Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hömpötys, johon lähdit matkaan

Vierailija
07.10.2019 |

Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!

Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D

Kommentit (895)

Vierailija
841/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypoxi 🤣 tein hulluna sitä jumppaa aivan helvetin epämukavassa avaruuspuvussa, syön neuvojen mukaan, maksoin 700 koko ilosta ja ainoa tulos oli hoidon aikana ilmestyneet suonikohjut, jotka ei oo lähteny vieläkään

Itse olin omaan Hypoxi-kokeiluun ihan tyytyväinen. Senttejä lähti vyötäröstä ja ruokavaliota oli helppo noudattaa. Luulen, että iso syy painon pudotukseen olivat säännölliset mittaukset - ei olisi kehdannut painon nousuun, kun noita mittauksia oli niin usein. En ole koskaan kuulunut Weight Watchers tai vastaaviin, ja nythän tuota firmaa ei enää Suomessa ole. Luulen, että jos joku vastaava ryhmä olisi, jossa joku ulkopuolinen suorittaa mittaukset, voisi pudottaa painoa huomattavasti halvemmalla. 

Hypoxi jäi itselläni peruskurssiin lähinnä siksi, että siellä olisi pitänyt käydä treenaamassa niin usein. Työssäkäyvänä ihmisenä ei ollut siihen aikaan, etenkin kun on muitakin säännöllisiä liikuntaharrastuksia.

Vierailija
842/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on täynnä hömpötystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt niin iso hömpötys, mutta kerran ostettiin siskojen kanssa kaiken maailman vaatteiden kirjausaineita. T-paitoihin kirjoiteltiin iskulauseita, parhaiten onnistui yksi collari, mihin kaunolla kirjoitin Doris. Se kesti monet pesutkin. Tämä villitys kesti yhden kesäisen viikonlopun. Mihin lie tarpeet joutuivat sen jälkeen?

Vierailija
844/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin avioliittoon. Kuvittelin, että saan useammin ja helpommalla pillua. Itse asiassa eron jälkeen on ollut enemmän seksiä. 

Vierailija
845/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieläkin ap:n mainitsemalla ”hömpötyksellä” eli karpannut 21 vuotta. Oikea hömpötys oli mennä hampaiden valkaisuun joskus vuonna 2005.. 500 euroa meni ja hampaat yhtä keltaiset kuin ennen valkaisua.

Vierailija
846/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastoiluun. Mutta tää onki toiminut mulla ihan hyvin. Paastoan siis pidemmän pätkän yöllä.. iltapala aikaisin ja en syö aamupalaa, ellen sitten treenaa jo aamusta. En orjallisesti noudata, mutta arkena. Sopi suolistolleni.

Vierailija
847/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisiin on tullut haksahdettua mutta huvittavin lienee Saunabelt!  Vyötärön ympärille kiedottava "vyö", josta johto ja töpseli seinään!  Vyö muuttui äkkiseltään tulikuumaksi vanteeksi mutta sepä tietenkin oli merkki sen tehokkuudesta! Sitten vaan istumaan ja odottelemaan, miten vyötäröläskit sulaa hujauksessa pois ja punkerosta kuoriutuu kurvipimu!  Not.

Vierailija
848/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin piikkimaton n. 6 vuotta sitten, vai milloin se villitys nyt olikaan.

Oletko liikennepoliisi vai amatöörifakiiri?

Vierailija
849/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cambridge laihdutusohjelma. Se on vaarallista.

Älkää ikinä kokeilko ainakaan 1-2 vko pidempään. 

Kokeilin 2,5-3 kk lähti kyllä n 5 kg mutta sen jälkeen oli suolisto pas... kana, josta seurasi 4-5 kk mittainen krooninen ripuli ja yhdistettynä pitkäkestoiseen työstressitilaan alkoi räjähdysmäinen lihominen. Seuraavien 2 v aikana olin lihonut n 20 kg eli + 15 lähtöpainoon nähden. Enkä ole siis ollut koskaan aiemmin edes tukeva, vaan ihan normaalivartaloinen. 

Sitten törmäsin kuin ihmeen kaupalla hyvinvointivalmentaja-ravintoterapeuttiin joka oli tutkinut paljon suoliston mikrobiston vaikutusta suhteessa painoon (lihomiseen tai laihtumisern).  Hänen hyvin maanläheisillä ohjeilla ja ruokavalion palauttamisella puhtaaseen itsetehtyyn proteiini- ja rasvapitoiseen ruokaan sain palautettua suolistoni mikrobiston kuntoon 3-4 kk aikana. Lihominen pysähtyi ja palautuminen normaalipainoon alkoi. 

Maksoin kalliit oppirahat noista helv...n pussijauheista. Enkä tarkoita nyt pelkkiä euroja, vaan ihan omaa terveyttä.

