Pahin lokkeilu mitä tiedät
Tunnetko kunnon lokkeilijoita ja mitä he ovat tehneet?
Kommentit (234)
Parsas kirjoitti:
Kerroin työpaikalla leipovani viikonloppuna kakun kylään tuleville vieraille.
Kollega, jonka kanssa en ole mitenkään erityisesti tekemisissä, pyysi siinä samalla minua leipomaan hänelle myös kakun, kun maanantaina hänelle on tulossa syntymäpäivävieraita.
Kiltteyttäni leivoin kakun, paketoin sen ja vein maanantaina töihin. Kollega kiitti, otti kakun vastaan, ei tarjoutunut maksamaan siitä mitään. En myöskään kehdannut pyytää.
Nykyisin välttelen tätä lokkia työpaikalla.
Se on "ilmaista" kun joku tekee sen itse kotonansa.
Omakotitaloasuminenkin on ilmaista sen jälkeen, kun asuntolaina on maksettu. Niin minulle on kerrottu, kun väitin, että kyllä meilläkin on asumiskuluja...
Vierailija kirjoitti:
Iäkkään äidin asunto- ja muu varallisuus jaettu ennakkoperintöinä lapsille ja mummeli laitettu ensin vuokra-asuntoon asumistuella ja pienellä eläkkeellä ja sieltä sitten palvelutaloon mahdollisimman pienillä palvelumaksulla. Ei kuulemma kannata mummelilla olla omaisuutta eikä tuloja pientä eläkettä enempää kun sehän menee kaikki kuitenkin palvelutalomaksuihin ja vuokriin.
No mutta tuohan on aivan totta. Jos vanhuksella on yhtään omaisuutta on kaikki maksut katossa ja viimeistään silloin on pakko realisoida omaisuus joka menee sitten näille mehiläisille jälkipolven sijaan.
Oli mies. Eikö se riitä lokkelun tunnusmerkiksi?
Vahinkoraskaudet ja elarit näistä ei-toivotuista lapsista, jotka äidit on tarkoituksella tehneet. Eivät ole olleet vahinkoja.
Julmaa leikkiä elävillä lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Vahinkoraskaudet ja elarit näistä ei-toivotuista lapsista, jotka äidit on tarkoituksella tehneet. Eivät ole olleet vahinkoja.
Julmaa leikkiä elävillä lapsilla.
Nämä keskimäärin 1,2 lasta naista kohden on sinusta osoitus siitä, että naiset laajamittaisesti tehtailevat lapsia lapsihaluttomille miehille :D
Vierailija kirjoitti:
Oli mies. Eikö se riitä lokkelun tunnusmerkiksi?
Miehet on lokkeja.
Nuorempana asuin keskustassa. Ns "kaverit" tulivat luokseni juomaan pohjia,meikkaamaan ja kävelivät baariin. Sitten pilkun jälkeen soittelivat alaovelta yösijaa ja aamulla tyhjensivät jääkaapin. Jos halusin heidän mukaansa baariin,katsoivat toisiin "Ei vi""u"-ilmeellä.
Kerran sitten sammutin kännykän ja ovisummerin ja olivat turhaan mesonneet alaovella. Seuraava perjantaina olin myös "sattumalta" matkustanut serkun luo toiseen kaupunkiin kun lokeilla bilejalka vipatti.
Mulla on kaveri, joka asuu edelleen vanhempiensa luona, vaikka on jo yli 35. Matkustelee puolet vuodesta, koska asumiskulujen puuttuessa jää palkasta reilusti rahaa säästöön. Ei osallistu vanhemmillaan mihinkään kuluihin, vaikka tienaa varmasti vanhempiaan enemmän. Ja hän ei näe tilanteessaan mitään outoa tai väärää. Odottaa myös, että hänen vanhempansa edelleen ostavat hänelle syntymäpäivä- ja joululahjat vaikkei osta vahemmilleen mitään. On muuten ihan fiksu ja aikuinen ihminen, mutta jostain syystä itsenäistyminen on jäänyt tapahtumatta.
Parsas kirjoitti:
Kollega, jonka kanssa en ole mitenkään erityisesti tekemisissä, pyysi siinä samalla minua leipomaan hänelle myös kakun, kun maanantaina hänelle on tulossa syntymäpäivävieraita.
Kiltteyttäni leivoin kakun, paketoin sen ja vein maanantaina töihin. Kollega kiitti, otti kakun vastaan, ei tarjoutunut maksamaan siitä mitään. En myöskään kehdannut pyytää.
Pyyntö oli vitsi ja sä otit sen tosissasi. Kollegasi oli hämmästynyt, eikä pöllömystyneenö osannut kuin kiittää. Ja aika outoa se olisi ollutkin jos se olisi sysönnyt kakun takaisin suole, että etån todellakaan tötö oikeasti hakunnut.
jos joku hyväksikäyttää taloudellisesti, niin ei ole oikea ystävä,katkaise välit. oon itsekkin mennyt vipuun nuorena ja multa on lokkeiltu.olen myös ollut itse lokki, kun köyhä ollut, mutta oon parantanut tapani. puhukaa ja huomauttakaa niin tyhmenpikin lokki tajuaa huonon käytöksen.
on vaikea välillä ymmärtää ystävyyden ja hyväksikäyttävän narsismin ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkkään äidin asunto- ja muu varallisuus jaettu ennakkoperintöinä lapsille ja mummeli laitettu ensin vuokra-asuntoon asumistuella ja pienellä eläkkeellä ja sieltä sitten palvelutaloon mahdollisimman pienillä palvelumaksulla. Ei kuulemma kannata mummelilla olla omaisuutta eikä tuloja pientä eläkettä enempää kun sehän menee kaikki kuitenkin palvelutalomaksuihin ja vuokriin.
No mutta tuohan on aivan totta. Jos vanhuksella on yhtään omaisuutta on kaikki maksut katossa ja viimeistään silloin on pakko realisoida omaisuus joka menee sitten näille mehiläisille jälkipolven sijaan.
100. kerran, maksut määräytyvät kunnallisissa vanhuspalveluissa tulojen eikä omaisuuden mukaan. T. Kolmen vanhuksen edunvalvoja.
Kutsuimme läheisen ystäväparin lomakotiimme pitkäksi viikonlopuksi. Kerroimme ettei meillä varsinaisesti ole lomaa silloin vaan joudumme myös tekemään töitä mutta 3-4 pv onnistuu.
Noh, ovat nyt tulossa viikoksi... Viimeinen kerta kun kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Yks entinen kaveri. Lennähti kysymättä minun asuntooni alkuun muka pariksi yöksi, kaksi kuukautta luimuili maksamatta vuokraa tai mitään, söi surutta mun ostamia ruokia, käytti kaikkea pesuaineista vessapaperiin ja oli joka ilta vailla että töistä tullessani tuon hänelle pari olutta. Oli jatkuvasti vailla mun autoa lainaan, kertaakaan ei tankannut eikä edes kiittänyt. Osallistui ruokakustannuksiin viemällä kauppaan tyhjät pullot, jotka minä olin täytenä ostanut, oikein kehui että hän on nyt maksanut osansa näistä, eikä nähnyt tässä mitään outoa.
Lopulta meni hermo ja vaadin häntä hankkimaan oman asunnon, no sen hän tekikin mutta tyhmyyttäni en heti vaatinut avainta häneltä takaisin, joten tämä lorkki saattoi istua sohvallani kun tulin töistä. Onneksi lopulta muutti toiseen kaupunkiin, ja pakko sanoa et olin helpottunut päästessäni eroon hänestä. Eipä olla oltu tekemisissä kymmeneen vuoteen.
