Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia pomoja teillä on työpaikallanne?

Vierailija
04.10.2019 |

Onko yksi tai useampia?

Miten johtajuus heissä ilmenee?

Miten he teitä kohtelevat`?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiesimies mukava ja järki päässä, tosin ylikuormittunut ja välttelee ikäviä asioita. Antaa puuhailla omatoimisesti ja tehdä päätöksiä.

Yksikön johtaja tarkka rahasta ja yksityiskohdista, yleensä iloinen ja kiinnostunut alaisistaan, puheissaan joskus vähän jyräävä.

Vierailija
22/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän firmassa enää johdeta. Kaikista rivisuunnittelijoista tehdään pikkupomoja. Ei enää uskalleta komentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta johtaa firmaa rautaisella otteella mutta meille työntekijöille on kurja pomo.

📍 Antaa todella rankkaa kritiikkiä pikkuasioista

📍Haukkuu työntekijöitä toisilleen selän takana

📍Sanoo hoitavansa asian X, mutta sitten kun sitä ei ole tehty, se on työntekijän vika

📍Pitkät työpäivät johtuvat vain siitä, että työntekijät ovat tehottomia ja epämotivoituneita (eikä liiallisesta työmäärästä)

📍Pilkkaa työntekijän ulkonäköä ('Kauneusleikkaus voisi EHKÄ auttaa')

📍Asettaa ristiriitaisia tavoitteita

📍On myöhässä tapaamisista, mitä työntekijät paikkaavat parhaansa mukaan

📍Liittää piilov*tuilu viesteihinsä muita henkilöitä lisänöyryytyksen vuoksi

📍 Uhkailee potkuilla

📍 Valehtelee hyvinvointikyselytuloksista

📍 Pilkkaa työpaikan omia asiakkaita työntekijöille

Vierailija
24/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaaleja suomalaisia esimiehiä ja -naisia:

- Useimmat nimitetty talon sisältä, joten verkosto ja omat suosikit valmiina, eivät ole joutuneet kilpailemaan paikastaan todellisten osaajien kanssa

- Ei todellista tietoa eikä usein kokemustakaan mistään johtamisen osa-alueesta, ei myöskään kokemusta eikä tietoa erilaisista työmenetelmistä, projektityöstä, uudesta teknologiasta eikä asiakaskäyttäytymisen muutoksesta

- Pakenevat vaikeita asioita kiertelemällä, pimittämällä asioita, tekosyillä, toisarvoisiin yksityiskohtiin takertumalla tai lykkäämällä päätöksia

- Eivät todellisuudessa halua päteviä alaisia, ei ainakaan sellaisia, jotka uskaltavat avata suunsa

- Juorujohtajia, joille muutama alainen käy kertomassa muiden työntekijöiden asiat, myös muut kuin työasiat (tämä on helppo todistaa kertomalla jokin asia vain yhdelle henkilölle ja seuraamalla sen jälkeen pomon käytöstä)

- Eristävät keskusteluista ja kaikesta tiedottamisesta sellaiset omat alaiset ja muidenkin osastojen työntekijät, jotka uskaltavat avata suunsa

- Jakavat tietoa vain suosikeilleen, jotka tyytyvät nöyrästi osaansa eivätkä kyseenalaista mitään

- Voivat antaa useammalle alaiselle saman tehtävän kertomatta siitä heille

- Antavat usein tehtäviä ja aloittavat projekteja, jotka hiipuvat rahoituksen tai päättäjien mielenkiinnon puutteeseen, alaiset eivät saa tietoa tilanteesta, vaan joutuvat jatkamaan turhaa työntekoa turvatakseen selustansa

- Tekevät alaisilleen kuuluvia tehtäviä, koska ne ovat mielenkiintoisempia kuin johtamiseen liittyvät tehtävät

- Eivät kuuntele alaisiaan, paitsi omia suosikkejaan, tuskastuvat selvästi, kun joutuvat keskustelemaan asiallisesti

- Pitävät alaisiaan tarkoituksellisesti epävarmuudessa ratkaisujen ja resurssien suhteen, jotta alaiset ymmärtäisivät olla hiljaa

- Pelkäävät ja välttelevät alaisten esittämiä erilaisia mielipiteitä, vaikka ne koskisivat vain työn sisältöä ja työtapoja

- Pilkkaavat alaisiaan muiden kuullen väärien sanamuotojen käyttämisestä tai ei-toivottujen mielipiteiden esittämisestä

- Jakavat kiitoksia valikoiden suosikeilleen

- Antavat tarkkoja ohjeita tehtävien tekemiseen eri tavalla kuin aikaisemmin, vaikka eivät ole edes kysyneet perusteluita aikaisemmalle tavalle ja vaikka eivät todellisuudessa tiedä ko. asiasta mitään

- Vaativat alaisiltaan tarkkoja aikatauluja ja raportointisovelluksen käyttöä, vaikka eivät itse osaa viedä läpi edes yhtä kokousta ennalta ilmoittamallaan asialistalla, ennalta varaamassaan ajassa

- Eivät järjestä alaisten tarvitsemaa ja ehdottamaa koulutusta, mutta ovat kyllä valmiita maksamaan kalliimmasta koulutuksesta jollekin taholle, johon ovat itse ihastuneet

- Ovat niin tiiviissä yhteistyössä ulkoisten toimittajinen kanssa, että alaiset epäilevät usein hankintapäätösten tarkoituksia ja menettelytapojen asiallisuutta

He kuitenkin järjestävät vähintään kerran vuodessa yhteisen tilaisuuden, jossa kehuvat koko porukan aikaansaannokset ja hyvän yhteishengen.

Vierailija
25/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo naureskelee joidenkin alaistensa tyhmyydelle muiden työntekijöiden kanssa. Siis ihan avoimesti pilkkaa ja ivaa alaisiaan.

Vierailija
26/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä pienessä yrityksessä, jonka omistaja on pomoni.

Hänellä ei ole (kai koskaan ollutkaan) mitään valmiuksia johtaa mitään tai ketään.

Hän on ainoa lähiesimies, ainoa esimies, jonka sana on kuin joku jumalan laki.

Hän antaa idioottimaisia käsky, joita on noudatettava, koska "Minä sanon niin!! MINÄ olen JOHTAJA!"

Jos on oma-aloitteinen se on väärin, jos ei ole, se on katastrofi.

Pitäisi vääntyä S:ksi ja samalla seista tikkusuorana kuin I.

Johtaja ei luota keneenkään, epäilee jokaista varkaaksi, huijariksi tms.

Hän ei koskaan anna negatiivista palautetta kahden kesken, vaan aina täytyy olla vähintään yksi kuulija, jolle hän puhuu, kun haukkuu esim. minua, joka osaan kaiken ja vielä vähän enemmän, mutta johtaja ei osaisi minun töitäni.

Hän ei osaa puhua sille henkilölle, jolle on asiaa.

Toivon, että yritys kaatuu mahdollisimman pian.

Tää on kuin mun pomo. Otin loparit.

Vierailija
27/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen asiajohtaja, joka ei osaa johtaa ihmisiä. Hallitsee substanssin, mutta ei johtamista. Ei anna ikinä positiivista palautetta, on kiinnostunut vain tilastoista ja siitä, että ylletään tavoitteeseen. Töksäyttelija. Ei ole tasapuolinen ja vähän tuuliviirimainen. Yhtenä päivänä on reilu ja toisena tiukkis ihan naurettavuuteen asti. Ei kannusta.

Vierailija
28/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maailman ihanin pomo, joka ei ensinnäkään halua edes kuulla sanaa johtaja.

Kyseessä on pieni perheyritys, jossa on n. 12 työntekijää + "pomo".

Hän sanoo asiasta joko hyvää tai sitten ei, mutta kaikelle negatiivisellekin palautteelle on aina hyvä perustelu, mikä on mielestäni hyvin tärkeä asia.

Vierailija
29/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiesimies ei edes hyvästellyt, kun työsuhteeni päättyi. Terkkuja vaan...

Vierailija
30/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa lähtee esim. toisiin töihin. Ei se aina mene niin, ikävä jos sinulle kävi näin.

Sinccis

Vierailija
31/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-pomoni ei myöskään hyvästellyt.

Pidin läksiäiskahvitilaisuuden, jonne kaikki saapuivat.

Pomo piti sitä haustajaistyyppisenä muistotilaisuutena.

Vierailija
32/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa lähtee esim. toisiin töihin. Ei se aina mene niin, ikävä jos sinulle kävi näin.

Sinccis

Totta kai mennään mihin mennään mutta kyllä.kai sitä yleensä työpanoksesta kiitetään ja toivotetaan hyvää jatkoa?

Vierailija
33/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pomo naureskelee joidenkin alaistensa tyhmyydelle muiden työntekijöiden kanssa. Siis ihan avoimesti pilkkaa ja ivaa alaisiaan.

Esimieheni naureskeli samoin, kommentoi erään kollegansa (esimiestasoa myös) ulkonäköä, kertoi meille eli tiimilleen yhden työntekijän pitkän saikun syyn (vakava mielenterveyden häiriö..).

Vierailija
34/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä pienessä yrityksessä, jonka omistaja on pomoni.

Hänellä ei ole (kai koskaan ollutkaan) mitään valmiuksia johtaa mitään tai ketään.

Hän on ainoa lähiesimies, ainoa esimies, jonka sana on kuin joku jumalan laki.

Hän antaa idioottimaisia käsky, joita on noudatettava, koska "Minä sanon niin!! MINÄ olen JOHTAJA!"

Jos on oma-aloitteinen se on väärin, jos ei ole, se on katastrofi.

Pitäisi vääntyä S:ksi ja samalla seista tikkusuorana kuin I.

Johtaja ei luota keneenkään, epäilee jokaista varkaaksi, huijariksi tms.

Hän ei koskaan anna negatiivista palautetta kahden kesken, vaan aina täytyy olla vähintään yksi kuulija, jolle hän puhuu, kun haukkuu esim. minua, joka osaan kaiken ja vielä vähän enemmän, mutta johtaja ei osaisi minun töitäni.

Hän ei osaa puhua sille henkilölle, jolle on asiaa.

Toivon, että yritys kaatuu mahdollisimman pian.

Jos sulle on ihan sama, miten puljulle käy, mikset vain lähde?

Vierailija
35/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta johtaa firmaa rautaisella otteella mutta meille työntekijöille on kurja pomo.

📍 Antaa todella rankkaa kritiikkiä pikkuasioista

📍Haukkuu työntekijöitä toisilleen selän takana

📍Sanoo hoitavansa asian X, mutta sitten kun sitä ei ole tehty, se on työntekijän vika

📍Pitkät työpäivät johtuvat vain siitä, että työntekijät ovat tehottomia ja epämotivoituneita (eikä liiallisesta työmäärästä)

📍Pilkkaa työntekijän ulkonäköä ('Kauneusleikkaus voisi EHKÄ auttaa')

📍Asettaa ristiriitaisia tavoitteita

📍On myöhässä tapaamisista, mitä työntekijät paikkaavat parhaansa mukaan

📍Liittää piilov*tuilu viesteihinsä muita henkilöitä lisänöyryytyksen vuoksi

📍 Uhkailee potkuilla

📍 Valehtelee hyvinvointikyselytuloksista

📍 Pilkkaa työpaikan omia asiakkaita työntekijöille

Miksette vain lähde kaikki?

Vierailija
36/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käytännössä kuin pari-kolme tuntia vuodessa tekemisissä esimiehen kanssa. Ihan hyvä tyyppi.

Vierailija
37/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Totta kai mennään mihin mennään mutta kyllä.kai sitä yleensä työpanoksesta kiitetään ja toivotetaan hyvää jatkoa?

Ei siitä välttämättä kiitetä, vaikka olisi enemmän kuin tarpeeksi töitä tehnyt.

.

Jos pomo on v-mainen k-pää, ei hän mitään kiitä eikä ymmärrä yhtään, että hänen "ihanasta" vaikutuspiiristään joku kehtaa toisaalle lähteä, kun ihminen on ensin kitunut vuosikaudet ja viimein ymmärtänyt lähteä/ saanut toisen mahdollisuuden.

Vierailija
38/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen "johto", jolla ei ole mitään omanarvontuntoa, vaan kaikki, mitä ja miksi hän elää, on työ, työ ja työ, jonka suorittamisen hän kuvittelee pyhittävän oman huonon olonsa ja elämänsä.

Vierailija
39/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
40/44 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eprehellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä