Poika 13v hukkasi puhelimensa jonnekin koulun ja kodin väliselle matkalle, kun käskin mukaan etsimään sitä, sanoi "En mä v*ttu jaksa"
On muutenkin huolimaton tavaroidensa kanssa. Ensin sai iPhone 7:n, hinta n. 300. Sen "vahingossa" pudotettuaan sai halvemman, n. satasen puhelimen. Nyt sekin on kadonnut. Minä ja mies kävimme sitä tuloksetta etsimässä pojan lojuessa kotona pelikoneellaan.
Nyt ottaa sen verran päähän, ettei edes sen vertaa jaksanut nähdä vaivaa että olisi lähtenyt etsimään omaa puhelintaan tuosta n. puolen kilometrin tienpätkältä.
Ajattelin että annan puhelimeksi netittömän nokian kapulan ainakin pariksi viikoksi. Miehen mielestä liian ankara rangaistus, onko teistä?
Kommentit (65)
Ovelana mukamas akku loppuun odottelu ja ostakaa uusi.
Ottakaa nyt ihan oikeasti ensin selvää, onko puyhelin oikeasti hävinnyt, vai onko joku koulukiusaaja varastanut tai rikkonut sen. Vai onko lapsenne kenties myynyt sen rahapulassa? Vai onko joku ottanut sen häneltä velkojen pantiksi?
Eli puhelinten katoamisen takana voi ola joku puhelinta suurempi ongelma.
Tuo kommentti siitä, ettei "jaksa" lähteä puhelintaan etsimään, viittaa siihen ettei kaikki (muukaan) ole ihan kunnossa hänen elämässään kodin ulkopuolella.
Mitä jos lasta kiusataan ja joku varastaa puhelimet eikä lapsi uskalla kertoa?
Mutta jos varma että puhelin kadonnut niin jätätte kokonaan ostamatta. On sitä ennenkin ilman puhelinta selvitty.
Esittäkää tarkentavia kysymyksia: Milloin hänellä viimeksi oli varmasti se puhelin mukanaan? Missä hän oli, kun huomasi puhelimen kadonneen? Onko hän etsinyt sitä?
Jos hän ei vastaa näihin kysymyksiin, tai antaa jotain ympäripyöreitä vastauksia, kysykää, mitä sille puhelimelle oikeasti tapahtui.
Onko varma, ettei puhelin jäänyt kouluun? Tai mennyt rikki? Pojan haluttomuus puhelimen etsintään viittaa siihen, että koko tarinaa ei ehkä ole teille kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minua kiinnostaa, haistatteleeko teidän teinit teille ja hokee v....a? Minulla on kaksi parikymppistä poikaa ja ikinä eivät ole meille vanhemmille haistatelleet tai kiroilleet. Ihan normaali perhe ollaan ja riitoja on ollut, mutta v....a ei ole poikien suusta kotona kuulunut.
Miksi parikymppiset pojat asuvat vielä äidin helmoissa?
Se on myyty ja poika rahoittaa huumeitaan niillä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minua kiinnostaa, haistatteleeko teidän teinit teille ja hokee v....a? Minulla on kaksi parikymppistä poikaa ja ikinä eivät ole meille vanhemmille haistatelleet tai kiroilleet. Ihan normaali perhe ollaan ja riitoja on ollut, mutta v....a ei ole poikien suusta kotona kuulunut.
Missä niin luki?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai joo, ymmärrän.
Omat lapset ei ole käyneet moikkaamassa sen jälkeen kun pääsivät helvetistä?
Kyllä tämä tapaus siis on ihan vaan umpilaiska. Muissakin asioissa. Ja on itse aiemmin kiusannut yhtä luokan tyttöä salakuvaamalla eikä ollut siitä edes pahoillaan. Ennemmin ollut kiusaaja, eikä kiusattu. Eli nyt en voi poikaani tässä kohtaa puolustella.
Ap
Ei puhelinta jos ei kerran v kiinnosta. Olkoon ilman. Pleikankin voisi ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä tapaus siis on ihan vaan umpilaiska. Muissakin asioissa. Ja on itse aiemmin kiusannut yhtä luokan tyttöä salakuvaamalla eikä ollut siitä edes pahoillaan. Ennemmin ollut kiusaaja, eikä kiusattu. Eli nyt en voi poikaani tässä kohtaa puolustella.
Ap
Puhelin olisi pitänyt ottaa pois jo salakuvaamisen paljastuttua! Nyt viimeistään annatte sen kapulan yhteydenpitoa varten, muuten olkoon ilman puhelinta kunnes saa järkeä päähänsä.
Miksi annatte pelata pelikoneella, jos tuhoaa tavaroitaan tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät asuisi? Pääkaupunkiseudun vuokrahinnoilla suosittelen asumaan kotona niin pitkää kun se on kaikkien puolesta mielekästä varsinkin jos opinnot on kesken. Näin ainakin omat lapset saa toimia.
Laiskuus on helppo syy, kun ei halua äitinä kohdata muuta totuutta. Miten voit olla varma, ettei ole vaikka huumeongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei poika tarvitse puhelinta.
Herää myös kysymys että kukahan on opettanut 13-vuotiaan pojan kiroilemaan, vanhemmat vai kaverit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät asu äidin helmoissa. Enhän minä niin kirjoittanut, vai lukeeko jossain niin. Eivät haistatelleet teineinä kotona asuessaan.
Oletteko varmoja että poika on kadottanut puhelimet?
Voihan olla että häntä kiusataan/puhelimet on varastettu eikä hän pysty kertomaan sitä. Tai sitten häntä harmittaa niin kovasti että suhtautuu "välinpitämättömästi". Voisin kuvitella että kuopukseni olisi suhtautunut juuri noin murrosiän kynnyksellä.
Te vaan mäkätätte ja syyllistätte.