Miksi puolison kanssa on käytävä yhtä aikaa nukkumaan?
Kommentit (68)
Me mennään yhtäaikaa. On kiva hetki jutella ja halailla ja sitten alkaa yhdessä nukkumaan. Aamulla mies herää puolituntia mua aiemmin.
Ollaan aika kiireisiä niin on kiva, että ehtii joka päivä hetken rauhottua kaksin.
Eihän se mikään pakko ole. Itselleni on helpointa kun mennään yhtäaikaa nukkumaan, vierestä kuuluva tuhina rauhoittaa minutkin uneen :D jos puoliso ei ole yötä kotona nukun tosi katkonaisesti. Tottumiskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan tössäyttää, olisi edullista, jos oltaisiin yhtä aikaa sängyssä.
Sinne sänkyyn voi mennä ihan tössäyttämään. Ei ole pakko nukkua samalla. Rohkeimmat tössäyttelee myös päivisin, jotkut jopa muuallakin kuin sängyssä.
No siinä ennen nukahtamista on hieno ja kaunis herkkä hetki jonka moni haluaa jakaa rakastamansa ihmisen kanssa. Siinä voi jakaa kainalokkain päivän tapahtumia, mietteitä, huolia, iloja jne. Voi hyväillä rauhassa, rakastella, olla yhdessä puolison kanssa.
Mutta perkele, tietenkin jokainen on nykyään itsenäinen eikä tarvitse babysitteriä joten ihan turhaa koko yhtäaikaa nukkumaan meno,
Kysymys kuuluu, miksi sinua häiritsee niin paljon, että sinun on pilkattava niitä jotka menevät samaan aikaan nukkumaan? Kukaan ei ole sinua siihen pakottamassa, mutta jostakin syystä muiden tavat ärsyttävät ihan hirveästi. Ehkä jopa uskot, että kun joku sanoo menevänsä nukkumaan samaan aikaan kumppanin kanssa, kyseessä on hyökkäys sinua vastaan.
Me ollaan sovitettu unirytmimme niin, että joko menemme sänkyyn saman tunnin sisällä, tai sitten se valvomaan vielä jäävä kömpii sänkyyn selkeästi paljon myöhemmin.
Arvostamme unta emmekä halua herättää toista tulemalla sänkyyn juuri silloin, kun hän on juuri nukahtamassa tai nukahtanut. Silloin herää toisen saapumiseen, kun ei ole ehtinyt vielä syvään uneen. Uudestaan nukahtaminen vie aikaa. Myöhemmässä unen vaiheessa ei enää herää, kun toinen hiipii hiljaa viereen.
Vierailija kirjoitti:
Jos sänkyyn mennään nussimaan, niin eikös sen jälkeen mennä suihkuun? Vai jäättekö hikisenä eritteissänne nukkumaan?
En mä ainakaan yleensä kovin paljoa hikoile seksin aikana. Paitsi ehkä kesällä. Mutta ei meistä kumpikaan todellakaan rynni suihkuun, kun on juuri sekstailtu. Pyyhitään ylimääräiset mäiskeet johonkin vaatteeseen ja käydään nukkumaan. Aamulla ehtii kyllä käydä pesulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sänkyyn mennään nussimaan, niin eikös sen jälkeen mennä suihkuun? Vai jäättekö hikisenä eritteissänne nukkumaan?
En mä ainakaan yleensä kovin paljoa hikoile seksin aikana. Paitsi ehkä kesällä. Mutta ei meistä kumpikaan todellakaan rynni suihkuun, kun on juuri sekstailtu. Pyyhitään ylimääräiset mäiskeet johonkin vaatteeseen ja käydään nukkumaan. Aamulla ehtii kyllä käydä pesulla.
Mulle riittää yleensä pissalla käynti ja alapesu pideesuihkulla, mies yleensä käy ihan suihkun alla pesemässä munansa, mutta mitään superhikistä meidän seksimme harvemmin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi hitto, vai ei suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mikään pakko ole. Itselleni on helpointa kun mennään yhtäaikaa nukkumaan, vierestä kuuluva tuhina rauhoittaa minutkin uneen :D jos puoliso ei ole yötä kotona nukun tosi katkonaisesti. Tottumiskysymys.
Sama täällä. En koe että tämä olisi mikään "pakko" mutta 20 vuoden aikana ollaan vaan totuttu menemään samaan aikaan nukkumaan. Jutellaan vähän aikaa sängyssä, päivän tapahtumista ja mitä nyt tulee mieleen. Meillä on aina sama iltarutiini, eli mies silittää minun selkääni ja pakaroita jonkun aikaa, sitten kääntyy ja minä silitän häntä. Lähes aina hän nukahtaa silitykseeni ja minä nukahdan käsi hänen selässään.
