Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaako työkkäri karenssia pitkäaikaistyöttömälle, jos hän ei suostu työkykyarviointiin?

Vierailija
07.10.2019 |

Niin ja onko työttömän pakko allekirjoittaa paperi, jossa hyväksyy terveystietojensa levittelyjä esim.te-virkailijalle?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ap:n työkykyä ei saisi selvittää?

Googlaa typ-kokemuksia. Se ei ole ihan niin positiivinen juttu kuin nimi antaa (tarkoituksella) olettaa.

Verovaroja saisi käyttää johonkin hyödylliseen tuon sijaan. Vaikkapa työpaikkojen luomiseen. Sellaisten työpaikkojen, joista saa palkkaa.

Yleensä jos henkilö on laitettu typin asiakkaaksi, eli on sotepuolen asiakas ja kelakin on huolissaan, niin ei ole ihme että joillakin on negatiivisia kokemuksia...

Vierailija
42/48 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpöjä taas kirjoitellaan. Työkkäri soittelee 3 kk välein päivittääkseen näennäisen työnhakusuunnitelman.  Ei ne näe missä kunnossa kukakin työnhakija on., ihan rauhassa saa olla jos itse haluaa.

Tämäkin on vähän höpöjä, sillä esim. minulle ei soitella. 

No miksi minulle soitetaan ja heti "pakko hakea työpaikkaa" määräaikaan mennessä.!

Ei niitä "pakko hakea" tule jos ne tietää että haet joka tapauksessa ihan vapaaehtoisesti kaikkia mahdollisia töitä.  Korkeintaan ehdottavat jotain, että oletko huomannut tälläisen paikan...

Soittavat suurimmalle osalle 3kk välein.

Mistäköhän ois saanu selville ettenkö hakis? En oo ollu kun kk työttömänä

No ei sulle vielä tehdä niitä määräaikaissoittoja jos ole vasta noin vähän aikaa ollut työttömänä, niitä tehdään vasta sitten kun on ollut vähintään 3kk tai 6kk työttömänä. Ja riittää kun sanoo että hakee töitä. Voi olla että kysyy että mihin olet hakenut, ja ne kirjaa sen sinne suunnitelmaan joka pitää itse käydä netissä sitten hyväksymässä tai pyytää muuttamaan sitä jos tiedot ei ole niin kuin sinä haluat.

Eilen tuli soitto ja sanoi puhelimessa että etsii mulle jonkun paikan mitä pakko hakea. 15 min päästä tuli tekstari: "tämän paikan haku on velvoittava". Viimeistään 21.10 haettava. Että niiin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimitse ne hoitaa asiat nykyisin, kerran yritin mennä työkkärin käymään mutta vastassa aulassa oli vain vartija. Virkailijoiden luo ei ole mitään asiaa ilman ajanvarausta.

Ei tietenkään mitään työkykyarviointia tehdä puhelimitse. Siinä pitää olla ammattilaiset asialla, ja siihen voi liittyä vaikka työkokeilujakso minkä perusteella nähdään kykeneekö miten hyvin töihin.

Vai jakso. Jaksoa seuraa uusi jakso, ja sitä taas uusi. Tämä on tapa saada ihminen palkattomien töiden kierteeseen. Kuinka kätevää työnantajille. Ja poliitikoille.

Vierailija
44/48 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ap:n työkykyä ei saisi selvittää?

Googlaa typ-kokemuksia. Se ei ole ihan niin positiivinen juttu kuin nimi antaa (tarkoituksella) olettaa.

Verovaroja saisi käyttää johonkin hyödylliseen tuon sijaan. Vaikkapa työpaikkojen luomiseen. Sellaisten työpaikkojen, joista saa palkkaa.

Yleensä jos henkilö on laitettu typin asiakkaaksi, eli on sotepuolen asiakas ja kelakin on huolissaan, niin ei ole ihme että joillakin on negatiivisia kokemuksia...

Vai on kela huolissaan 😆. Liikuttavaa. Ihanko uskot tuon itse?

Emmekö me kaikki ole yleensä sotepuolen asiakkaita, jos ikinä olemme terveyskeskuksessa käyneet vaikka lääkärin vastaanotolla?

Vierailija
45/48 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt en ole työtön, mutt se on ajan kysymys. Laitetaanko myöhäisen keski-iän saavuttaneita miten nopeasti typ-juttuun/kuntouttavaan tms.? Kai päivärahalta pitää ensin pudota työmarkkinatuelle? Onko pitkäaikaistyötön, kun on ollut 1v työtön ja saa vielä päivärahaa? Miten 61-63v käy? Olen nyt 57v.

Vierailija
46/48 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto, kunta tai Kela ohjaa sinut yhteispalvelun asiakkaaksi. Voit tiedustella palveluun pääsyn kriteerejä omavirkailijaltasi ja tehdä aloitteen monialaiseen yhteispalveluun ohjaamisesta.

Onpa hauskasti laitettu. En ole kuullut kenenkään pyrkineen typpiin, kyllä sinne joudutaan. Hämärän peitossa on vaan että millä kriteerein.

Vierailija
47/48 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule muiden rahoja levitellään sinun suuntaan, eli kaipa tietojasi on kohtuullista levitellä kanssa.

Vierailija
48/48 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa kerrottiin, että iso osa työkkärin asiakkaista siirretään ensi keväänä kunnan asiakkaiksi eli sinne typpiin ja työpajoille. Jokainen pääsee osaamiskartoitukseen ja tehostetun tuen piiriin. Vain ansiosidonnaista päivärahaa saavat jää työkkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi