Äidille käteen 450€/kk hoitovapaalla. Ei sillä pärjää kaupungissa.
Äidille jää verojen jälkeen käteen 450€/kk hoitovapaalla. Ei sillä pärjää kaupungissa. Miehen palkalla eletään, mutta tiukkaa tekee. Opiskelijat saavat 500€/kk ja työtönkin saa 1500€/kk käteen.
Suomessa tulee siirtyä perheverotukseen, jossa veroprosentti alenee -0,5 prosenttiyksikköä per syntynyt lapsi.
Tässä maassa ei ole varaa tehdä lapsia. ”Perhevapaauudistus” on lillukanvarsi ja täysin epäolennainen kysymys. Perheet tarvitsevat RAHAA!
Kommentit (23)
Kuka työtön saa 1500e ja kuka opiskelija 500e? Ja 450e ei ehkä kuulosta paljolta, mutta teille tuleekin miehen palkka, mikä varmaan on yli 2000e kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain opiskelijana vuoden alussa 563 euroa kuussa, enkä asunut edes pk-seudulla. Plus opintolaina 650 euroa kuussa, josta saa pitää tietyn summan, jos valmistuu ajallaan. Alemman korkeakoulututkinnon osalta ko. summa on minulle 7000 euroa. Opiskelijoilla siis menee paljon paremmin kuin mitä tuohon kirjoitit. Ihan ohiksena tämä. Eri asia toki, jos omistaa asuntonsa itse niin kuin itse nykyään teen, silloin opiskelija saa vain 250 euroa kuussa plus lainahyvityksen. Jos omistat itse oman asuntosi, saat siis normitason verran.
Miten sait 563e kuussa ? Vai tarkoitatko, että tuohon on laskettu opintotuki + asumistuki? Meinaa ei kuulosta hirveän suurelta määrältä, jos on vuokra maksettavana.
Itse sain opiskelijana vuoden alussa 563 euroa kuussa, enkä asunut edes pk-seudulla. Plus opintolaina 650 euroa kuussa, josta saa pitää tietyn summan, jos valmistuu ajallaan. Alemman korkeakoulututkinnon osalta ko. summa on minulle 7000 euroa. Opiskelijoilla siis menee paljon paremmin kuin mitä tuohon kirjoitit. Ihan ohiksena tämä. Eri asia toki, jos omistaa asuntonsa itse niin kuin itse nykyään teen, silloin opiskelija saa vain 250 euroa kuussa plus lainahyvityksen. Jos omistat itse oman asuntosi, saat siis normitason verran.