Katsopa peiliin kuka mahdollisti tuon !🙄
Asui ja sotki luonani, maksoi välillä safkat kun kävimme kaupassa, söi puolet itse kun olin töissä. joskus toi pelkästään mulle mutta laskutti kaiken multa vaikka elin suurimman osan ajasta tuilla, olen varaton ja itsellään isot tulot ja sijoituksia ja söi safkoista itse. Tein jopa omia eväitä ja aterioita sille jotka haukkui jos ei ollut tarpeeksi maukasta, samalla itse makasi tartuttavassa kuumetaudissa mun sohvalla vaikka itsellään oli asunto. Maksoin kalliit kondomit hånen herkälle pippelilleen mutta raaski kuitenkin maksaa vastaavat omasta lompakostaan kun kävi nussimassa siskoani, parasta kaveriani ja vihamiestäni sekä liutaa randomeja, harrastuskavereita yms. Yhdeltä syyhki housut. Jätti paskaisia jälkiä joka paikkaan, tartutti taudin josta valehteli. Nyt uhkailee ovella. Terroristin näköinen ja melko varmasti onkin, ei enää ikinä hiekkistä.
Kutsuimme tuttavaPARISKUNNAN meille grillaamaan. Sovittiin nyyttärimeinigistä kuten porukassa oli tuolloin tapana. Arvelimmekin, että heidän alaikäinen lapsensa saattaa tulla mukana, mutta heitä olikin yhteensä 8 (kahden omillaan asuvan lapsen poika/tyttöystävät mukana) ja tulivat koko kööri neljän kanapihvin kera.
Meidän jääkaappi tyhjeni ja joskus jos he kutsuivat nyyttäreille, he söivät itse kaiken ja pitivät huolen ettei muut syö heidän ostamia ruokia.
Olisi pitänyt tajuta ensimmäisellä kerralla ja kysyä suoraan että noilla neljällä pihvilläkö meinasitte pärjätä kaikki 8 ihmistä? Ja kutsua esittäessä tarkentaa, että meille nyyttikestit tarkoittaa sitä, että jokainen tuo vähintään sen määrän mitä oma väkensä syö, mutta idea on siinä että jaetaan kaikki. Olisi pitänyt myös mennä röyhkeästi syömään niitä heidän kanojaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaverini saattaa lähteä baariin ilman rahaa ja avoimesti lokkeilla miehiä tarjoamaan hänelle juomia. Itseäni hävettää katsella touhua.
Minä en enää koskaan osta naisille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava, elää vanhojen vanhempiensa kustannuksella, ei käy töissä. Vanhemmat elättää ainokaistaan.
Jotkut vanhemmat tekevät lapselleen karhunpalveluksen maksamalla tälle kaiken. Itsellänikin oli parikymppisenä opiskelukaveri, jolle vanhemmat ostivat asunnon kun tämä muutti pois kotoa, ostivat auton ja maksoivat sen ylläpidon jne. Näille ihmisille ei synny minkäänlaista käsitystä rahan arvosta eivätkä he tajua, kuinka normi-ihmiset joutuvat tekemään töitä elantonsa eteen. Tuokin kaveri oli hirveä lokki, esim ennen baariin lähtöä saattoi soittaa vanhemmilleen että laittakaa satanen tilille kun lähden illalla ulos. Karu totuus paljastuu sitten, jos jossain kohtaa joutuu oikeasti alkaa elättämään itsensä.
Toiset vain ovat vauraasta suvusta.
Parempaa lokkeilua?
Vuosia vuosia sitten olin kutsunut yhden tuttavani valmistujaisiini. Lähempänä juhlapäivää tämä sankari ehdottaa, että voisiko millään saada hänen osuutensa tarjoiluista rahana, kun naisystävänsä kanssa ollut nyt viimeaikoina vähän tiukkaa. Juu ei. Hieman tyrmistytti kyllä. Kaikenlaisia ihmisiä maa päällään kantaa.
Hesan keskustassa burgerlokit repii roskiksista burger aterioita, ne lihavimmat linnut. Se on sun syy että lokki on niin läski.