Kannattaako vakavammasta sairaudesta kertoa töissä?
Murehdin nyt tällaista asiaa, että kannattaako sairaudesta kertoa töissä esimiehelle? Olen joutunut miettimään elämääni uusiksi ja ahdistaa ihan hirveästi. Ei tässä onneksi henki ole kyseessä eikä sillä ole vielä vaikutusta töistä selviytymiseenkään, mutta on vähän vakavampi juttu kuitenkin. Olen kaiken lisäksi vain määräaikainen, mutta olen tehnyt näitä pätkiä täällä 10 vuotta. Saakohan kertomalla ymmärrystä vai potkut?
Kommentit (8)
Jos vaikuttaa työsuoritukseen ja tarvitsee esim. käydä usein lääkärissä työajalla kerrot. Jos on mahdollista, että voit saada sairaskohtauksen työajalla on myös parempi, että kerrot.
Älä kerro, jollei vaikuta työsuoritukseen.
Älä kerro, jos et ole toimessa tai virassa.
IKINÄ ei kannata myöskään kertoa todellista alkoholinkäyttöään, jos tykkää dokailla vapailla/viikottain baarikierrosten merkeissä.
Ei kannata.
Labra- ja lääkärireissujakin kannattaa tehdä omalla ajalla tai vaikka pitkällä lounaalla jos työ sen mahdollistaa. Eikä missään tapauksessa työterveyslääkärille.
Työelämä on raakaa. Kaikki pointsit lasketaan. Vaikka et kenkää saisikaan, mielenkiintoisimmat projektit menevät jatkossa muille jos kerrot. Ura saattaa kääntyä jopa laskuun. Ei ainakaan nouse. Näin yleensä.
Nim. Nykyisin jo työkyvyttömyyseläkkeellä
Ehkä ei sitten kannata kertoa. Tavallaan haluaisin kertoa, mutta en kyllä halua ottaa mitään riskiä työpaikan menettämisestä. Lääkäri- ja labrakäyntejä on useammin ja niitä on hankala saada työaikojen ulkopuolelle. Niistä ei ole tullut mitään sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei sitten kannata kertoa. Tavallaan haluaisin kertoa, mutta en kyllä halua ottaa mitään riskiä työpaikan menettämisestä. Lääkäri- ja labrakäyntejä on useammin ja niitä on hankala saada työaikojen ulkopuolelle. Niistä ei ole tullut mitään sanomista.
Miksi edes haluaisit kertoa? Mitä sillä haet? Mitä myönteistä sulle voi koitua siitä että sun pomo tietää sun yksityisasiat?
En tiedä. Tuntuu kai, että salailen. Eihän asiani kuulu tietenkään kenellekään, mutta se tulee vaikuttamaan työkykyyn jossain vaiheessa. Ehkä se on sitten parempi kertoa, kun se on ajankohtaisempaa.
Ei kannata kertoa. Ei missään nimessä.
Tein itse sen virheen ja se kostautui.