Hömpötys, johon lähdit matkaan
Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!
Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D
Kommentit (895)
Menin avioliittoon, mutta onneksi erosin. Kuitenkin senkin jälkeen vielä solmin parisuhteen. Kaikkea sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti ole koskaan lähtenyt mihinkään tiettyyn yksittäiseen "hömpötykseen", mutta yliopistossa humanistisella puolella opiskelu käänsi ajattelua liiaksi sosialismin puoleen - (1) kadun siis, että ennen ajattelin valtion olevan jotenkin sellainen ihmetekijä, että se pystyy ratkaisemaan kaikki sosiaaliset että työllisyys- (2) ja velka-ongelmat (3) sun muut; toisaalta yhtä (4) myös syntyi minulle liiallinen kapitalismin ja kulutuksen kritiikki, toki edelleen suhtaudun kapitalismiin varauksella ja olen myöskin sitä mieltä, (5) että sitä pitää suitsia, sillä muutoin hukumme paskaan, mutta eihän nyt kuitenkaan voida kieltää, etteikö juuri kapitalismi olisi tuonut maailmaan myös vaurautta ja poistunut köyhyyttä, tietenkin selvää on sen myös kasvattaneen (6) runsaasti ahneutta, mutta sen tekee yhtä lailla myös sosialismi, ja oikeastaan kaikki ahneimmat ihmiset, jotka olen tavannut, ovat olleet juuri sosialisteja. Ja jos tarkkoja ollaan (7) niin kapitalismi ja sosialismi ovat oikeastaan kaksi samaa asiaa (kansallissosialismi näiden äpärälapsi.) (8) Tuossa kapitalismin ja sosialismin liitossa on jotain hyvin erikoista: molemmat "vihaavat" toisiaan , (9) mutta kuitenkin molemmat tarvitsevat toisiaan, se on siis vähän kuin vanha, riitelevä mutta toisiaan hoivaava aviopari.
Taisit luoda ikioman hömpötyksen: sen, että pisteitä ei käytetä tekstissä muuten kuin harvoin ja vahingossa.
Osoita yksikin kirjoitusvirhe tuosta tekstistä senkin sosialisti Taisi osua kalikka koiraan. Huomaa kyllä, miten ihmiset ovat tottuneet sellaiseeen "asiakirjamaiseen" päälausetekstiin , jota ei väritetä millään tavalla. Sellaiset predikaattilausekirjat on tehty tyhmiä ihmisiä varten ja niitähän riittää.
Yksikin kirjoitusvirhe? Tässä sinulle alkajaisiksi yhdeksän kappaletta. Huomaa, että en vielä ottanut ollenkaan huomioon huonoa tyyliä ja sitä, että teet lukemisesta hankalaa (ja itsestäsi epäkohteliaan kirjoittajan) työntämällä kaiken yhteen pötköön.
(1) väärä merkki
(2) välilyönti puuttuu
(3) yhdyssanavirhe
(4) tarpeeton sana, mahdollisesti olet korjannut huolimattomasti
(5) välilyönti puuttuu
(6) verbimuoto päin peetä
(7) pilkku puuttuu (ja niin-sana on liikaa)
(8) piste väärällä puolella sulkumerkkiä
(9) välilyönti liikaa
En muuten ole sosialisti, mutta kirjoittamisen ammattilainen olen.
Kiitos, kun sivistätä meitä, mutta tämä vauva sivusto( jos mikään mukaan kommentointisivusto) ole mikään sivistyneisyyden kehto.
Joten voimme varmaankin antaa anteeksi tälle suomen kielen raiskaajalle anteeksi?
No ei voi. Opettele vain sinäkin, kun tilaisuus annetaan ja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Suoritin yliopistoarvosanoja paljon yli sen, mitä tutkintoon olisi ollut pakollista. Tein graduni tunnontarkan tieteellisten metodien mukaan, ja aivan suotta. Opiskelin sivuaineina aloja, joista ei mitään hyötyä. Kituuttelin työpaikoissa, joista sai huonon liksan ja huonon olon henkisesti. Olin vuosia tekemisissä manipuloivien ihmisten kanssa, jne. Jotenkin luulin, että niin minun kuului tehdä.
Olenko kirjoittanut tämän itse? En, koska tuossa on kirjoitusvirheitä, mutta kokemukset ihan samat, raskaat ja turhat.
