Hömpötys, johon lähdit matkaan
Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!
Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D
Kommentit (839)
Joku täällä mainitsi piikkimaton. Mulla on sellainen ollut jo vaikka kuinka pitkään, ainakin 10 vuotta, ja käytän sitä! Se on ihan loistava, jos jostain syystä herää yöllä levottomana pyörimään. Ilman mattoa olisi nukahtaminen useinkin jäänyt väliin. Ainoa vaan, että on vähän hurjan tuntuista, jos siihen on pitkäksi aikaa jäänyt😃
Lähdin mukaan joukkoon, jossa uskotaan, etta AI ei tule aiheuttamaan ennennäkemätöntä joukkotyöttömyyttä Suomessa. Lopulta tajusin, että ihan päinvastoinhan siinä käy: AI ei tarvi edes koneenkäyttäjää öljykannun ja trasselin kanssa huoltotyöhön. Kun ChatGPT:ltä kysyttiin asiasta, se vastasi, että edes Kardashian ei pysy poikaystävän vaihtotahdissa mukana, kun sitä verrataan tahtiin, jolla AI korvaa eri ammattialoja.
Kirjallisuus, sanomalehdet, mainonta, lääkärin diagnoosit, elokuvat, opetus, kaiken tuon työn hoitaa AI, eikä se ole joskus kaukana tulevaisuudessa, aivan muutaman vuoden kuluessa se alkaa olemaan todellinen uhka kaikelle sille, mitä tänään pidämme arkielämään kuuluvana.
Jos et usko, että näin käy, kymmenen vuoden kuluttua ihettelet, miten saatoitkin olla niin tyhmä, ettet uskonut.
Häät ja häämatka. Hiton tyhmää sijoittaa rahaa niihin. Olisinpa käynyt vain vihillä kera todistajien. Olisi nyt mukava tilin saldo käyttää vaikka kesälomaan lasten kanssa.
Vanhojen tanssit olisi saanut myös jäädä väliin. Olisin vaikka tehnyt matkan maailman toiselle laidalle niilläkin varoilla.
Varmaan ylioppilasjuhlat ja niihin liittyvä kaikki oheistoiminta. Olen ollut ujo nuori. Meillä kävi yli 50 vierasta. Aamulla urheiluhallissa lakit päähän ja todistukset käteen, sitten valokuvaukseen ja sieltä kotiin seurustelemaan ihmisten kanssa. Aivan kauhea päivä. Viimeiset vieraat lähti kymmeneltä illalla, jonka jälkeen poikaystävä vaati, että tulen heille yöksi. En olisi millään jaksanut, mutta siinä suhteessa oli aina painostusta, koska hän ei oppinut ymmärtämään, miten pahasti minä kuormituin ihmisjoukoissa. En muutenkaan viihtynyt heillä ikinä, koska hänellä oli äänekkäät vanhemmat ja tappelevat sisarukset.
Nuorena tunsi itsensä, muttei uskaltanut sanoa, että en jaksa enkä pysty. Myöhemmin elämässä minulla puhkesi paniikkihäiriö, ensimmäinen kohtaus Ruotsin laivalla 23-vuotiaana. Sen jälkeen niitä sitten tulikin sarjana, kunnes sain lääkkeen. Luulen, että ei olisi puhjennut niin pahana, jos olisin aiemmin oppinut pitämään puoliani ja tuntemaan omat rajani.
Vierailija kirjoitti:
Hammasvalkaisulaite, joka muka valkaisee turvallisesti sinisellä valolla.
Tajusin sitten että ne kolmekymppiset somettajat jotka sitä oli mainostaneet, oli hankkineet valkoiset laminaattikuoret eli käytännössä heillä oli valmiiksi valkoiset tekohampaat!
Eiks tollanen ole huijausta?
Turvallinen se ainakin oli, kun mitään ei tapahtunut.
Itse harkitsin tämän ostamista, mutta onneksi järki vei voiton. Minulla se myyntipuhe "suomalaisen hammaslääkärin kehittämä" oli se juttu, joka sai harkitsemaan, ei somettajat. Mietin sitten, että jos olisi niin upea juttu, niin varmaan hammaslääkärissä suosittelisivat sitä, eikä ikinä ole siellä mitään sanottu moisesta. Ajattelin, että jos kysyisin, mutta kun kävin, niin en enää kehdannut ja olin jo luopunut ajatuksesta.
Mutta oon joskus luullut olevani "sijoittaja", kun yritin pelata jollain sivustolla valuuttakursseilla. Oli huijaussivusto. XD Menetin onneksi vain satasen, kun en sijoituksesta mitään tietämättömänä uskaltanut laittaa enempää likoon.
nuorena minisotsit ja pitkät kengät, ei sen puoleen oli ok mutta kyllä nyt hirrrvittää kuitenkin
New age, henkisyys, enkelit ja kaikki niihin liittyvä. Kävin minä olen -messuilla, ripustin kristalleja ja nosteli enkelikortteja. Kirjallisuutta kertyi nurkat täyteen. Sitten tajusin, jotenkin, että se on täyttä rahastusta ja lisäksi jopa pelottavaa... Todella paljon tuttuja tuli vastaan niissä piireissä, ihme ettei varoitella enemmän laittamasta aikaa rahaa moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Enneagrammi. Henkinen turhake joka lokeroi ihmisiä ja mukamas auttaa ymmärtämään paremmin.
