Kuinka monta vuotta putkeen voi juoda?
Tiedän alkoholisteja, jotka ovat juoneet vuosia putkeen. Ihmettelen vaan miten heillä terveys kuitenkin jotenkin on tuota kestänyt. Itse tunnen olevani kuoleman kielissä jos on ollut yhdenkin päivän juomisesta paha krapula. Vaatii varmaan aikamoisen kestävyyden ja terveyden, jotta voi juoda päivittäin vuosia.
Kommentit (25)
Alkoholin sietokyky vaihtelee todella paljon ihmisten välillä ja se on monista seikoista kiinni. Geneettisistä, ravitsemuksellisista, lääkityksistä, lääketieteellisistä toimenpiteistä, anatomisista poikkeavuuksista, muista sairauksista. Joku saa esim. haimatulehduksen herkästi jo vaikka yhdellä vähän rajummalla pämppäämisellä, kun taas joku toinen ei saa sitä vuosikymmenien päivittäisellä käytölläkään. Joku taas kehittää maksakooman, joku toinen ei.
treffit kirjoitti:
Kai se riippuu vahan siitakin, etta miten juo (so mita, missa, minkalaisia maaria).
Itsehan join ennen paivittain (!!!) viinipullon tahi puolitoista. No ookoo, en ihan paivittain joka viikko, ehka kuutena paivana viikossa.
Perjantaisin saatoin juoda 2-3 pulloa.
Vasta, jos meni yli 3 pulloa tai join jotain muutakin kuin viinia, saattoi tulla krapula.
Join enimmakseen kotona ja viikolla juodessani lopetin aikaisin ja soin sen jalkeen viela kunnon aterian.
Tata pystyin ihan huoletta harrastamaan yli puoli vuosikymmenta.
Sitten jossain vaiheessa tajusin etta ei h-vetti, olen kovaa vauhtia tulossa juopoksi, ja lopetin viikolla juomiset, jonka ansiosta myos perjantaijuomisten maara vaheni (kun toleranssi pieneni).
Toisaalta taas yhden mun kaverin isa on juonut jo 40 vuotta ja joutuu ottamaan krapularyypyn kirkasta joka aamu, muuten kadet tarisee niin paljon ettei ole toimintakykyinen.
Meidän idän puolen suvun miehet elää juuri noin kuin selitit. Ihan kuin olisit kirjoittanut Venäjästä.
Voi juoda. Jos ei kestä enää, niin voi mennä poimimaan taikasieniä. Myös oopiumunikko kasvaa villinä suomen luonnossa. Ne pitää vetää vaan salaa siellä luonnossa, koska luonnontuotteet on laittomia, jos ne antavat jännän olon.
Itse olin selvinpäin ainoastaan töissä, näin meni 10 vuotta. Viiden raittiin vuoden jälkeen tuntuu, että henki lähtee muutaman päivän tissuttelusta, mutta ikääkin on jo mittarissa 60 vuotta.
Ei yhtäkään.
Välillä pitää ottaa henkeä.