Olin töissä...hullua hommaa. Olenkin pysynyt köyhänä vähemminkin vaivoin. Ja saanut nukkua pitkään.
Ei oo kokemusta mut mun mielestä curly girl -metodi ei oo mitään huijausta vaan just tieytyntyyppisille hiuksille suositeltu hoitotapa _jos_ haluaa korostaa kiharoita, ei välttämättä toimi jos on perusssuomalaiset liukkaat ja suorat hiukset. Vähän smaa kun nää kasvivärit hiuksiin , toisille toimii mut jos oma väri on ihan muuta niin onhan se vaikea löytää just tietty sävy. Esim ite suht blondina en uskaltais värjätä niillä kun en halua sellaista liian tummaa
Ostin kalliita keimailuvaatteita, jotta paska suhde elpyisi.
Mitä hömpötystä! Ei suhteen oleelliset jutut parane tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Puppailu 👴🏻
Tämä on kyllä kaikista pahin.
Taisi olla 2000-luvun alussa verkostomarkkinointia
Kultainen silmä tai jotain sellaista, golden Neon life dynamite ja super 10
Houkuteltiin tilaisuuteen ja puoli painostettiin osallistumaan ja jälkeenmyymään ko tuotteita.
Aloituspaketti 1500markkaa jos muistan oikein, ja siinä meni rahat roskiin.
Joskus vieläkin särkee päätä kun sitä muistelee.
Vierailija kirjoitti:
Mineraalimeikki. Ei sovi iholleni, huokoset vaan korostuivat ja iho kuivui.
Nudehuulipuna, onneksi ostin vaa yhden ja varsin rasvaisen, käytin kotona huulirasvana.
Mustavalkohopeinen blogi-glamour- sisustus. Onneksi en ehtinyt ostaa kuin pari juttua, kyllästyin nopeasti.
Yritin lukea suosittuja chic lit kirjoja, esim Eat pray love ja Paholainen pukeutuu Pradaan, mutta totesin ettei ole minun tyyliä.
Kurkumalatteakin kokeilin, en tykännyt.
Mikään "tämä spesiaalikuminauha/puhelinjohtohiuslenksu ei katko hiuksia" ei ole toiminut.
Mineraalimeikkiä käyttänyt kohta 20 vuotta ja harmittaa, kun niiltä vuosilta käyttämäni Everyday Minerals on näemmä lopettanut. Aivan mahtava meikkipohja. Nyt ostin tilalle jo yhden toisen mineraalimeikkipohjan, mutta en ole vielä iholleni kokeillut. Että sellainen 20 vuoden hömpötys.
Kapselikahvinkeitin, oli ihanaa aikansa kunnes meni rikki. Oli myös kallista ostella niitä kapseleita joka viikko.
Vyölaukku 90-luvun alussa. Oli kyllä tosi hyvä, mahtui paljon tärkeää rompetta. Miehenä en kuitenkaan käsilaukkua kehtaa kantaa.
Facebookiin aikoinaan liityin kännissä kun kaverit yllytti, että kyllähän siellä kaikkien pitää olla. En käyttänyt juuri koskaan ja sitten poistinkin tilin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Facebookiin aikoinaan liityin kännissä kun kaverit yllytti, että kyllähän siellä kaikkien pitää olla. En käyttänyt juuri koskaan ja sitten poistinkin tilin kokonaan.
Linkedinnistä sama kokemus. Pelkkää itsekehua tai nykyään työttömyyden valittamista. Opiskelen uuteen ammattiin näin 50+ iässä ja aikeissa lähteä koko palvelusta, kun on niin rasittava.
Lehtipuhallin...kun sillä saa niin näppärästi pihan lehdet kasaan. Joo, sieltä pihasta ne lehdet siirtyi mun päälleni, hiuksiin, kauluksesta sisään ja vaatteisiin ja erityisesti huppuun. Olin kävelevä lehtikasa. Haravoimalla olisi homma jo hoidettu. Nyt meni pesuun meikä ja kaikki vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Ostin piikkimaton n. 6 vuotta sitten, vai milloin se villitys nyt olikaan.
Eikö siitäkin ole jo lähemmäs 15 vuotta.
Kävin lääkärissä, kun olin vielä siinä uskossa, että Hippokraten vala velvoittaa ja edes vannotaan tai että lääkärit edes ensisijaisesti pyrkivät toimimaan potilaan parhaaksi.