Minusta enneagrammit ovat vaikuttaneet ihan fiksuilta, kun ei mitään tähtien asentoja sentään katsota, mutta tosiaan joskus aloin miettiä, että aikamoista lokerointiahan se on tietysti. Ja eikös ne "siivet" mene niin, että, että jos on vaikka 4, niin 3 tai 5 on "siipi" ihan väistämättä, vaikkei sopisi yhtään luonteeseen. Ylipäänsä mitä olen lukenut esim. Keltikangas-Järvisen kirjoja mm. temperamentista, niin paljon on piirteitä, jotka eivät automaattisesti liity toisiinsa, mutta ihmiset usein luulevat niin. Esim. hitaasti lämpenevä ihminen voi olla lopulta hyvinkin seikkailunhaluinen jne. Ehkä nuo "lokerointiuskonnot" tyyliin enneagrammi ja astrologia ovat luoneet mielikuvan, että ihmiset kuuluvat aina johonkin tiettyyn tyyppilokeroon eli jos sinulla on piirre a, sitten on b:kin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin paketin jotain laihdutus teetä. Ties mitä maksan myrkyttäjää siinä oli. Join kupillisen ennen työhön lähtöä. Tunnin päästä olin pas KAT housuissa. Maha ihan tolkuttomalla ripulilla. Oli pahuksen nolo päivä. Piti lopulta lähteä kotiin. Ripulia koko päivän. Heitin teet roskiin, vaikka ensin ajattelin antaa ne eräälle ystävälle. Mitä opimme tästä. Älkää juoko mitään tuntematonta työpäivän aamuna älkääkä muinakaan. Ai niin nyt muistankin , teen nimi oli SlimTea.
Joit varmaan ulostusrohtoja :D
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi oli muotia kaikenlainen fitness. Itsekin joukon jatkona tankkasin proteiinirahkoja, proteiinipatukoita ja kävin salilla tekemässä kyykkyjä. Katselin olemattomia pahkuroita peilistä, mitkä oli salireenailusta tulleet. Söinkin aivan liian vähän, joten kehitystä ei meinannut oikein tulla. Monet tutut oli Jutan jollain kuurilla :,D Fitnessi oli niin in.
Mulla sama, pumppasin itelleni niin ison perseen, että jouduin luopumaan autosta(ei mahdu perse penkkiin) nyt mieheni kuskaa mua pakettiautolla. Onneksi mahdun vielä kahdenhengen sohvalle istumaan.
Herätyskristillisyys vei mennessään, kun niin pelottelivat helvetillä. Meni niillä teillä hukkaan neljännesvuosisata. Onneksi oli Päivi Räsänen ja muutamia muita, joiden kanssa en kyennyt olemaan samaa mieltä.
Jokin aika sitten se koko 'konmari' -hössötys.
(...sittemmin olen tullut taas järkiini)
tekniikka kirjoitti:
Lähdin mukaan joukkoon, jossa uskotaan, etta AI ei tule aiheuttamaan ennennäkemätöntä joukkotyöttömyyttä Suomessa. Lopulta tajusin, että ihan päinvastoinhan siinä käy: AI ei tarvi edes koneenkäyttäjää öljykannun ja trasselin kanssa huoltotyöhön. Kun ChatGPT:ltä kysyttiin asiasta, se vastasi, että edes Kardashian ei pysy poikaystävän vaihtotahdissa mukana, kun sitä verrataan tahtiin, jolla AI korvaa eri ammattialoja.
Kirjallisuus, sanomalehdet, mainonta, lääkärin diagnoosit, elokuvat, opetus, kaiken tuon työn hoitaa AI, eikä se ole joskus kaukana tulevaisuudessa, aivan muutaman vuoden kuluessa se alkaa olemaan todellinen uhka kaikelle sille, mitä tänään pidämme arkielämään kuuluvana.
Jos et usko, että näin käy, kymmenen vuoden kuluttua ihettelet, miten saatoitkin olla niin tyhmä, ettet uskonut.
Kaikki työt jota olen joskus tehnyt on nyt automatisoitu, kokonaan tai osittain. Jopa paikka jossa kesätöittä leikkasin nurmikoita käyttää nykyään roboleikkureita.
Silti olen koko ajan ollut töissä ja jään nyt eläkkeelle, jopa vuoden vanhempana kuin tavoite-eläkeikä.
Ai ei tee mitään näistä töistä. Se, miten AI näyttäytyy meille on vain tavallista puheliaampi ja sujuvasanaisempi hakulaite joka kuitenin usein menee vipuun.
Varsinainen riski AI:ssä on se, että joku pystyy yhdistämään kaikki minua koskevat tiedot internetissä ja myydä tätä tietoa edelleen mainostajille.
90% kaikista testaamistani meikki- ja ihonhoito"innovaatioista" ovat olleet täyttä kusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin joskus persuja, kun luulin, että eivät olisi samanlainen huijaripuolue kuin muut.
Minulla on käynyt tuo sama SDP:n kanssa.