Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halloweeniin on kuukausi aikaa, mutta...

Vierailija
05.10.2019 |

...suunnittelen jo juhlia.

Valot ja suurin osa koristeista ostettu jo vuosia sitten New Yorkista, mutta uusia on hauskaa miettiä.

Hyvää ruokaa, booli, jossa on "verta" ja jääkäsi, pumpkin pie and THE lantern, of course.

Vietättekö?
Miten??
Miksette?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Halloween"? Ai niin . sinä juhlit sitä jenkkiläistä kulutus-osta-krääsä-juhlaa.

Me täällä Suomessa vietämme Pyhäinmiestenpäivää. Se on hiljainen juhlapäivä, lepopäivä raskaiden  syksy- töiden jälkeen. Muistelemme myös vainajia.

Suomessa kekriin, köyriin ei onneksi liity mitään ostamisen ja suu vaahdossa krääsän ostamisen kulttuuria.

Syömme hyvin ( ennen vanhaan syysteurastukset oli tehty) ja lepäämme.

Koska en ole amerikkalainen, en osta krääsä-shopista mitään joka liityy amerikkalaiseen all hallows eve-juhlaan.

Vierailija
2/13 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun on vielä pidempi aika, ja jotkut suunnittelee jo sitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin juhlin, suosikkijuhlani. :D Tosin ei tarvitse itse suunnitella kun kaveri järkkää, mä voin vaan miettiä miten pukeudun. 8)

Vierailija
4/13 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Halloween"? Ai niin . sinä juhlit sitä jenkkiläistä kulutus-osta-krääsä-juhlaa.

Me täällä Suomessa vietämme Pyhäinmiestenpäivää. Se on hiljainen juhlapäivä, lepopäivä raskaiden  syksy- töiden jälkeen. Muistelemme myös vainajia.

Suomessa kekriin, köyriin ei onneksi liity mitään ostamisen ja suu vaahdossa krääsän ostamisen kulttuuria.

Koska en ole amerikkalainen, en osta krääsä-shopista mitään joka liityy amerikkalaiseen all hallows eve-juhlaan.

Puhu vain omasta puolestasi.

Tiesitkö moukka, että Pyhäinmiestenpäivä ja Kekri on kaksi eri asiaa?

Vierailija
5/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi.

Tiesitkö moukka, että Pyhäinmiestenpäivä ja Kekri on kaksi eri asiaa?

Tosiaan, kekri ja pyhäinmiestenpäivä on eri asia.  Mutta miksi sinä, täysin tuntematon ihminen kutsuit minua moukaksi?

Teetkö useinkin niin, jos jollain on virheellistä tietoa jostain asiasta?

Kun nyt ajattelet, olisitko voinut vastata minulle toisin? 

Vierailija
6/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan mitenpä aattelitte viettää ensi juhannuksen?

Vierailija
7/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlimme kyllä. Jotain hyvää ruokaa, viiniä, kurpitsalyhtyjen tekoa ja koristellaan hauskasti olohuone ja keittiö.

Vierailija
8/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän kade teille. Itse en saa enää tippaakaan iloa puristettua mistään kausijuhlista. Kaikki on jotenkin niin nähty ja saman toistamista. Kai se on kun vanhenee, niin elämän ilo laimenee.

Vierailija
9/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lankataan naama mustaksi ja sitten mennään pelottelemaan lapsia. Hyvää halloweenia!

Vierailija
10/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekriin on kyllä kuulunut pelottelut, herkuttelut ja jopa kaiverrettu lyhty, tosin kurpitsan sijaan nauriista tehty. Jos kekrin perinne olisi elänyt vuosien saatossa vapaasti, se luultavasti olisi joka tapauksessa aika lailla samanlainen kuin halloween.

Vierailija
11/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinimme viettää amerikkalaiseen aikaan, mutta minä ja mies emme. Me haluamme viettää sitä perinteisempään suomalaiseen tapaan pyhäinpäivänä.

Krääsäjuhla. Turha krääsäjuhla. Kauppiaiden idea tuoda se Suomeen. Kohta meillä on varmaan kiitospäiväkin.

Vierailija
12/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö suunnitteli jo juhannus saunassa, mihin pukeutuu koulun halloween juhlassa 😂 eli sähän oot myöhässä ap.

Vierailija
13/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne amerikkalaiset (oikeastaan kiinalaiset)  valot toimivat Suomessa?