Poika 13v hukkasi puhelimensa jonnekin koulun ja kodin väliselle matkalle, kun käskin mukaan etsimään sitä, sanoi "En mä v*ttu jaksa"
On muutenkin huolimaton tavaroidensa kanssa. Ensin sai iPhone 7:n, hinta n. 300. Sen "vahingossa" pudotettuaan sai halvemman, n. satasen puhelimen. Nyt sekin on kadonnut. Minä ja mies kävimme sitä tuloksetta etsimässä pojan lojuessa kotona pelikoneellaan.
Nyt ottaa sen verran päähän, ettei edes sen vertaa jaksanut nähdä vaivaa että olisi lähtenyt etsimään omaa puhelintaan tuosta n. puolen kilometrin tienpätkältä.
Ajattelin että annan puhelimeksi netittömän nokian kapulan ainakin pariksi viikoksi. Miehen mielestä liian ankara rangaistus, onko teistä?
Kommentit (65)
En ymmärrä miksi antaisit puhelimen.
Netitön kapula on syytä olla, että lapseen saa tarvittaessa yhteyden. Muuten voisi hyvin olla ilman puhelinta, jos ei tuon vertaa kiinnosta.
Kummat "vanhemmat", poika hukkaa, vanhemmat etsii.
Meillä ei ole tapahtunut noin, kummatkin ovat kännykkänsä pari kertaa kadottaneet ja itse etsineet. Tai ensin itse, sitten ollaan autettu. Eli ollaan nuo teinit kasvatettu niin, ettei ne meille noin sanoisi eikä tekisi. Onko poika masentunut?
Se on siltä varastettu tai otettu väkisin, eikä siksi "jaksa" lähteä estimään, koska tiettää ettei sitä enää ole.
Ohis, mutta minua kiinnostaa, haistatteleeko teidän teinit teille ja hokee v....a? Minulla on kaksi parikymppistä poikaa ja ikinä eivät ole meille vanhemmille haistatelleet tai kiroilleet. Ihan normaali perhe ollaan ja riitoja on ollut, mutta v....a ei ole poikien suusta kotona kuulunut.
Pelikoneet kokonaan pois ja arestia muutama viikko. Koulussa ja harrastuksissa saa käydä.
Ihan vaan siksi, että vanhemmille ei puhuta noin.
Joululomalla voi antaa löysää ja pelata saa pari tuntia päivässä.
Tammikuussa aloitetaan alusta. Sitten selviää on asia mennyt perille.
Olette unohtaneet kasvatuksen, pikkujuttu..
Poikas on tyhmä paskiainen, joka ei lähde puhelinta etsimään, koska tietää että porukat kyllä ostaa uuden.
Oikeasti on syytä selvittää, onko syynä "viitsimättömyyteen" se, että tietää ettei luuria löydy. Ihan mahdollista, että joku on sen vienyt. Uuden toivossa tuskin on tahallaan hukannut, siinä tapauksessa esittäisi varmaan innokasta etsijää.
Ja tosiaan jos vaikuttaa että puhelin on hukattu ihan huolimattomuuttaan, niin tietokone myös pois käytöstä edes pariksi päiväksi. Ja se netitön luuri käyttöön.
Jos käy niin että tuon ikäinen poika ei lainkaan protestoi ilman puhelinta, tablettia, tietokonetta jne. olemista, niin huolestuisin syvästi, sillä silloin ei taida olla tarvetta pitää yhteyttä kavereihin = niitä ei ole.
Missä tässä on rangaistus? Poikahan saa taas puhelimen hukattavakseen.
Akun Ankka kirjoitti:
En ymmärrä miksi antaisit puhelimen.
esim ihan vaan sen takia, että vanhemmat saavat lapsen kiinni, kun haluaa.
Senpä takia täysin älytön kapula näitä tilanteita varten.
Älypuhelinta vois harkita, kun lapsi alkaa taas jaksamaan asioita ihan itse. esim tienaamaan rahat puhelintaan varten.
Menitte halpaan. Heitti puhelimensa roskiin ja toivoo että mamma ja pappa ostaa paremman tilalle. Ei kukaan hukkaa 500m matkalle puhelintaan..
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minua kiinnostaa, haistatteleeko teidän teinit teille ja hokee v....a? Minulla on kaksi parikymppistä poikaa ja ikinä eivät ole meille vanhemmille haistatelleet tai kiroilleet. Ihan normaali perhe ollaan ja riitoja on ollut, mutta v....a ei ole poikien suusta kotona kuulunut.
Meidän nuoriso ei haistattele mutta itse olin se rääväsuisin teini, mitä näkee. Kaikki kirosanat tulivat kerralla. Sisarusparven ainoa tuollainen olin. Kaikilla meillä oli sama kasvatus..
Myynyt 20€:lla jotta sai annoksensa.
Vierailija kirjoitti:
Pelikoneet kokonaan pois ja arestia muutama viikko. Koulussa ja harrastuksissa saa käydä.
Ihan vaan siksi, että vanhemmille ei puhuta noin.
Joululomalla voi antaa löysää ja pelata saa pari tuntia päivässä.
Tammikuussa aloitetaan alusta. Sitten selviää on asia mennyt perille.
Montakos rangaistusta taas kahdesta rikkeestä?
Jotkut vanhemmat vaan ovat kohtuuttomia näissä rangaistuksissaan ja heilläpä sitten onkin ne kurittomimmat kakarat. Mielivaltaiset rangaistukset, mielivaltaiset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Se on siltä varastettu tai otettu väkisin, eikä siksi "jaksa" lähteä estimään, koska tiettää ettei sitä enää ole.
Jos näin on käynyt, niin sitten varkaudesta pitää kertoa, eikä valehdella ja haistatella.
Otatte pelivehkeet pois ja jos poika niiden perään kyselee niin sanotte, että ne tipahti tuonne jonnekin 500m päähän kotoa, mutta hitto kun laiskottaa, ettei jaksa nyt lähteä etsimään. :'D
Vierailija kirjoitti:
Nuorempi on kerran yrittänyt haistattelua. "haista pas..." jäi kesken ja huomasin sen ilmeen, että nyt tuli mokattua isosti. Tuli rauhoituttuaan pyytämään anteeksi. Rankaisi jo itse itseään, että hän ei sitten tänään lähdekään mihinkään. Juu, et niin.
Vi**u pääsee toisinaan. Itseltäkin. Ei keskustelussa, vaan jos lyö esim varpaansa kynnykseen jne. Siihen en puutu. Se on sitä purkautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän nuoriso ei haistattele mutta itse olin se rääväsuisin teini, mitä näkee. Kaikki kirosanat tulivat kerralla. Sisarusparven ainoa tuollainen olin. Kaikilla meillä oli sama kasvatus..
Vika lause. En ole ikinä ymmärtänyt, että miksi pitäisi olla samanlainen kasvatus, kun ei ne lapsetkaan ole samanlaisia.
Jos toinen kiroilee koko ajan kuin tukkijätkä ja toinen ei ollenkaan. Tietenkin kiroilija saa suustaan rangaistuksen, mutta jos toinen sattuu yhden v'tun sanomaan, niin sitä kyllä katsottaisiin sormien läpi.
😂😂