Minkälaisia pomoja teillä on työpaikallanne?
Onko yksi tai useampia?
Miten johtajuus heissä ilmenee?
Miten he teitä kohtelevat`?
Kommentit (44)
Kilpailunhaluinen. Epävarma. Haluaa hyviä alaisia mutta tuntee itsensä uhatuksi kun sellaisia tulee.
Meillä on vaikka kuinka paljon usealla tasolla. Nykyään aika hyviä, pari huonoa joukossa.
Ihan mahtava. Saa jopa meidän jurnuttavan vastarintaliikkeen puolelleen. Viisas, nopea, äkkipikainen ja inhimillinen. On tehnyt jumahtaneelle tiimillemme ihmeitä, vie meitä ihan uuteen suuntaan.
Iso pomo on paras, jonka olen ikinä tavannut. Pätevä, kuitenkin helposti lähestyttävä ja jalat maassa oleva ihminen.
Lähiesimies on raivostuttava. Laiska, vierittää tehtäviään muille, mutta tuntee itsensä uhatuksi jos tehtävät onnistuvat. Perus paskanjauhaja ja pääsyy siihen, miksi työyhteisön ilmapiiri on huono.
Olen töissä pienessä yrityksessä, jonka omistaja on pomoni.
Hänellä ei ole (kai koskaan ollutkaan) mitään valmiuksia johtaa mitään tai ketään.
Hän on ainoa lähiesimies, ainoa esimies, jonka sana on kuin joku jumalan laki.
Hän antaa idioottimaisia käsky, joita on noudatettava, koska "Minä sanon niin!! MINÄ olen JOHTAJA!"
Jos on oma-aloitteinen se on väärin, jos ei ole, se on katastrofi.
Pitäisi vääntyä S:ksi ja samalla seista tikkusuorana kuin I.
Johtaja ei luota keneenkään, epäilee jokaista varkaaksi, huijariksi tms.
Hän ei koskaan anna negatiivista palautetta kahden kesken, vaan aina täytyy olla vähintään yksi kuulija, jolle hän puhuu, kun haukkuu esim. minua, joka osaan kaiken ja vielä vähän enemmän, mutta johtaja ei osaisi minun töitäni.
Hän ei osaa puhua sille henkilölle, jolle on asiaa.
Toivon, että yritys kaatuu mahdollisimman pian.
Etäisiä ja kaukaisia hahmoja norsunluutornissaan. Kyseessä kunta-ala, eivätkä esimiehet työskentele keskuudessamme. Kiireisiä, heitä näkee harvoin. Aikaa on jutella kerran vuodessa kehityskeskustelussa, johon he saapuvat arvostelemaan ja pisteyttämään meidät kuin karjan.
Luin ensin, että millaisia panoja teillä on työpaikoilla?
Työnarkomaani, jolla ei ole mitään muuta elämää. Plussaa, että on todella mukava ihminen, joka opastaa aina tarvittaessa ja häneltä oppii paljon koska on niin omistautunut työlleen. Miinusta, että hän kuvittelee kaikkien muidenkin rakastavan työtään yhtä paljon kuin hän ja tekemään 12 tunnin työpäivää.
Pomot ok, vika lähinnä alaisissa.
Sinccis
Mun lähiesimies on valtavan positiivinen, kannustava ja innostunut. Kyselee ja kuuntelee, mutta ei hengitä niskaan. Koko yksikön johtaja taas on aika pihi, vähän arvaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Iso pomo on paras, jonka olen ikinä tavannut. Pätevä, kuitenkin helposti lähestyttävä ja jalat maassa oleva ihminen.
Näin se menee: mitä suurempi pomo, sen mukavampi, rennompi ja inhimillisempi.
Olen työni puitteissa tavannut paljon suurten kansainvälisten konsernien ylimpää johtoa ja kaikki ovat olleet erittäin sydämellisiä.
Olen valokuvaaja.
Esimerkki:
Olin xxxx aikaa sitten yhden ison firman Suomen "konttorin" juhlissa, jossa täkäläiset "pikkupomot" olivat ihan hysteerisiä 5-6-kymppisiä miehiä odottaessaan paikalle saapuvaksi tätä SUURTA JOHTAJAA!
Hän saapui, oli rento, piti pikkupuheen, jossa sananmukaisesti kehoitti kaikki ottamaan rennosti, koska on juhlatilanne.
Sitten hän liukeni "palvontaa" pakoon tarkastelemaan Suomen pääkonttorin pihalle pystytettyä näyttelyä.
Minä seurasin perässä.
Juttelin hänen kanssaan niitä näitä.
Otin komeat kuvat jättäen hänet n. 5 minuutin jälkeen rauhaan, koska sain, mitä tiesin Suomen portaan haluavan.
Jälkeen päin tuli suuret kiitokset, shampanjapullokin, kun olin "uskaltanut".
En tänä päivänäkään ymmärrä, mitä ihmeen palvomista siinä isopomossa oli.
Nyt ihan paras osaston vaihdon myötä. Vanhalla osastolla nuori epävarma tyyppi, joka hoitaa innolla seurauksia ei syitä.
Tukeutuu joka asiassa mun esimieheen, joka aiemmin hoiti samoja hommia.
Tää vanhan osaston uusi esimies luulee, että arvostus ja kunnioitus alaisilta tulee automaattisesti tittelin mukana.
Ei ole kuullutkaan, että auktoriteetti asema ei ole automaattisesti esimiehellä. AI häh 😂
Lähiesimies on sydämellinen ja hyvä tyyppi. Henkilöstöpäällikkö on ihan onneton tossu ja ylin johtajar aivan karmee ylimielinen noita.
Pääosin ihan huippuja, teknologiafirma. Osalla jatkuva maaninen vaihe päälle, ihmettelen, miten jaksavat.
Pieni yritys jossa yrittäjä ainoa esimies. Nuuka kuin perkele, pelkää konfliktejä, yrittää olla kaikkien kaveri eli ei hyvä esimies
Pomona osaamaton, pillittäjä, negatiivinen, huomionhakuinen, pelkääjä, ei uskalla tarpeeksi pomottaa, itsekäs, tyhmä, haisee, äänekäs, huono huumori, introvertti, sosiaalisesti jäykkä.
Palkitsevat hyvät työntekijät eli ne, jotka tekevät tulosta.