Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14.v raskaana

Äiti 14.v
07.10.2019 |

Tilanne on se että olen 14 vuotias ja raskaana. Olen yrittänyt salata sitä isoilla vaatteilla mutta se ei enää kohta onnistu. Miten kerron vanhemmilleni? Vain paras kaverini tietää asiasta ja tiedän jo nyt että tulevaa "isää" ei kiinnosta asia ollenkaan. Abortti ei ole vaihtoehto vaan haluan lapsen ja olen valmis äidiksi. Onko kellään vinkkejä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin joku yksinhuoltaja saa tukia 2200e kk. Ja kaupungin asunnon . Oli kyllä yli 20v.

Missähän kaupungissa saa muka tommoset tuet? Tuskinpa missään. Asunnon saa kyllä.

Sossutukea 1200€, lapsilisä 100€/lapsi, elatustukea 400€, tuleehan siitäkin jo 1700€, kyllähän sillä nyt jo yhden vauvan elättää. Itse olen hyvin palkatussa ammatissa, eikä verojen jälkeen siltikään jää kuin 1800€, hyvin pärjää. Ja mä asun sentään pk-seudulla.

Elatustukea 400€. :D

Vierailija
22/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tulevan lapsesi isä samanikäinen vai vanhempi? Ellet trolli niin rohkeasti puhu vanhemmillesi ja kundille jolla oikeus tietää

Isä on 15.v ja mitä hyödyttää kertoa kun tiedän että hänen ratkaisu on abortti. Oisko vinkkejä miten kerron vanhemmilleni? -keskustelun aloittaja

Mikä olis ainut järkevä ratkaisu asiaan, ei 15v nuori poika halua vielä vauvaa taakakseen, kun nuoruus vielä edessä.

Adoptio ainut ratkaisu tilanteessasi, koska 14v ole vielä kypsä äidiksi tai sitten pitäisi olla hyvä tukiverkko. Opiskelu tänä päivänä tärkeää, että työllistyy,eikä yksinhuoltajana varsinkaan noin nuorena ole helppoa.

Luulis, että tänä päivänä annertu tietoa seksuaalikasvatuksesta.

Kerrotte poikaystäväsi kanssa molempien vanhemmille, koska vastuu, myös kaverillasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterveydenhoitaja on se, jonka luo mee ekaks puhumaan.

Kerrot tietty myös, että vanhemmille kertominen jännittää.

Hän voi auttaa siinäkin.

Hän tietää myös, mistä saat sitten muutakin apua, koska olet noin nuori ja tarviit sitä.

Tää on nyt just sulle eka askel siinä, että koet olevasi valmis äidiksi.

Pitää vaan mennä eteenpäin oman ittensä JA lapsen takia.

Nyt vaan rohkeesti tyttö yksi asia kerrallaan !

Vierailija
24/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole valmis äidiksi jos et pysty kertomaan edes omille vanhemmillesi.

Vierailija
25/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin joku yksinhuoltaja saa tukia 2200e kk. Ja kaupungin asunnon . Oli kyllä yli 20v.

Missähän kaupungissa saa muka tommoset tuet? Tuskinpa missään. Asunnon saa kyllä.

Toki voi saada: Jos palkka on iso, niin silloin saa myös korkeampaa äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa. Tukiahan nekin ovat. Kovin harvalle vaan tulee noin suurina. Ja nehän eivät montaa kuukautta kestä. Lisäksi lapsilisä ja noin viidenkympin yh-lisä.

Vierailija
26/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossutukea 1200€, lapsilisä 100€/lapsi, elatustukea 400€, tuleehan siitäkin jo 1700€, kyllähän sillä nyt jo yhden vauvan elättää. Itse olen hyvin palkatussa ammatissa, eikä verojen jälkeen siltikään jää kuin 1800€, hyvin pärjää. Ja mä asun sentään pk-seudulla.

"SOssutuki" 1200E on legendaa,eiköhän ne sen pienimmän mukaan laske,eli jotain 500E /kk,siihen lapsilisä ja elartustuki joka on n 150e/kk. Siinä kaikki.

Vierailija
27/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekebj kirjoitti:

Ensinäkin olet alaikäinen, toiseksi sun koulut on kesken, kolmanneksi et mistään saa rahaa että pystyisit elättämään lapsen, neljänneksi sosiaalihuolto luultavasti ottaa tämän asian vakavasti

Miten niin ei saa mistään rahaa? Kyllä Suomen tuilla lapsen kasvattaa. Eipä kauheasti näy äitejä lapsineen kadulla kerjäämässä...

Vierailija
28/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs tämmöiset summat saa?

Vierailija
29/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt terveydenhoitajan luona?

Vierailija
30/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy neuvoa siltä vasureiden kansanedustajalta, Katja jtn... Sai esikoisen kasiluokan syksyllä eli 14-vuotiaana.

Vierailija
31/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Sukupuolijuttujen professori kirjoitti:

Ap, älä usko noita lannistajia. Nämä ovat juuri niitä verenhimoisia ja vastuuttomia lapsenmurhaajanaisia, jotka noissa muissa keskusteluissa papukaijamaisesti toistelevat surkeita tekosyitä omalle jatkuvalle ja liukuhihnamaiselle aborttitehtailulleen. He yrittävät vain aivopestä Sinua yhtä huonoksi naiseksi kuin he itsekin ovat ja he yrittävät vetää Sinua samaan lokaan missä he itse piehtaroivat, koska heitä kiukuttaa se, että Sinä osaat nussimisen lisäksi muutakin elämässä: osaat olla, ja haluat olla äiti lapsellesi. Siihen noista yllä kirjoittaneista surkimuksista ei milloinkaan ole, kuten esim. nrot 9 ja 10.

Hienoa, että pidät lapsesi ja elät hänen kanssaan. Pärjäät lapsesi kanssa oikein hyvin, ja nuori ikäsi ei estä Sinua olemasta täydellinen äiti lapsellesi, kuten nuo ylläolevat lumppunaiset valehtelevat. Heidän elämänsä on tyhjää ja turhaa.

Onnea Ap, ja kaikkea hyvää!

Tyttö on neljäntoista. Siis vielä peruskoulun kasiluokalla. Kasiluokkalaisella ei ole yhtään mitään elämäneväitä annettavaksi lapselleen, ja on lapsi vielä itsekin. Tuon ikäistä ei saa edes ottaa kokoaikatöihin, oppivelvollisuus on kesken, ei varmaan sossukaan antaisi asua omillaan.

Paras olisi jos ap tekisi abortin, säästyisi ainakin 3 ihmisen elämät (äiti, lapsi, isä) pilaamiselta. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä kunnon perhetilanteeseen, ja keskenkasvuinen 14-vuotias ei tuota voi tarjota.

Myöhäistä neuvoa tekemään abortti, koska raskaus on varmaan pitkällä koska vaatteiden pitää olla jo väljiä.

Kuten on neuvottu, ensin yhteys koulun terveydenhoitajalle. Hän auttaa ja neuvoo eteenpäin. Tsemppiä!

Vierailija
32/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"SOssutuki" 1200E on legendaa,eiköhän ne sen pienimmän mukaan laske,eli jotain 500E /kk,siihen lapsilisä ja elartustuki joka on n 150e/kk. Siinä kaikki.[/quote]

On tuokin jo paljon enemmän, kuin mitä opiskelija saa ja niin ne opiskelijatkin vaan pärjää 😂

Yleinen asumistukihan on ihan hyvä, lapsilisä 150€ yksinhuoltajakorotuksineen, elarit, sossutuki, mahdollinen opintotuki, onhan näitä. Lisäksi 14v on vielä vanhempien elätettävänä, joten rahaa nyt en tässä tapauksessa murehtisi, kun huolia on jo muutenkin tarpeeksi.

Vierailija
33/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluat pitää lapsen ja kasvaa äidiksi, niin älä välitä pilkkaajista. Pidä huolta että menet äitiysneuvolaan nyt asap, jotta sun ja vauvan terveyttä voidaan tarkkailla ja kaikki sujuu hyvin.

Muuten, yksi Suomen kansanedustajistakin sai lapsen 14-vuotiaana.

Toivottavasti sinulla on läheisiä, jotka ymmärtävät ja tukevat!

Vierailija
34/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan ole valmis äidiksi jos et pysty kertomaan edes omille vanhemmillesi.

Tämä just. Ap ei ole kantanut vastuuta vielä mistään lapseen ja sen hyvinvointiin liittyvästä. Ja vanhemmuus on juuri sitä, vastuuta. Joka kestää vuosikausia.

Vierailija
35/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 14-vuotiaan kirjoittama aloitus. Turhaan neuvotte jotain kolmekymppistä provoilijaa.

Vierailija
36/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolijuttujen professori kirjoitti:

Ap, älä usko noita lannistajia. Nämä ovat juuri niitä verenhimoisia ja vastuuttomia lapsenmurhaajanaisia, jotka noissa muissa keskusteluissa papukaijamaisesti toistelevat surkeita tekosyitä omalle jatkuvalle ja liukuhihnamaiselle aborttitehtailulleen. He yrittävät vain aivopestä Sinua yhtä huonoksi naiseksi kuin he itsekin ovat ja he yrittävät vetää Sinua samaan lokaan missä he itse piehtaroivat, koska heitä kiukuttaa se, että Sinä osaat nussimisen lisäksi muutakin elämässä: osaat olla, ja haluat olla äiti lapsellesi. Siihen noista yllä kirjoittaneista surkimuksista ei milloinkaan ole, kuten esim. nrot 9 ja 10.

Hienoa, että pidät lapsesi ja elät hänen kanssaan. Pärjäät lapsesi kanssa oikein hyvin, ja nuori ikäsi ei estä Sinua olemasta täydellinen äiti lapsellesi, kuten nuo ylläolevat lumppunaiset valehtelevat. Heidän elämänsä on tyhjää ja turhaa.

Onnea Ap, ja kaikkea hyvää!

Onpa tekstiä!

Vierailija
37/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Tulehan kertomaan miten asiasi eteni, kun olet käynyt terkkarilla ja kertonut äidillesi ainakin.

Vierailija
38/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä lettua on pakko levittää ilman ehkäisyä?

Vierailija
39/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tunarit osanneet ehkäisyä edes käyttää. Tuon ikäiselle aspiriini polvien välissä on paras ehkäisykeino. Onko kotisi kamala, kun piti rakkautta kadulta etsiä?

Vierailija
40/43 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n elatuksesta vastaavat hänen vanhempansa.