Työttömälle riittää kulukorvaukseksi lounaasta ja matkoista yht. 9 euroa - Kun virkamies maksattaa oman lounaansa veronmaksajalla on ruolla hintaa yli 40 euroa
Tämäkin lounas on varmasti sieltä halvimmasta päästä. Mikä logiikka tässä on. Eikö halvempi lounas riitä virkamiehelle?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e88cedf-67f8-4c29-a5f6-366972231…
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Jonkun kansanedustajan käskettiin osallistua tempaukseen, missä laskisi, miten pienellä rahalla tulisi nippa nappa toimeen. Suus ruuat ja muut.
Hän vastasi, ettei pysty tekemään laskelmaa, sillä esim ruuat tarjoaa hänelle yleensä aina joku muu taho ja hän saa muutenkin niin paljon ilmaista asemansa vuoksi.
Eikös tämä ollutkin "kaikilla meillä on rajoitteita" Susanna Koski. Tämä taisi olla hänen rajoite.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen 9e lisäksi saa sen työttömyyskorvauksen ja asumistuen. Eli saattaa tulla yli tonni siitä että käy työssä tukitöissä missä ei ole mitään vastuuta mistään. Ilmeisesti myös lyhyet 4-6h työt sallittuja näissä tukitöissä.
Jos haluaa paremmille liksoille niin jokainen voi kouluttautua parempaan ammattiin ja hakeutua oikeisiin töihin.
Täh, saan työmarkkinatuen enkä mitään muuta koska minulla sattuu olemaan puoliso ja omistusasunto. Koitapa itse elellä sillä rahalla. Ja kyllä, kaksi ammattia löytyy mutta en pysty tekemään niistä kumpaakaan fyysisen syyn vuoksi. Mulla on sentään kuntoutustukihakemus menemässä ja todennäköisesti saan myöntävän päätöksen. Kaikki eivät saa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen 9e lisäksi saa sen työttömyyskorvauksen ja asumistuen. Eli saattaa tulla yli tonni siitä että käy työssä tukitöissä missä ei ole mitään vastuuta mistään. Ilmeisesti myös lyhyet 4-6h työt sallittuja näissä tukitöissä.
Jos haluaa paremmille liksoille niin jokainen voi kouluttautua parempaan ammattiin ja hakeutua oikeisiin töihin.
Tuliko nyt parempi ja ylpeä olo, kun pääsit tuon sanomaan :) ja vielä tällaisessa ketjussa, jossa ihmetellään sitä miten joku maksattaa hulppeat lounaansa ja glögijuhlansa meidän veronmaksajien rahoilla. Ja vielä sellaiset ihmiset, joiden kuukausitulot ovat kolminkertaiset keskituloiseen verotuksella poljettuun tavikseen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen 9e lisäksi saa sen työttömyyskorvauksen ja asumistuen.
Kuule kun se asumistuki ei ole mikään automaatio. Ikinä en ole asumistukea saanut. Tähän tilanteeseen riittää se, että puolisolla on työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logiikka on se että työttömällä on aikaa tehdä lounaansa itse ja hankkia se sieltä mistä halvimmalla saa. Työssäkäyvillä ei tätä ylellisyyttä ole vaan lounas pitää hoitaa nopeasti ja tehokkaasti sekä siksi maksaa myös siitä että joku tekee sen. Tälläkin on työllistävä vaikutus.
Ihan samalla tavalla sitä aikaa on, olitpa palkallisena tai palkattomana töissä.
Edellinen kirjoittaja taitaa luulla, että se 9 euroa maksetaan automaattisesti kaikille työttömille :D
Vanha sanonta, että ilmaita lounaita ei ole ei päde kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, taas läskit vinkumassa
jaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä."
Tekevätkö nämä virkamiehet työtä? Esim. Juhana Vartiainen?
Uskoisin näin. Työ tuskin on kovin fyysistä.
Vierailija kirjoitti:
Logiikka on se että työttömällä on aikaa tehdä lounaansa itse ja hankkia se sieltä mistä halvimmalla saa. Työssäkäyvillä ei tätä ylellisyyttä ole vaan lounas pitää hoitaa nopeasti ja tehokkaasti sekä siksi maksaa myös siitä että joku tekee sen. Tälläkin on työllistävä vaikutus.
Saako työtön lähteä kurssilta tai kuntouttavasta työtoiminnasta kotiin valmistamaan ruokaa vai mitä tarkoitat tuolla ajalla?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän alkaa muistuttaa vuoden 1917 Venäjää. Ihmiset palelee pakkasessa ja näkee nälkää samalla kun eliitti pröystäilee käyttää yksiin juhliin kokonaisen köyhän perheen vuositulot.
On näitä ollut ennenkin, mutta aina ne kyllä loppuvat samalla tavalla.
Itse toivoisin verorahoilleni järkevämpää käyttöä kuin Bernerin glögit (miten kukaan edes saa glögijuhliin kulumaan yli kymppitonnin? Chateau Latouriako siellä on juotu?)
Tarjolla oli vähän laadukkaampaa torttua ja pukkia
Kulukorvauksen tarkoitus lie korvata matkakustannuksia, ruokaansa työtön saa jo korvauksen työttömyyspäivärahan muodossa. Tarpeen vaatiessa myös sosiaaliavustusta on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Kulukorvauksen tarkoitus lie korvata matkakustannuksia, ruokaansa työtön saa jo korvauksen työttömyyspäivärahan muodossa. Tarpeen vaatiessa myös sosiaaliavustusta on saatavilla.
Sosiaaliavustuksia myönnetään Suomessa vain harvoille ja valituille.
Vierailija kirjoitti:
Bernerin glögijuhliin 13 000 euroa veronmaksajien rajoja.
Siis yksiin juhliin.
Glögijuhliin.
(katso tuosta aloittajan alkup artikkelin linkistä)
Työttömälle pakkotyöpäivästä (karenssin uhalla) 9 euron kulukorvaus.
Täsmennys: glögijuhlien hinta oli yli 13 000 euroa. YLI.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on samankaltainen asia kuin se, että työtöntä "kannustetaan" ottamalla vähästä pois ja johtajaa kannustetaan antamalla huipputulojen päälle lisää. Kahden kerroksen väkeä.
Ajatella jos työttömiäkin kannustettais samalla tavalla, lupaamalla lisää rahaa. Mitähän siitäkin tulis? Pelottava visio. Käyttäisivät pian rahansa palveluihin ja ostaisivat lisää tuotteita, ehkä jopa työllistyisivät ja ostaisivat asunnon. Kamala uhkakuva. Ikävää yrittäjille jos tulee likaista työttömän rahaa kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bernerin glögijuhliin 13 000 euroa veronmaksajien rajoja.
Siis yksiin juhliin.
Glögijuhliin.
(katso tuosta aloittajan alkup artikkelin linkistä)
Työttömälle pakkotyöpäivästä (karenssin uhalla) 9 euron kulukorvaus.
Täsmennys: glögijuhlien hinta oli yli 13 000 euroa. YLI.
alle 13 000 euroa olisikin vielä ollut ihan ok
"Minä olen keskituloinen, maksan paljon veroja ja verotus kahmaisee palkastani paljon, joten minä en todellakaan hyväksy sitä, että joku minua paljon varakkaampi ihminen juo, syö ja bailaa niillä minun maksamillani veroilla."
Mutta katsos kun sinulta ei kysytä kun päättäjät tässä päättää mitä sun verorahoilla tilaillaan!
Yhdet vielä, hik.
Kyllä kansa maksaa!
Otettaisko viel jotku espressot jälkkäriksi?
Kun on tuo kansan piikki auki.
Aina joka ketjuun tulee näitä työttömien haukkujia... Joku on pahasti päässä vinksallaan, jos ajatusmaailma on se, että työtön saa 9€/päivä ja saa ihan liikaa ja mitä vääryyttä nyyh nyyh, mutta pitää kuitenkin oikeana sitä, että meidän verorahoilla tuolla lounastaa ja juhlii sellaiset ihmiset järkyttävillä summilla, joilla olisi varaa maksaa ihan itse. Ei vaan pysty käsittämään.
Minä olen keskituloinen, maksan paljon veroja ja verotus kahmaisee palkastani paljon, joten minä en todellakaan hyväksy sitä, että joku minua paljon varakkaampi ihminen juo, syö ja bailaa niillä minun maksamillani veroilla.