Hän matkustelee työn takia jonkun verran; enimmillään 10 päivää poissa peräkkäin, ja silloin nukun aina todella huonosti. Kestää kauan päästä uneen ja heräilen yön aikana. Mieheni vieressä ei juuri koskaan ole vaikeuksia nukahtaa, ja nukun hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluu, miksi sinua häiritsee niin paljon, että sinun on pilkattava niitä jotka menevät samaan aikaan nukkumaan? Kukaan ei ole sinua siihen pakottamassa, mutta jostakin syystä muiden tavat ärsyttävät ihan hirveästi. Ehkä jopa uskot, että kun joku sanoo menevänsä nukkumaan samaan aikaan kumppanin kanssa, kyseessä on hyökkäys sinua vastaan.
No joo, puhut asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi hitto, vai ei suihkuun.
Näin on, ollaan niin likaisia, ettei peseydytä heti seksin jälkeen. Eikös olekin hirveää. Melkein joka päivä ollaan jyystetty viimeisen 13 vuoden ajan, ei siinä nyt joka välissä mennä kylppäriin lotraamaan. Hulluahan sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. En koe että tämä olisi mikään "pakko" mutta 20 vuoden aikana ollaan vaan totuttu menemään samaan aikaan nukkumaan. Jutellaan vähän aikaa sängyssä, päivän tapahtumista ja mitä nyt tulee mieleen. Meillä on aina sama iltarutiini, eli mies silittää minun selkääni ja pakaroita jonkun aikaa, sitten kääntyy ja minä silitän häntä. Lähes aina hän nukahtaa silitykseeni ja minä nukahdan käsi hänen selässään.
Hän matkustelee työn takia jonkun verran; enimmillään 10 päivää poissa peräkkäin, ja silloin nukun aina todella huonosti. Kestää kauan päästä uneen ja heräilen yön aikana. Mieheni vieressä ei juuri koskaan ole vaikeuksia nukahtaa, ja nukun hyvin.
Silittelee pakaroita? Eikö se ole esiineellistämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silittelee pakaroita? Eikö se ole esiineellistämistä?
Tarkoitin esineellistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite en ainakaan tykkäisi että ainakaan joka ilta pakaroihin koskisi. Ei välttämättä ole joka ilta edes sillä tuulella, etenkään kuukautisten aikaan. Jotkut miehet ei ajattele muuta kuin seksiä ensimmäisenä! Eikö voisi hellästi silitellä pelkästään selkää?
Me mennään yhdessä nukkumaan ja varmasti ollaan ne oudot ihmiset, jotka elää aina yhdessä. Ja niin eletäänkin. Ainoastaan vessassa ja suihkussa käydään yksin. Ja töissä. Muuten ollaan aina yhdessä. Ei ole lapsia (ei olla haluttu). Yhteistä elämää 27 vuotta.
Kertokaa mp
Ei tarvi mennä yhtä aikaa nukkumaan. En jaksaisi edes olla niin symbioosissa, tykkään nukahtaa rauhassa.
Onnellisesti yhdessä 27 v.
Anteeksi jo etukäteen jos joku loukkaantuu, mutta kuinka läheisriippuvainen pitää olla, jos ei osaa mennä yksinään nukkumaan? ajatuksenakin ihan kumma, että sanoisin tuossa puolisolleni, että "nyt me mennään nukkumaan" ja hänen olisi siinä paikassa tultava hieromaan mun jotakin pakaraa, että tulisi uni. Käytte varmaan myös vessassa yhdessä? kuinka pärjäätte työpäivän yksinäään?
Yhdessä 21 vuotta ja harvoin mennään nukkumaan yhtaikaa. Itse luen joka ilta kirjaa sängyssä, mies tykkää katsoa jotain telkusta jota en itse katso. Joskus ehdin uneen ennen miestä, mutta yleensä voimme toivottaa hyvää yötä toisillemme.
Emme ole aikoihin rakastelleet iltaisin vaan se on siirretty aamuun. Seksi on paljon parempaa levänneenä, emmekä sitä vaihda enää iltoihin.
Me mennään yleensä yhtä aikaa nukkumaan. Se on romanttista vaikka ei juuri siinä hetkessä seksiä harrastettaisikaan, ja käytännössä nukahtaminen onnistuu helpoimmin kun molemmilta on valot pois ja puuhastelut loppu. Aamulla voi toinen jäädä nukkumaan jos vain toisella on menoa. Mutta jos joku muu tekee toisella tavalla, niin ei se ole mitenkään huonompi tai parisuhde sen takia mitenkään kyseenalainen. Hienoahan se on, jos saa nukuttua kun toinen touhuaa muuta.