Jaa. Minä vedin 5 kk pelkkää cambridgea, 32 kg pois, ja ovat pysyneet pois. Mitään vaivoja en saanut kuurista. Ei vaan sopinut sinun vatsalle jokin ko. valmisteissa. Monelle muulle kyllä sopii. 

Vierailija
850/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin piti lisätä edelliseen, että varokaa kaikki yliopistossa opiskelevat sosialismia, sillä se on kuin roisto, joka käy armottomasti päällesi. Hankkikaa jokin rokoite liiallista sosialistista ajattelua vastaan, opetelkaa mieluummin ajattelemaan omilla aivoillanne.

Rokoite ?

Jos kantasana (rokko) päättyy kirjaimeen o, ei tule i:tä. Jos se päättyy kirjaimeen a (esim. kirja), tulee i, siis kirjoittaa.

pakko: pakottaa, mutta valta: valloittaa

Vierailija
851/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisiin on tullut haksahdettua mutta huvittavin lienee Saunabelt!  Vyötärön ympärille kiedottava "vyö", josta johto ja töpseli seinään!  Vyö muuttui äkkiseltään tulikuumaksi vanteeksi mutta sepä tietenkin oli merkki sen tehokkuudesta! Sitten vaan istumaan ja odottelemaan, miten vyötäröläskit sulaa hujauksessa pois ja punkerosta kuoriutuu kurvipimu!  Not.

No jos et ole hukannut tätä niin voin suositella tietyntyyppisiin selkäkipuihin. Laihduttamiseen se ei kyllä auttanut, en kyllä jaksanut sen kanssa usein istuskella, että voi olla syy siinäkin. 

Vierailija
852/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyvalaistus, 16 miljoonaa värisävyä! Miten olenkaan aiemmin pärjännyt ilman? Loistavasti...

Vierailija
853/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin saamea yliopistossa muun ohessa. Hahahaa. Parempi olisi ollut opiskella vaikka kiinaa.

Vierailija
854/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperware. Paskaa v..tun kalliita muovikippoja..

Hermanni.

Vierailija
855/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No poo, eli shampooton hiustenpesu. Lupasi terveemmät, kauniimmat hiukset, ja siinä minä sitten yritin rasvaista liimalettiäni pestä ruisjauhoilla ja etikalla ynnä muilla luomukeinoilla. Tätä kesti noin kaksi kuukautta, ennen kuin luovutin.

Minulla oli jossain vaiheessa niin järkyttävä kutina päänahassa, että kokeilin tätä ruisjauhopesua viimeisenä vaihtoehtona. Minulla se toimii. 

Kuivapesuna käytin sitä niin että siivilöin jauhot ja ripottelin tätä siivilöityä jauhoa hiusharjaan ja harjasin hiukset pää alaspäin muutamaan kertaan. Toimi hienosti, poistaa rasvan hiuksista ja jättää hiukset kevyen ja tuuhean tuntuisiksi. Käytän tätä välillä vieläkin kun en ehdi pesemään hiuksia. Suosittelen tekemään tämän ulkona, että lattia jauhot ei varise lattialle, on inhottavia jalkapohjassa. Tokihan sen voi imuroida pois lattialta.

Vesipesussa otin kourallisen jauhoja, sekoitin sen veteen ja levitin hiuspohjaan ja huuhtelin pois, samoin vei mennessään rasvan hiuksista. Kannattaa varoa että ei tuki viemäriä. Koska jauhoissa ei ole kemikaaleja, niin hiuspohjani parani muutamassa kuukaudessa. Pahin aine omalle iholleni on shampoossa oleva SLS, päänahkani on mahdollisesti allerginen tälle aineelle. 

Ennen tätä olin ehtinyt jo kokeilla vaikka mitä öljyjä, shampoita ym. joista osa vain pahensi asiaa ja kaikki olivat kalliita. Ruisjauhopesu auttoi minulle. Tietysti jos ei ole ongelmia päänahassa, niin tämä voi tuntua turhalta. Toisaalta jauhopussi maksaa sen euron-pari, että ei ole kallis kokeilu. 

Vierailija
856/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesin hiukset vain vedellä useita kuukausia sen sijaan, että olisin käyttänyt shampoota. Rasvoittuivat kuitenkin eikä parturi tai sukulainen suostunut edes koneella ajamaan. Vaihdoin huonot litkut shampoopalaan ja viimeinkin hiustenpesu menee niinku pitää.

Vierailija
857/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netistä ozempiciä joka oli tosi tehokas. -16 kg. Nyt en uskalla lopettaa sitä koska en halua lihoa.

