Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tilaa sen taikia Aliexpressistä että olisin köyhä

Vierailija
05.10.2019 |

Vaan sen takia että en halua maksaa mistään enempää kuin on pakko. Olen tämän nykyisen talousmallin mallioppilas.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto vannoo markkinatalouden nimiin, mutta sitten kun asiakas toteuttaa sitä, niin alkaa "kauppakatulaisten" vinkuminen isänmaasta ja kun ei osteta kotimaasta.

ap.

Vierailija
2/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein. Jos ei Arabialla ole muka "varaa" valmistuttaa riistohintaisia muumimukeja Suomessa, minäkin poistan turhat välikädet ja tilaan samojen oppien mukaisesti halpatuotteet suoraan Aasiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin myös itse ennen, mutta nykyään sieltä ei voi ostaa enää oikein mitään. Kaikki on hirveetä sontaa eikä toimi.

Vierailija
4/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen maailmanparantaja

Vierailija
5/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta enää mitään muuta kuin ruokaa.

Kävin Hulluilla päivillä ja oksetti: eläkeläismummoja silmät kiiluen polyesteripaitojen kimpussa, oli kynttilänjalkaa ja kippoa, akryylihuiveja ja -pipoja, lyttyisiä toppatakkeja ja ongelmajäte-hajuvesiä. Turhaa kamaa laarien täydeltä... inhotti.

Enkä tilaa Kiinastakaan. En aio suosia Kiinan maailmanvalloitus-politiikkaa millään tasolla. Ne pyrkivät hyper-talouteen, jolla hallitsevat koko maailmantaloutta. Polkevat työoloja ja ahneina hamuavat länsimaisten ihmisten rahoja. Tunkevat tuntureillemme rakentamaan hotelleja, luovat omat lentoyhteydet ja kävelevät miljardijoukkoina meidän luontomme pilalle. Kohta niitä kulkee katujen leveydeltä kaikkialla, tunneliakin jo Eurooppaan kovasti tukivat.

Minä pärjään kaappieni sisältöä kuluttaen. Käytän ensin nämä jo ostamani kamppeet pois.

Vierailija
6/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten talouteen puree se, ettei osta mitään. Älä katso mainoksia, älä halua kenenkään omaisuutta. Jos mielesi tekee jotakin, mieti ensin, voitko elää ilman tai onko sinulla jotakin korvaavaa jo olemassa.

Panosta elämyksiin.

Vierailija
7/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Minä taas ostan kaiken mahdollisen kotimaisena, koska haluan että tuotteet valmistanut henkilö saa edes kohtalaisen palkan työstään, kuten minäkin.

Vierailija
8/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin ostan sen Kiinasta kolmella eurolla kotiin tuotuna kuin hän kaupasta kympillä-kahdella.

Netistä helppo tilata. Nyt kannattaa tilata ennenkuin homma loppuu.

Vierailija
9/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Minä taas ostan kaiken mahdollisen kotimaisena, koska haluan että tuotteet valmistanut henkilö saa edes kohtalaisen palkan työstään, kuten minäkin.

Eihän suomessa tehdä enää mitään:)

Vierailija
10/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa rihkamaa ja piraattituotteita? Aito iPheno 25€?

Vierailija
11/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin ostan sen Kiinasta kolmella eurolla kotiin tuotuna kuin hän kaupasta kympillä-kahdella.

Netistä helppo tilata. Nyt kannattaa tilata ennenkuin homma loppuu.

Tämä on ihan totta. Jos starttaa auton ja lähtee kauppaan, niin sillä kustannuksella jo saa tuotteen Kiinasta postilaatikkoonsa.

Tosdellinen ilmastoteko tilata Kiinasta.

Vierailija
12/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko polkupyörän pinnaheijastimet hyvät?

Sellainen putkilo joka painetaan yksittäiseen pinnaan kiinni. Saisi monen värisiä.

ap.

Vierailija
13/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko polkupyörän pinnaheijastimet hyvät?

Sellainen putkilo joka painetaan yksittäiseen pinnaan kiinni. Saisi monen värisiä.

ap.

Mieti sitä siellä Tyynenmeren roskapyörteessä kellumassa. Tai rikkonaisena kaatiksella. Mitä hyötyä siitä oikeasti on? Sulla on kaapit täynnä mainosheijastimia, käytä niitä.

Vierailija
14/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto vannoo markkinatalouden nimiin, mutta sitten kun asiakas toteuttaa sitä, niin alkaa "kauppakatulaisten" vinkuminen isänmaasta ja kun ei osteta kotimaasta.

ap.

Halvimmaksi tulee, kun ei osta mitään. Ei täyty koti tavarasta, joten se voi olla neliöiltään pieni. Helpompi siivota, kun ei loju kamaa tiellä. Säästyy rahaa vaikka elämyksiin. Mitä sitä ihminen oikeasti edes tarvitsee? Ruokaa, lämpöä, unta ja tekemistä. Mitään ei mukaansa saa.

Vierailija
15/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aarikan tontut valmistetaan pitkäaikaistyöttömien työpajoilla (palkka 9€/päivä), noin niin kuin yhtenä esimerkkinä.

Vierailija
16/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aarikan tontut valmistetaan pitkäaikaistyöttömien työpajoilla (palkka 9€/päivä), noin niin kuin yhtenä esimerkkinä.

Niinpä. Aina puhutaan näistä Aasian hikipajoista, mutta unohdetaan kotimaiset.

Vierailija
17/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin myös itse ennen, mutta nykyään sieltä ei voi ostaa enää oikein mitään. Kaikki on hirveetä sontaa eikä toimi.

Mä käytän eBaytä.

Vierailija
18/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan myös jotain pientä joskus tarpeeseen aliexpressista/wish/ebay, mutta lähinnä tällaista hyötykäyttöön tulevaa tilpehööraa. Eli kuoret puhelimelle ja tabletille, nätönsuojat, lokeroita kosmetiikan järjestämiseen jne. Nämä on sellaisia esineitä, jotain koen tarvitsevani, mutta niistä ei ole vaan järkevä maksaa suomalaisten kauppojen pyytämää hintaa. Jotkut tabletin kuoret 50-90e ja samat vastaavat saa tilattua 10e. Ymmärrän, että tämä ei ole kovin ekologista, mutta sen takia ostankin tarpeeseen tulevia tuotteita, joita ei ole järkevä ostaa Suomesta, enkä mitään täysin turhan päiväistä, koska joku hauska/halpa juttu tuli vastaan.

Vierailija
19/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän suomessa tehdä enää mitään:)

Onneksi tehdään :)

Meillä on omat ja lasten sisävaatteet kaikki kotimaisia, ulkovaatteissa ja kengissä joutuu joustamaan mutta nekin pyrin hankkimaan eussa valmistettuina.

Ruuan ostan hyvin pitkälti myös kotimaisena.

Kalusteet meillä on pääasiassa kotimaisia

Vuodevaatteet ja tekstiilit myös.

Elektroniikka valitettavasti ei, eikä auto, eikä lelut, mutta nekin ostetaan kuitenkin Suomesta, jolloin työllistää edes hiukan suomalaisia.

Vierailija
20/25 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti todella härskiä. Tässä taas nähdään, että töitä kyllä on, mutta palkkaa ei haluta maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi