Pahin lokkeilu mitä tiedät
Tunnetko kunnon lokkeilijoita ja mitä he ovat tehneet?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden tuttavapariskunnan rouva on mahdoton lokki.
Olimme kerran ravintolassa syömässä ja kun lasku oli tuotu pöytään, laitoimme laskun summan mukaisen summan rahaa tarjoittimelle, jolla lasku tuotiin. Laitoin vielä lisäksi viitosen setelin tipiksi tarjoilijalle. Lokki-rouva nappasi vitosen itselleen ja sanoi, että Suomessa ei tarvitse tipata, koska tarjoilijat saavat oikeaa palkkaa. Sanoin, että ei tuo viitonen sinulle kuulu, johon hän vastasi, että olisithan sinä sen joka tapauksessa antanut pois ja piti rahan.
Jatkan vielä tämän lokki-rouvan tekemisistä.
Meillä on muutaman pariskunnan ystäväpiiri, joka järjestää jonkin kerran vuodessa illanistujaiset uutena vuotena, vappuna, rapujuhlien aikaan jne nyyttäriperiaatteella.Juhlien whatsapp-ryhmässä rouva määrittelee, mitä kenenkin PITÄÄ tuoda nyyttäreihin: Jorkki tuo viinit, Heikki oluet ja sidukat, Jamppa kirkkaat ja värilliset väkevät. ja tytöt tekee salaatit ja grillattavat.
Me voidaan tuoda Hempan kanssa porkkanat ja kurkut ja dippikastikkeet.
Illanistujaisten lopuksi lokkirouva pakkaa juomattomat viinilekkerit, - pullot, oluet, sidukat, snapsit yms. mukanaan tuomiinsa kasseihin: "Mä voin siivota nää pois mennessäni, niin ei jää niin paljo siivottavaa. Hemppa, vietkö auton päksteriin nää rojut"Olet itse aika pihi mulkku!
Taisi alkaa lokki kirkumaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava, elää vanhojen vanhempiensa kustannuksella, ei käy töissä. Vanhemmat elättää ainokaistaan.
Jotkut vanhemmat tekevät lapselleen karhunpalveluksen maksamalla tälle kaiken. Itsellänikin oli parikymppisenä opiskelukaveri, jolle vanhemmat ostivat asunnon kun tämä muutti pois kotoa, ostivat auton ja maksoivat sen ylläpidon jne. Näille ihmisille ei synny minkäänlaista käsitystä rahan arvosta eivätkä he tajua, kuinka normi-ihmiset joutuvat tekemään töitä elantonsa eteen. Tuokin kaveri oli hirveä lokki, esim ennen baariin lähtöä saattoi soittaa vanhemmilleen että laittakaa satanen tilille kun lähden illalla ulos. Karu totuus paljastuu sitten, jos jossain kohtaa joutuu oikeasti alkaa elättämään itsensä.
En kyllä ole lainkaan samaa mieltä. Usein varakkaissa perheissä puhutaan paljon rahasta ja tällöin fiksulle lapselle syntyy kyllä rahantaju ja ylpeyskin olla anelematta toisilta mitään. Itse kuulun näihin, joille vanhemmat osti kaksion isosta kaupungista opiskelukämpäksi, ensiasuntoon maksoivat käsirahan ja remontin, auton ostivat jne. Silti osaa hoitaa mainiosti raha-asiani. Käyn töissä, olen käynyt opiskeluista lähtien. Maksan laskuni ja säästöönkin jää. Toisaalta saan myös vanhemmilta ennakkoperintöjä, jotka sijoitan. Muistelisin opiskeluajalta useamman kaverin, joita tuettiin kotoa. Yhtä poikaa eniten, koska hänellä oli sitten rahaa vähän meitä tavallisesti varakkaita enemmän taustalla. Ja jokainen, myös tuo kultapossukerholainen, käy töissä ja osaa elää aivan tavallista elämää elättäen itsensä ja lapsensa. Pikemminkin hyvin raha-asiansa hoitavat vanhemmat osaavat opettaa myös lapsilleen sitä mallia, miten talous pyörii.
Onko ihmekään, että sinulla on rahaa säästössä😂
Ei ole ikinä tarvinnut itse maksaa vuorkaa, ostaa ensimmäistä asuntoa tai autoa, maksaa remonttia jne. ja ennakkoperintöäkin saat....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme kerran ravintolassa syömässä ja kun lasku oli tuotu pöytään, laitoimme laskun summan mukaisen summan rahaa tarjoittimelle, jolla lasku tuotiin. Laitoin vielä lisäksi viitosen setelin tipiksi tarjoilijalle. Lokki-rouva nappasi vitosen itselleen ja sanoi, että Suomessa ei tarvitse tipata, koska tarjoilijat saavat oikeaa palkkaa. Sanoin, että ei tuo viitonen sinulle kuulu, johon hän vastasi, että olisithan sinä sen joka tapauksessa antanut pois ja piti rahan.
Meillä on muutaman pariskunnan ystäväpiiri, joka järjestää jonkin kerran vuodessa illanistujaiset uutena vuotena, vappuna, rapujuhlien aikaan jne nyyttäriperiaatteella.Juhlien whatsapp-ryhmässä rouva määrittelee, mitä kenenkin PITÄÄ tuoda nyyttäreihin: Jorkki tuo viinit, Heikki oluet ja sidukat, Jamppa kirkkaat ja värilliset väkevät. ja tytöt tekee salaatit ja grillattavat.
Illanistujaisten lopuksi lokkirouva pakkaa juomattomat viinilekkerit, - pullot, oluet, sidukat, snapsit yms. mukanaan tuomiinsa kasseihin: "Mä voin siivota nää pois mennessäni, niin ei jää niin paljo siivottavaa. Hemppa, vietkö auton päksteriin nää rojut"
Miksi ette porukka sano rouvalle tuosta? Sanotte, että ensi kerralla sinä ja hemppa tuotte lihat ja viisi pulloa viiniä. Ja kun juhlat loppuu, menette ensimmäisinä viemään avaamattomat pullot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava, elää vanhojen vanhempiensa kustannuksella, ei käy töissä. Vanhemmat elättää ainokaistaan.
Jotkut vanhemmat tekevät lapselleen karhunpalveluksen maksamalla tälle kaiken. Itsellänikin oli parikymppisenä opiskelukaveri, jolle vanhemmat ostivat asunnon kun tämä muutti pois kotoa, ostivat auton ja maksoivat sen ylläpidon jne. Näille ihmisille ei synny minkäänlaista käsitystä rahan arvosta eivätkä he tajua, kuinka normi-ihmiset joutuvat tekemään töitä elantonsa eteen. Tuokin kaveri oli hirveä lokki, esim ennen baariin lähtöä saattoi soittaa vanhemmilleen että laittakaa satanen tilille kun lähden illalla ulos. Karu totuus paljastuu sitten, jos jossain kohtaa joutuu oikeasti alkaa elättämään itsensä.
Itse muuten soitan usein tuollaisia puheluita, mutta se mitä muut eivät tiedä on, että maksan rahat myös takaisin tilipäivänä.
Jos jättäisit yhdessä kuussa sen ulosmenon väliin, ei tarvitsisi soitella niin usein.
Ulos meno ei ole yhdyssana. Sulta tais koko peruskoulu jäädä väliin.[/kyllä se vain on yhdyssana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illanistujaisten lopuksi lokkirouva pakkaa juomattomat viinilekkerit, - pullot, oluet, sidukat, snapsit yms. mukanaan tuomiinsa kasseihin: "Mä voin siivota nää pois mennessäni, niin ei jää niin paljo siivottavaa. Hemppa, vietkö auton päksteriin nää rojut"Miksi ette porukka sano rouvalle tuosta? Sanotte, että ensi kerralla sinä ja hemppa tuotte lihat ja viisi pulloa viiniä. Ja kun juhlat loppuu, menette ensimmäisinä viemään avaamattomat pullot.
Nyyttäreissä on sellainen periaate, että kaikki, mitä tuodaan myös käytetään ja nautitaan. Jos joku on jätteiden perään, niin vieköön mennessään.
Harmittaako, jos Hempan muija sai vielä RAHAA palautuspulloists?
Opiskeluaikana solukaverini oli lokkien lokki. Kun satuin sammumaan vessan lattialle, niin tää hyväkäs kävi painamassa baarista tuomaani vosua. Tää lokkeilu harmittaa vietävästi vielä 30 v jälkeenkin
Mun ex osti eron jälkeen minun rahoilla (yhteinen ruokatili, jolle vain minä laitoin rahaa) itselleen kasan tummia 70% suklaalevyjä ja kysyi haluanko yhden. Eikä nähnyt tässä mitään outoa. Ei varmaan kenellekään ihme että on ex.
Suvussa naikkonen, päälle 30. Töissä ei ole, eikä liiemmin etsinytkään jonka seurauksena ennen seuraavia tukia lainaa hirveitä summia pienituloiselta äidiltään tai meiltä. Meille sentään maksaa lainansa takaisin, mutta ei äidillensä joka joutuu sitten ennen seuraavaa palkkaa laskemaan pennosiaan. Rahan antamista tyttärelle ei kuitenkaan osaa lopettaa.
Muuttoja tehdessä kaikkien on hänen sanojen mukaan PAKKO tulla auttamaan, koska ei muuttofirman vuokraamisesta ole puhettakaan. Ei kelpaa työvuorot yms kielteiseksi vastauksesi, koska "aina voi saikuttaa" ja lopulta suuttu, jos joku ei tule avuksi.
Tässä yksi hyvä esimerkki, miksi aikuisen lapsen taloutta ei tulisi tukea. Sen jälkeen jää täysin loisimaan, koska tietää että äitinsä tukee hänen talouttaan täysin kun vaan laittaa viestiä, että siirrä summa X tilille.
Sitten kuitenkin välistä saa kuulla anopin jupinaa, miten tyttönsä voisi alkaa tekemään jotakin muttei itse asianosaiselle voi mainita.
Yks entinen kaveri. Lennähti kysymättä minun asuntooni alkuun muka pariksi yöksi, kaksi kuukautta luimuili maksamatta vuokraa tai mitään, söi surutta mun ostamia ruokia, käytti kaikkea pesuaineista vessapaperiin ja oli joka ilta vailla että töistä tullessani tuon hänelle pari olutta. Oli jatkuvasti vailla mun autoa lainaan, kertaakaan ei tankannut eikä edes kiittänyt. Osallistui ruokakustannuksiin viemällä kauppaan tyhjät pullot, jotka minä olin täytenä ostanut, oikein kehui että hän on nyt maksanut osansa näistä, eikä nähnyt tässä mitään outoa.
Lopulta meni hermo ja vaadin häntä hankkimaan oman asunnon, no sen hän tekikin mutta tyhmyyttäni en heti vaatinut avainta häneltä takaisin, joten tämä lorkki saattoi istua sohvallani kun tulin töistä. Onneksi lopulta muutti toiseen kaupunkiin, ja pakko sanoa et olin helpottunut päästessäni eroon hänestä. Eipä olla oltu tekemisissä kymmeneen vuoteen.
Tässäkin tapauksessa tuttavapariskunnan rouva.
Pari kertaa on käyty ulkomailla yhden pariskunnan kanssa, kunnes huomasin juonen.
Asutaan All-Inclusive hotellissa. Lähdetään kaupungille ja päätetetään ottaa drinkit baarin terassilla. Rouva päättää, että Jorkki maksaa drinkit tässä baarissa, "Hemppa" maksaa seuraavassa sit.
Seuraava baari onkin oman hotellimme lobbybaari, jossa "Hemppa" kantaa kaksin käsin All-Inclusive juomia pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa on käyty ulkomailla yhden pariskunnan kanssa, kunnes huomasin juonen.
Asutaan All-Inclusive hotellissa. Lähdetään kaupungille ja päätetetään ottaa drinkit baarin terassilla. Rouva päättää, että Jorkki maksaa drinkit tässä baarissa, "Hemppa" maksaa seuraavassa sit.
Seuraava baari onkin oman hotellimme lobbybaari, jossa "Hemppa" kantaa kaksin käsin All-Inclusive juomia pöytään.
Älä lähde ulkomaille, jos elämä on kiinni parin drinkin hinnasta tai drinkin maksajasta.
Pysy kotonasi ja juo ITSE MAKSAMIASI LIDLIN JUOMIASI. VITUN WT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava baari onkin oman hotellimme lobbybaari, jossa "Hemppa" kantaa kaksin käsin All-Inclusive juomia pöytään.Älä lähde ulkomaille, jos elämä on kiinni parin drinkin hinnasta tai drinkin maksajasta.
Pysy kotonasi ja juo ITSE MAKSAMIASI LIDLIN JUOMIASI. VITUN WT!
"Kriiiiiiiiiiik"
- lokki Joonatan
Pahimmat lokkeilijat ovat pk-seudulla ja suurimmissa kasvukeskuksissa asuvat. Nauttivat kohtuuhintaisista palveluista/hinnoista koska koko Suomen veronmaksajat maksavat osan matalapalkkatyöntekijöiden palkoista kasvukeskuksissa asumistukien muodossa.
Lastensairaala, SPR, Nenäpäivä...
Tämä ei ole kovin paha kun vertaa moniin ketjussa kerrottuihin tapahtumiin, mutta ärsyttävää silti.
Kaveriporukan yksi nuori pariskunta. Oltiin vuosi sitten vuokrattu viikonlopuksi mökki, ja kaikkien piti tietenkin osallistua ruoka- ja juomahuoltoon kuten tavallista on. Mentiin mökille kassit täynnä ruokaa ja juomaa mieheni kanssa, kuten kaikki muutkin. Paitsi tämä parivaljakko; pe-su reissulle he toivat itsetehdyn perunasalaatin tähteet (riitti heille itselleen) ja pussin sämpylöitä. Jotain omia juomia heillä taisi olla mukana, mutta 90 prosenttisesti joivat muiden juomia. Kun sunnuntaina koitti loppusiivous, nämä tyypit petasivat omat petinsä, pakkasivat kamansa (eli omat säästyneet juomat) ja siirtyivät autolle odottamaan lähtöä.
Olin tarjonnut heille edestakaiset kyydit (matkaa noin 80 km suunta) koska asuivat meidän lähellä. En odottanut bensarahaa koska oltaisiin menty muutenkin, mutta silti vähän ihmetytti kun eivät edes muodon vuoksi mitään tarjonneet.
Meitä on moneen junaan, mutta kieltämättä herätti myötähäpeää se touhu. Muutenkin tulevat aina kutsuttuina juhliin käsiä heilutellen. Eli edes viinipulloa eivät tuo tullessaan, mutta muiden viinit kyllä uppoavat tehokkaasti kurkkuun.
Lasten kavereita (3 kpl 10-14 vuotiaita) oli meillä leikkimässä ja muutamat ruokavieraat tulossa kylään piakkoin. Sanoin lapsille, että meille tulee vieraita, nyt pitää lähteä omaan kotiinsa. Sain vastauksen, että heidän käskettiin syödä meillä! Soitin lasten äidille ja hän vain pokkana totesi, ettei jaksa tehdä ruokaa ja voihan lapset syödä meillä kun ovat ennenkin saaneet välipalaa meillä.
Olivat nähtävästi tajunneet, että oli tulossa vähän isompi ruoka-annos kun valmistelin ruokia ennakkoon, mutta en kylläkään varannut pihvejä kolmelle ylimääräiselle syöjälle, jotka jo viikolla meinasivat tyhjentää jääkaapin kun annoin luvan tehdä välipalaa koulun jälkeen.
Olet itse aika pihi mulkku!