bootsit pelastaa muuten kokomustan asun.
Mielestäni vaikuttaa ihan omakin värityksesi. Siis näyttääkö se beige hyvältä silmiesi, ihosi värin ja hiestesi suhteen. Jos niin hyvä, ota se. En itse ostaisi välttämättä mustaa koska pimeää eikä jalankulkijat muutenkaan erotu. Ei siis mikään muotivinkki sinänsä..
Mutta jos nuo värit ei sinua imartele tai sovi asusteisiin niin musta on varma valinta.
Kaikki klassikkovärejä, eli sinänsä hyviä valitsit minkä vaan. Mieti minkä värisiä vaatteita käytät muuten eli sopiiko joku paremmin kuin muut. Vaaleammat värit tietysti likaantuvat helpommin, mutta tummat saattavat tuntua talvella synkiltä ja tylsiltä, ja ovat niin yleisiä että joutuu tuskailemaan mikä niistä naulakon 15 mustasta talvitakista on se oma. Tumma väri voi myös tehdä naamasta tosi kalpean näköisen, mutta ei se kamelikaan kaikille sovi.
Puolensa kaikissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että kyse on oikeasta villakangastakista eikä mistään halpaketjun keinokuituisesta kertakäyttövaatteesta.
Juu, mustaa vaan, niin ei erotu massasta! Vaikkei se tyypillisen suomalaisen pärstään sovikaan. Mutta kun se ”hoikentaa”...
Minulla on kamelinvärinen takki alpakkaa, eli todellakin aito ja kallis. Löytyy myös vanhan roosan värinen aito villakangastakki. Samoin tumman sininen. Mustaa, ei ikinä!
Lähdetkö arvokkaampaan tilaisuuteen kamelin tai roosan värisessä takissa? Toivottavasti et. Tummansininenkään ei mene etikettiin.
Vierailija kirjoitti:
En itse ostaisi välttämättä mustaa koska pimeää eikä jalankulkijat muutenkaan erotu.
Heijastimet käyttöön pimeällä, ihmiset hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen tyyliniekka ! Kenkien ja LAUKUN tulisi olla samanväriset, eikä sekään enää nykyaikana päde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdetkö arvokkaampaan tilaisuuteen kamelin tai roosan värisessä takissa? Toivottavasti et. Tummansininenkään ei mene etikettiin.
En lähde. Silloin pukeudun pitkään minkkiturkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ostaisi välttämättä mustaa koska pimeää eikä jalankulkijat muutenkaan erotu.
Heijastimet käyttöön pimeällä, ihmiset hyvät.
Niin, mutta erottumista parantaa lisäksi vielä jos takki on vaalempi, sitä järkeilin. :) Oma takkini on lähes valkoinen (harmaa), mutta sitä saakin olla sitten pesemässä kun alkaa räntäsateet. Huomasin, että bussin penkistäkin tarttuu p...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pskanmarjat. Se sääntö on kengät + LAUKKU, ei todellakaan kengät + takki. Eikä senkään noudattaminen ole niin orjallista, jos kyse jostain neutraaleista perusväreistä.
Mulla ainakin ruskeat bootsit pelastaa muuten kokomustan asun.
Mahdat olla näky...:D
Minkä väriset hiukset sinulla on?
Mustien kanssa sopisi beige, vaaleiden kanssa musta takki.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm, eli peukutusten perusteella yli kymmenen pukeutuu Tikkurilan värikarttaan. Ja oikeasti niitä talvitakkeja kannattaa hankkia useampi, ettei käy kuten tuolle yhdelle, jonka talvitakki on pinttyneessä niskarasvassa:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm, eli peukutusten perusteella yli kymmenen pukeutuu Tikkurilan värikarttaan. Ja oikeasti niitä talvitakkeja kannattaa hankkia useampi, ettei käy kuten tuolle yhdelle, jonka talvitakki on pinttyneessä niskarasvassa:(
Alapeukut tulevat varmaan siitä, että tämä tyylitaituri kuvittelee että takin värin ja kenkien värin tulee matchata:(
Etköhän itse ole se kirkkaan keltaiseen sadetakkiin ja saman sävyn Hai-saappaisiin pukeutuva väripiste:)
Kirjoitustyylistä päättelin:)
En ole ikinä ymmärtänyt suomalaisten intoa pukeutua tummiin takkeihin. Onneksi nykyisin alkaa nähdä oikeita värejäkin eikä kaikki ole synkkää, tasaista massaa. Syksyyn ja talveen tarvitaan väriä eikä kolkkoja vaatteita synkistämään maisemaa entisestään.
Ota kuvat ja nuku yön yli - vastaus tulee itsestään :)
Vierailija kirjoitti:
Riisutko takkiasi päivän aika ollenkaan? Saappaat voidaan sävyttää muuhun pukeutumiseen, ei pelkkään takkiin.
Mulla on kyllä villakangastakkeja joka lähtöön, mustia, kirkkaanpunaisia, tummansininen ja viimeisimpänä Ted Bakerin ihana vaaleanpunainen. Riippuu ihan asukokonaisuudesta, mitä kulloinkin yhdistelee