Tyttäreni opettaja on selvästi puolueellinen, mitä tehdä?
Pienessä kyläkoulusa on tietysti hyvin pieniä luokkia, ja yhden tytön äiti on sitten myös opettaja, tosin ei siis tässä samassa koulussa, mutta kuitenkin on opettajan kollega. Tämä tyttö kiusaa tytärtäni ja muita oppilaita ja lapset itsekin sanovat, että ope kohtelee tätä kollegansa tytärtä eri tavalla kuin muita. Itse otin asian puheeksi ja opettaja naureskeli vaan ja sanoi lasten usein näkevän tilanteen erilaisena kuin se todellisuudessa on. Ja jatkoi aivan samaan malliin. Lellioppilas oli taas kevätjuhlassa pääosissa, viime vuonna taisi saada äidinkielen stipendin, vaikka luki ja kirjoitti niin surkeasti, että käy vieläkin tukiopetuksessa.
Miten voi puuttua räikeään suosimistapaukseen ilman että oma lapsi joutuu kärsimään. Suututtaa hirveästi se, että tämä opettaja todella kuvittelee luikertelevansa tilanteesta parilla surkealla selityksellä.
Kommentit (9)
mutta tosiasia on että lapset vaistoavat ja ymmärtävät tuollaiset jutut (niin kuin tässäkin tapauksessa), joten open lellittelyt kääntyvät tätä lellioppilasta vastaan eli tavallaan ope tekee suosikkinsa elämän vaan vaikeammaksi.
tässä tapauksessa kyseessä on vielä kiusausta, johon pitäisi tietty puuttua. hm.
nyt onneksi alkaa kesäloma ja kaikki koulukiusatut saavat menä keräämään voimia (toivottavasti saavat niitä muualta)
Kannattaa tutustua oman lapsen opettajiin ja nuoleskella. Tuttujen kakaroille ei kehtaa olla kauhean ankara.
Kait tuollaisesta voi johonkin tehdä valituksen, ja vaikka se ei mihinkään johtaisikaan, niin saattaa opettajan maine kärsiä. Tai sitten vaihdat koulua ja selität kylmästi että kun siellä on sellainen ope...
Opettele nielemään elämän vääryyksiä ja opeta lapsellesi myös se taito. Sillä taidolla lapsesi pärjää paremmin kuin äidinkielen stipendillä. Täällä ei mikään ole tasa-arvoista.
Kun v5 esitti opettajaan tutustumista niin minusta ainakin aina on olleet epäilyttäviä tyyppejä sellaiset, jotka katsoo sivusta kun toisia kohdellaan väärin. Toivottavasti 5 ei ole minun lapseni opettaja, kun ei osaa olla ammattimainen vaan sekoittaa henkilökohtaiset asiansa työhön.
Kun v5 esitti opettajaan tutustumista niin minusta ainakin aina on olleet epäilyttäviä tyyppejä sellaiset, jotka katsoo sivusta kun toisia kohdellaan väärin. Toivottavasti 5 ei ole minun lapseni opettaja, kun ei osaa olla ammattimainen vaan sekoittaa henkilökohtaiset asiansa työhön.
Ellet voi tehdä sitä nimettömänä tai sitten jospa puhuisit ensin muiden vanhempien kanssa? Jos saatte isomman porukan, 2-3 vanhempaakin jo riittää, on jo parempi.
lapsen äitiin suoraan. Sille opelle ei varmastikaan ole paljoakaan tehtävissä ilman että lapsesi joutuu silmätikuksi. Niele vaan kiukkusi. Ei nuo jutut maata kaada, jos ope ei vainoa omaa lastasi. Mulla isä ja kyläkoulun ope ei tulleet toimeen ja meidän perheen lapset kyllä sai huomata sen. Jossain vaiheessa tyttösi pääsee yläasteelle jossa meininki on toivottavasti reilumpaa. Arvaa kummalla on suuremmat sopeutumisvaikeudet, sun lapsella vai sillä lellikillä?