Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta vuotta putkeen voi juoda?

Vierailija
07.10.2019 |

Tiedän alkoholisteja, jotka ovat juoneet vuosia putkeen. Ihmettelen vaan miten heillä terveys kuitenkin jotenkin on tuota kestänyt. Itse tunnen olevani kuoleman kielissä jos on ollut yhdenkin päivän juomisesta paha krapula. Vaatii varmaan aikamoisen kestävyyden ja terveyden, jotta voi juoda päivittäin vuosia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän alkoholisteja, jotka ovat juoneet kymmeniä vuosia putkeen. Ovat siis vanhempieni (entisiä?) tuttuja. Ihmettelen, että miten terveys voi kestää tuollaista.

Vierailija
2/25 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join 15 vuotta putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia, jotka ovat voineet juoda koko elämänsä loppuun asti tosta noin vaan.

Vierailija
4/25 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on hyvin erilainen toleranssi alkoholin kanssa. Toiset saavat pienestäkin määrästä krapulan, toiset eivät suuretakaan. Joku voi juoda itsensä vuodessa hautaan, toinen voi juoda täyspäiväisesti vuosikymmeniä.

Vierailija
5/25 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä alkoholi ei ole niin vaarallista, jos sitä voi kerran vuosikymmeniä jopa juoda putkeen...

Vierailija
6/25 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin? Itsekin olen juonut n. 10 vuotta, mutta n. kerran kuukaudessa vähän :-D

Vierailija
7/25 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu vahan siitakin, etta miten juo (so mita, missa, minkalaisia maaria). 

Itsehan join ennen paivittain (!!!) viinipullon tahi puolitoista. No ookoo, en ihan paivittain joka viikko, ehka kuutena paivana viikossa. 

Perjantaisin saatoin juoda 2-3 pulloa. 

Vasta, jos meni yli 3 pulloa tai join jotain muutakin kuin viinia, saattoi tulla krapula. 

Join enimmakseen kotona ja viikolla juodessani lopetin aikaisin ja soin sen jalkeen viela kunnon aterian.

Tata pystyin ihan huoletta harrastamaan yli puoli vuosikymmenta. 

Sitten jossain vaiheessa tajusin etta ei h-vetti, olen kovaa vauhtia tulossa juopoksi, ja lopetin viikolla juomiset, jonka ansiosta myos perjantaijuomisten maara vaheni (kun toleranssi pieneni). 

Toisaalta taas yhden mun kaverin isa on juonut jo 40 vuotta ja joutuu ottamaan krapularyypyn kirkasta joka aamu, muuten kadet tarisee niin paljon ettei ole toimintakykyinen. 

Oma faija on kanssa dokannut varmaan kohta 50 vuotta, en tieda miten deekiksella se on kun en pida yhteytta siihen. 

Mutta siis tietaakseni nama molemmat ammattilaiset on viela elossa. Eli aika monta vuotta putkeen voi juoda... 

Vierailija
8/25 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä alkoholi ei ole niin vaarallista, jos sitä voi kerran vuosikymmeniä jopa juoda putkeen...

On se. Eräs henkilö kenet tunnen on juonut yhtäjaksoisesti päivittäin varmaan viisi vuotta. On jäänyt siinä sivussa omasta terveydestä huolehtiminen ja mennyt elämä rappiolle. Tyyppiä ei meinaa edes tunnistaa, kun on niin turvonnut ja punainen naamasta. Puhe kuulostaa usein aika sekavalta, ja muisti reistaa. Ties mitä nupille on käynyt tuollaisella aivojen kyllästämisellä alkoholilla. 

Vierailija
9/25 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin? Itsekin olen juonut n. 10 vuotta, mutta n. kerran kuukaudessa vähän :-D

Päivittäin, yleensä aamusta iltaan. Joskus toki saatoin olla päivän pari kokonaan juomatta, kun rahat loppuivat.

Vierailija
10/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se riippuu ihan lähinnä alkoholimääristä. Pienempi tekijä on ihmisen koko, ikä, kunto ja sukupuoli. Juomisen määrä/väkevyys, ym. juomiskäyttäytyminen on se iso tekijä.

Vierailija
11/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, aloitti 16 vuotiaana, eka tauko 43 vuotiaana pari kuukautta. Lopetti 52 vuotiaana.

Vierailija
12/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-30 vuotta

Vierailija
13/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vuosia. Kuukausienkin juomisesta voi tulla delirium tremens eikä mikään pikkusievä krapula.

Vierailija
14/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta ja edelleen jatkan.

Vierailija
15/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän monia, jotka ovat voineet juoda koko elämänsä loppuun asti tosta noin vaan.

Tiedän ainakin yhden joi elämänsä loppuun.  Yksi aloitti 18v synttäreillään ja kuoli teholle seuraavana päivänä.  Ei ollut aiemmin edes maistanut alkoholia, syynä alkoholimyrkytys.

Vierailija
16/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi jonka tiedän kuoli noin 40 vuotiaana. Enimmäkseen joi keskikaljaa käytännössä kaiken vapaa-aikansa. Muutamia vanhempien tuttavia on kuollut 50-60 vuotiaina erittäin huonokuntoisina. Elivät melkein pelkästään alkoholilla ja tupakalla. 

Vierailija
17/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta olen juonut suunnilleen 2-3 kertaa viikossa kännit ja nyt ei enää meinaa nousta mikään päähän, niin on kai aika lopettaa joksikin aikaa. Voin puhaltaa 2,5 promillea ja puheestani saa hyvin selvää, kerran puhalsin ensiavussa 3 ja olin kävellyt sinne itse 2km. 1,5 promillea ei tunnu eikä näy vielä missään, paitsi selvästi parantuneena mielialana. Alkoholismidiagnoosi minulla on ollut suunnilleen vuoden. Minkäänlaista hoitoa tähän ei tosin YTHS tarjoa.

Viime viikolla join 4 päivää putkeen, ja tuli kyllä pitkästä aikaa ihan järkyttävä olo: oksentelin toki, mutta unta en saanut pariin vuorokauteen edes lääkkeillä, vaikka yhtään mitään en jaksanut tehdä. Ei ollut motivaatiota nousta sängystä edes pesemään hampaita. Kamalaa morkkistelua vain peiton alla, kauheaa ahdistusta ja halusin suunnilleen kuolla. Syöminen ei ole kiinnostanut enää moneen viikkoon.

Juominenkin on viime aikoina lakannut olemasta hauskaa. Maksa-arvot minulla olivat ainakin vuosi sitten ihan kunnossa, mutta olen kännipäissäni esimerkiksi murtanut hampaita (nyt on muovihampaat suussa) ja meinannut pari kertaa kuolla. Silti en ole halunnut lopettaa, viinasta kun olen aina saanut hetkeksi parhaan fiiliksen, jota olen eläissäni kokenut. Enää en kuitenkaan saa sitäkään.

Vierailija
18/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai vuosia. Kuukausienkin juomisesta voi tulla delirium tremens eikä mikään pikkusievä krapula.

Yli kuusi vuotta joka ilta meni 1-3 pulloa viiniä. En ehtinyt kokea delikkaa. Nykyään raitis.

Vierailija
19/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

63. vuasi meneillään. En siis tiedä viälä. Oon 78

Vierailija
20/25 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin tuttu juoppo oli pitänyt pari kuukautta taukoa juomisesta. Korkkasi pullon ja soitti puolen vuoden päästä tukholmasta. Ei tiennyt miten oli sinne päätynyt eikä muistanut edellisistä kuukausista kuin pieniä pätkiä. Paikalliselta katkolta/selviämisasemalta soitti kun alkoi pystyä puhumaan ymmärrettävästi. Alkoholi on melkoisen tehokasta pään sekoitus ainetta. Toista viikkoa oli ollut aivan harhoissaan siellä katkolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi