Pahin lokkeilu mitä tiedät
Tunnetko kunnon lokkeilijoita ja mitä he ovat tehneet?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Lihavat miehet, jotka syövät pienipalkkaisen vaimonsa ostamat ruoat. Ala-arvoista käytöstä.
Riippuu niin paljon tilanteesta. Siis jos kyse on siitä, että vain toinen ostaa ruoat ja toinen syö ne kysymättä ja syö toisenkin osuuden. Vähän vaan tuntuu, että tässä ei kerrota kaikkea eikä tuo toisen lihavuus oikeasti liity tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni luokse tuli kyläilemään pitkäksi viikonlopuksi (pe-su) heidän ystäväperheensä lapsineen. Ystäväperheen rouva vietti lomaa, ei osallistunut millään tavalla ruuanlaittoihin eikä jälkien siivouksiin. Ystäväni palveli heitä, ruokki neljästi päivässä, lämmitti saunaa, kylpivät poreammessa ja piti muutenki seuraa yllä. Kun tämä ystäväperhe teki lähtöä, ystäväni oli kysynyt voisivatko vuorostaan tulla ystäväperheen tykö joskus viettämään pitkää viikonloppua, nin tämä rouva oli vastannut että heidän kotikaupungista löytyy laadukas hotelli johon voi majoittua ja sieltä saa maukasta ruokaa, sellainen parin tunnin mittainen tapaaminen kyllä tietenkin järjestyy.
Ja tässä nähdään tämä: aina NAISEN pitäisi jotaki ruokapaskaa laittaa tms palvella. Missä ystäväperheen MIES, eikö hän oli voinut siivota ja mikset parjaa sitä???
Ystävän sukupuolta tai sitä, onko tällä kumppani ei mainittu viestissä kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava, elää vanhojen vanhempiensa kustannuksella, ei käy töissä. Vanhemmat elättää ainokaistaan.
Jotkut vanhemmat tekevät lapselleen karhunpalveluksen maksamalla tälle kaiken. Itsellänikin oli parikymppisenä opiskelukaveri, jolle vanhemmat ostivat asunnon kun tämä muutti pois kotoa, ostivat auton ja maksoivat sen ylläpidon jne. Näille ihmisille ei synny minkäänlaista käsitystä rahan arvosta eivätkä he tajua, kuinka normi-ihmiset joutuvat tekemään töitä elantonsa eteen. Tuokin kaveri oli hirveä lokki, esim ennen baariin lähtöä saattoi soittaa vanhemmilleen että laittakaa satanen tilille kun lähden illalla ulos. Karu totuus paljastuu sitten, jos jossain kohtaa joutuu oikeasti alkaa elättämään itsensä.
Itse muuten soitan usein tuollaisia puheluita, mutta se mitä muut eivät tiedä on, että maksan rahat myös takaisin tilipäivänä.
Jos jättäisit yhdessä kuussa sen ulosmenon väliin, ei tarvitsisi soitella niin usein.
Se on selvä. Ovat kyllä nykyisin tyytyväisiä, päästyäni töihin ja maksellessani kiitollisena bonuksia heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni luokse tuli kyläilemään pitkäksi viikonlopuksi (pe-su) heidän ystäväperheensä lapsineen. Ystäväperheen rouva vietti lomaa, ei osallistunut millään tavalla ruuanlaittoihin eikä jälkien siivouksiin. Ystäväni palveli heitä, ruokki neljästi päivässä, lämmitti saunaa, kylpivät poreammessa ja piti muutenki seuraa yllä. Kun tämä ystäväperhe teki lähtöä, ystäväni oli kysynyt voisivatko vuorostaan tulla ystäväperheen tykö joskus viettämään pitkää viikonloppua, nin tämä rouva oli vastannut että heidän kotikaupungista löytyy laadukas hotelli johon voi majoittua ja sieltä saa maukasta ruokaa, sellainen parin tunnin mittainen tapaaminen kyllä tietenkin järjestyy.
Ja tässä nähdään tämä: aina NAISEN pitäisi jotaki ruokapaskaa laittaa tms palvella. Missä ystäväperheen MIES, eikö hän oli voinut siivota ja mikset parjaa sitä???
Ystävän sukupuolta tai sitä, onko tällä kumppani ei mainittu viestissä kertaakaan.
Niinpä, kirjoittaja itse oletti automaattisesti, että passaaja on nainen, vaikkei sitä mainittu. Hän myös oletti, että naisella on pakko olla mies, kun kerran asutaan talossa, jossa on jopa poreallas, eihän yksinasuvalla naisella sellaista voi olla? Joten ennen kuin haukut feminismin puutteesta kannattaa tarkastaa faktat ja omat asenteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kirjoittaja itse oletti automaattisesti, että passaaja on nainen, vaikkei sitä mainittu. Hän myös oletti, että naisella on pakko olla mies, kun kerran asutaan talossa, jossa on jopa poreallas, eihän yksinasuvalla naisella sellaista voi olla? Joten ennen kuin haukut feminismin puutteesta kannattaa tarkastaa faktat ja omat asenteet.
Ja miksi toisaalta miehen pitäisi erityisesti passata vaimon kutsumaan vaimon ystävää, kun nyt tuli puheeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ystäväni oli kysynyt voisiVATKO vuorostaan tulla ystäväperheen tykö" - viittaa vahvasti siihen, että ystävä ei asu ihan yksikseen
Eksä. Kolmekymppinen mies, mutta ei ollut ikinä asunut omillaan puolta vuotta pidempään. Mamman helmoista muutti ekan tyttöystävän luo (asui siellä 10v), siitä sinkkuna puoli vuotta, muutti minun luokseni. Aikuinen ihminen ei tiennyt mitä kuluja vuokra-asunnossa on, tai ollut mitään hajua sähkö/internet/jne sopimusten hoidosta.
Silmät aukesivat kun joskus hänen (köyhähköjen) vanhempien luona mies tilasi ravintolassa oiiikeeein ison ja kalliin annoksen ja maksatti kaiken vanhemmillaan. Vanhempien talossa nettiboksi oli hänen huoneessaan, että hänellä olisi paras nettiyhteys, vaikka ei edes asunut siellä enää. Pikkuhiljaa aloin nähdä miehen isona lihavana käenpoikasena joka suu ammollaan vain rääkyy ja vaatii itselleen enemmän ja enemmän samalla työntäen muut tieltään. Söi kotona kaikki ruoatkin ja pesetti minulla pyykkinsä. Jäi aika nopeasti eksäksi.
Kaverillani on lapsi. Suunnittelimme risteilyä toisen kaverin ja hänen lapsensa kanssa. Kaverillani oli erityistoiveita perhehytistä ja erillisistä hyteistä vedoten lapsen nukkumiseen ym. Lopulta selvisi myös, että koko risteilyn hänen ja hänen lapsensa osalta pitäisikin olla jonkinlainen lahja minulta. Asia muotoiltiin siten, että juuti minä olisinkin se, joka kutsun heitä ristelylle ja olen omasta pussistani järjestämässä reissua. Tuli vähän mutkia matkaan ja aikataulut ei sitten sopineet.
Toinen kaveri samasta kaveripiiristä asuu tyypillisessä aurinkolomakohteessa. Nyt kuulemma tämä kaveri on kutsumassa heitä luokseen. Kaveri odottaa ihan oikeasti, että kutsu sisältää myös hänen ja lapsen lentoliput.
Tuntuu typerältä olla se "kiltti ja ihana täti".
Meillä kaikilla kaveriporukassa on ihan tavalliset työt ja tavalliset palkat tyyliin sairaanhoitaja. Ei kuulu mitenkään elämäntapaan maksaa toisten menoja. Myös lokki on ihan opiskellut ja työtä tehnyt ihminen, ei mikään hyväntekeväisyys- tapaus sen enempää kuin muutkaan.
Poliittiset palkintovirat. Kaikki sellaisella pallilla pyöriskelevät.
Eniten ihmettelen lokkeilijoiden pokkaa. Istuin kaverini kanssa baarissa ja olin juuri hakenut juoman itselleni. Hän pyysi minua "kipaisemaan" myös itselleen juoman, jota ei tietenkään ollut aikomuskaan maksaa. Baaritiski oli parin metrin päässä. Sanoin vain, että en jaksa nousta ja kipaisisi itse. Hän istui paikallaan kuin tatti kunnes toinen kaveri tuli vessasta. Tämä toinen kaveri sai sitten kipaista.
Äitilokit, joilla on aina kalliit lahjalistat lapsilleen. Ei ikinä kiitetä ja valitetaan selän takana, jos joku ostaa lapselle jotain väärän sävyistä tai turhaa ( ei Mini Rodinia tms.). Jo tosi pienten lasten kohdalla aletaan vihjailla, että lapsen lahjat rahana olisi kiva juttu. Ymmärrän tietenkin pienituloisten kohdalla ja lähipiirissä. Tuntuu oudolta hyvätuloisten kavereiden kesken.
Lapsuuden ystävä soitti ja kyseli kuulumisia. Muutaman minuutin jälkeen selvisi miksi soitti, olisi tarvinnut ilmaisen järjestyksenvalvojan johonkin juhliin ja tulin mieleen kun ”olin raamikas”.
Suosittelin soittamaan johonkin turvayritykseen ja toivottelin hyvät jatkot.
Vierailija kirjoitti:
Tuttava, elää vanhojen vanhempiensa kustannuksella, ei käy töissä. Vanhemmat elättää ainokaistaan.
Fiksua tiimi"työtä"
Minä taas tunnen.
Kerran baarissa joku tuntematon nainen alkoi raivota miksi mies on se, joka päättää, missä istutaan, kun naispuolinen ystäväni kertoi haluavansa mennä terassin puolelle (joka sijaitsi n. 2 metriä Helsingin pahimmasta huumeidenmyynti- ja riehumispaikasta) ja itse olisin mieluummin ollut sisällä. Tuppaa vaan olemaan niin, että se, joka juomat maksaa on se, joka päättää missä istutaan.