Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyys ja vapaa-aika. Vertaistukea kiitos

Vierailija
04.02.2023 |

Vapaa-ajalla ja varsinkin lomilla iskee tämä että jos haluaa nähdä edes vilauksen ihmisistä eikä olla vaan yksin kotona, pitää lähteä ulos. Mutta minne? Sää ei aina innosta lenkkeilemään, museoissa ja kirjastoissa ei jaksa koko ajan pyöriä (luen jo kotona paljon) ja muissa tiloissa (kaupat, kahvilat) pitäisi käyttää rahaa. Mikään noista lenkkeilyä lukuunottamatta ei tarjoa aktiivisista osallistavaa tekemisistä eikä totta puhuen lisää sosiaalisia kontakteja, näkeepähän vaan muita ihmisiä. Ikä alkaa vaikuttaa eikä enää kiinnosta niin hillua kaupungilla, mieluummin olisi kotona viettämässä perhe-elämää mitä ei nyt vaan ole tarjolla. Millä motivoisi itsensä lähtemään ulos ja ennen kaikkea mitä tekemään? Elämä tuntuu menevän hukkaan ja kaikki on vähän sellaista keksimällä keksittyä tekemistä vapaa-aikaan, jota tuntuu töissä käynnistä huolimatta olevan ihan liikaa koska sitä ei pysty viettämään sillä tavalla kuin oikeasti haluaisi. Älkää ehdottako vapaaehtoistyötä. Käyn jo töissä, yksinäisyys ei tee minusta ilmaista työvoimaa muille eikä vapaaehtoistyö auttamassa muita poista tarvettani merkityksellisiin ihmissuhteisiin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko kirkkoon? Kirkko järjestää jäsenilleen kaikenlaista toimintaa

Vierailija
2/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua kukaan kotoa tule pokaamaan, lähde vaikka sinkkutapahtumaan tai tinder treffeille. Tai aloita harrastus jossa tapaa myös vastakkaisen sukupuolen edustajia (paitsi jos et ole hetero tietty). Oudosti aloituksen perusteella vaikuttaa että haluaisit parisuhteen ja perheen mutta et toimi asian eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään uutta harrastusta mikä kiinnostaisi? Esim. joku kansalaisopiston tms kurssi, vaikka kokkausta tai joku uuden kielen opiskelu? Samalla oppii uuden taidon ja tapaa muita samasta aiheesta kiinnostuneita :)

Vierailija
4/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aina tarjotut vapaaehtoistyöt tai seurakunnan järjestämät jutut on jotenkin erikoinen idea, koska ei kai tuollaisissa viihdy kaikki parisuhteissakaan elävät, ei-yksinäiset. 

Silti aina oletetaan kaikkien sinkkujen ja yksinäisten olevan samanlaisia ihmisiä, joilla on kiinnostusta seurakunnan toimintaa kohtaan sekä palo vapaaehtoistyöhön.

Ja jos ei ole, niin sitten se sinkkuus ja yksinäisyys onkin ihan oma syy ja muutenkin turha vinkua kun mikään ei kelpaa..

Vierailija
5/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä aina tarjotut vapaaehtoistyöt tai seurakunnan järjestämät jutut on jotenkin erikoinen idea, koska ei kai tuollaisissa viihdy kaikki parisuhteissakaan elävät, ei-yksinäiset. 

Silti aina oletetaan kaikkien sinkkujen ja yksinäisten olevan samanlaisia ihmisiä, joilla on kiinnostusta seurakunnan toimintaa kohtaan sekä palo vapaaehtoistyöhön.

Ja jos ei ole, niin sitten se sinkkuus ja yksinäisyys onkin ihan oma syy ja muutenkin turha vinkua kun mikään ei kelpaa..

AP ei maininnut, että ei ole kiinnostunut kirkosta. Silloin sitä voi ehdottaa. Jos se ei ole oma juttu, niin ei ole. Mitä sä itse märiset etukäteen?

Vierailija
6/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään uutta harrastusta mikä kiinnostaisi? Esim. joku kansalaisopiston tms kurssi, vaikka kokkausta tai joku uuden kielen opiskelu? Samalla oppii uuden taidon ja tapaa muita samasta aiheesta kiinnostuneita :)

En ole ap, mutta olen käynyt tuollaisissa enkä ikinä saa niistä ystäviä tai edes tuttuja.

Vierailija
7/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä on eroa paikkakunnittain tai ehkä minä olen epäkiinnostava ihminen, mutta olen käynyt useammalla kokkaus ym. kurssilla ja ei siellä kyllä kukaan edes juttele tervehtimistä pidemmälle jos sitäkään, muille kuin sille kaverille tai perheenjäsenelle jonka kanssa on kurssille tullut. Viimeinen ruokakurssi, jolle osallistuin, siellä oli yli 10 osallistujaa ja minä olin ainut joka oli tullut sinne yksin, kaikki muut olivat puolison, lapsen, siskon tai kaverin kanssa.

Vierailija
8/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja. Voin kertoa että tuo yksinäisyys on taivas verrattuna siihen että kuuntelet koko ristuksen päivän kumppanin hirveää valitusta.

En enää koskaan muuta yhteen kenenkään kanssa enkä varsinkaan mene ikinä enää naimisiin

Vierailija
9/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota incel roikkumaan nurkkiin

Vierailija
10/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt tuollaista aikaa aikanaan monta vuotta. Asuin vielä kaupungissa, joka oli itselleni uusi, enkä tuntenut tuolta ketään. Olin itse usein turhan arka lähtemään johonkin yksin. Jännitin ihan turhaan, mitä muut mahtaa minusta ajatella, jos olen jossain yksin. Lähteminen usein jäi, mitä harmittelen nyt jälkikäteen. Jos eläisin nyt tuota aikaa uudestaan, niin tekisin seuraavat asiat toisin:

-Lukisin paikallislehdestä/netistä, mitä vaihtelevia tapahtumia kotipaikkakunnalla on. Nämä tapahtumat on usein ilmaisia. Lähtisin käymään jossain markkinoilla/näyttelyssä/tapahtumassa, jos vähänkään kiinnostaa. Jos ei viihdykään, niin voi lähteä pois.

-Kesäaikaan viettäisin aikaa ulkona. Paikkakunnalla voi olla kivoja puistoja, uimarantoja yms. Sinne vain viltti mukaan, lukemaan kirjaa jne.

-Tekisin vapaapäivinä päivän mittaisia retkiä lähipaikkakunnille/kaupunkeihin: joko omalla autolla tai julkisilla. Uudessa paikassa saa eri tavalla ajan kulumaan ja on kivaa vaihtelua pistäytyä vaikka naapurikunnan kirjastossa. Suosin myös omia eväitä, kun en aina uskaltanut mennä yksin syömään johonkin ravintolaan.

-Luontoretket omalla kotipaikkakunnalla tai lähiseudulla. Monissa paikoissa on luontopolkuja, jotka on tosi kivoja. Säähän sopivat varusteet ja eväät vaan mukaan. Luontokohteet on ilmaisia, mistä plussaa.

Vierailija
11/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako sua käsityöt tai taide? Kansalaisopistoissa on vaikka minkälaisia kursseja näihin liittyen. Esim maalauskurssit kestävät yleensä syksystä kevääseen, joten niissä on aikaa tutustua muihin harrastajiin. Ihan jo se juttelu kurssin ohjaajan kanssa voi piristää. Mulle eräs taidekurssi oli aikanaan henkireikä kun olin muuttanut uudelle paikkakunnalle. Sain heti tuttuja ja mukavaa keskusteluseuraa samanhenkisistä ihmisistä.

Vierailija
13/13 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee asioita, joista oikeasti tykkäät. 

Älä mieti, että näetkö riittävästi ihmisiä ja liikutko eri paikoissa. Jos tykkäät hoitaa kotona kasveja/tehdä villasukkia, niin sitten teet niitä mielestäsi mukavia asioita ihan vaikka kotona. :)