Vierailija
858/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti ole koskaan lähtenyt mihinkään tiettyyn yksittäiseen "hömpötykseen", mutta yliopistossa humanistisella puolella opiskelu käänsi ajattelua liiaksi sosialismin puoleen -  (1) kadun siis, että ennen ajattelin valtion olevan jotenkin sellainen ihmetekijä, että se pystyy ratkaisemaan kaikki sosiaaliset että työllisyys- (2) ja velka-ongelmat (3) sun muut; toisaalta yhtä (4) myös syntyi minulle liiallinen kapitalismin ja kulutuksen kritiikki, toki edelleen suhtaudun kapitalismiin varauksella ja olen myöskin sitä mieltä, (5) että sitä pitää suitsia, sillä muutoin hukumme paskaan, mutta eihän nyt kuitenkaan voida kieltää, etteikö juuri kapitalismi olisi tuonut maailmaan myös vaurautta ja poistunut köyhyyttä, tietenkin selvää on sen myös kasvattaneen (6) runsaasti ahneutta, mutta sen tekee yhtä lailla myös sosialismi, ja oikeastaan kaikki ahneimmat ihmiset, jotka olen tavannut, ovat olleet juuri sosialisteja. Ja jos tarkkoja ollaan (7) niin kapitalismi ja sosialismi ovat oikeastaan kaksi samaa asiaa (kansallissosialismi näiden äpärälapsi.) (8) Tuossa kapitalismin ja sosialismin liitossa on jotain hyvin erikoista: molemmat "vihaavat" toisiaan , (9) mutta kuitenkin molemmat tarvitsevat toisiaan, se on siis vähän kuin vanha, riitelevä mutta toisiaan hoivaava aviopari. 

Taisit luoda ikioman hömpötyksen: sen, että pisteitä ei käytetä tekstissä muuten kuin harvoin ja vahingossa.

Osoita yksikin kirjoitusvirhe tuosta tekstistä senkin sosialisti  Taisi osua kalikka koiraan.  Huomaa kyllä, miten ihmiset ovat tottuneet sellaiseeen "asiakirjamaiseen" päälausetekstiin , jota ei väritetä millään tavalla. Sellaiset predikaattilausekirjat on tehty tyhmiä ihmisiä varten ja niitähän riittää.

Yksikin kirjoitusvirhe? Tässä sinulle alkajaisiksi yhdeksän kappaletta. Huomaa, että en vielä ottanut ollenkaan huomioon huonoa tyyliä ja sitä, että teet lukemisesta hankalaa (ja itsestäsi epäkohteliaan kirjoittajan) työntämällä kaiken yhteen pötköön.

(1) väärä merkki

(2) välilyönti puuttuu

(3) yhdyssanavirhe

(4) tarpeeton sana, mahdollisesti olet korjannut huolimattomasti

(5) välilyönti puuttuu

(6) verbimuoto päin peetä

(7) pilkku puuttuu (ja niin-sana on liikaa)

(8) piste väärällä puolella sulkumerkkiä

(9) välilyönti liikaa

En muuten ole sosialisti, mutta kirjoittamisen ammattilainen olen.

Kiitos, kun sivistätä meitä, mutta tämä vauva sivusto( jos mikään mukaan kommentointisivusto) ole mikään sivistyneisyyden kehto.

Joten voimme varmaankin antaa anteeksi tälle suomen kielen raiskaajalle anteeksi?

Vierailija
859/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden liian hyvin mukaan erilaisiin sisustustrendeihin. Ei ole kuitenkaan varaa uusia koko sisustusta, vaan ostan yhden tai pari juttua. Lopputuloksena sellainen sekamelska, jossa mikään ei sovi mihinkään. Haaveilen, että olisi rahaa pistää kaikki uusiksi ihan ammattilaisen avustuksella.

Kannattaa ostaa vain sellaisia sisustusasioita kotiin joista itse pitää, eikä lukea lehtiä.

Vierailija
860/895 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vohvelirauta ja kapselikahvikeitin. Toiseen hurahtaminen toi about 15 kiloa ja toinen keräsi lähinnä pölyä. Vohvelirautaa piti käyttää, kun kakarat oli pieniä. Kokeilin sen seitsemät vissyvohvelit ja muut iltapalaksi, synttäreille ja vähän muulloinkin. Voileipiäkin sillä grillailtiin. Ihan päällikkökeksintö oli molemmin puolin voideltu vaalea paahtoleipäviipale, niitä isompia, sitten siroteltiin siihen sokeria päälle ja kuumenemaan. Maistui ihan taivaalliselta ja perse levisi.

Kapselikeitin taisi olla vähemmän haitallinen linjoille, kun keittelin ihan peruskaffeita. Onneksi lähti huushollista viime vuonna. Oli vielä sellainen tyhmästi sorsan mallinen vekotin, joka vei työpöydällä ihan mahdottomasti tilaa. Kuitenkaan sillä ei tullut keiteltyä niitä sikakalliita kahveja kuin sen ostovuoden. Ei hankkinut mennä edes kirpparilla kaupaksi. Villitys oli ja meni.

Vohvelirauta on hyvä. Itse haluaisin vohveliraudan koska tykkään tehdä pinaattilettuja ja vohvelirauhdalla saa tehtyä pinaattiletut nopeasti ja kätevästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi