Suosittele jotakin vanhaa ja jo unohdettua kirjaa!
Tyyliin mummon kirjahyllystä bongattua tai oma nuoruuden suosikki.
Kommentit (124)
James Oliver Curwoodin lännen/eräkirjat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi 316
Tuolla nimellä ei löydy, satutko muistamaan tekijää?
Sorry, muistin väärin. Kirjan nimi on Lapsi 312 ja tekijä Horster.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi 316
Tuolla nimellä ei löydy, satutko muistamaan tekijää?
Olen eri vastaaja, mutta varmaankin
Hans-Ulrich Horster: Lapsi 312
Sakari Pälsin Kova mies ja Nimetön. Paleofiktiota 70 vuoden takaa.
Pilcherin Simpukankerääjät ja Talvipäivänseisaus. Erik Malpassin kirjat.
Lassi Sinkkonen: Solveigin laulu ja Solveig ja Jussi.
Vierailija kirjoitti:
Lassi Sinkkonen: Solveigin laulu ja Solveig ja Jussi.
Tämä saattaa löytyä vielä katsottavaksi Yle Areenasta (elävä arkisto) jos ei jaksa lukea :).
Hompsantuusa kirjoitti:
Tuomas Vimman Helsinki 10
Mä inhosin tätä kirjaa!
Terveisin helsinkiläinen
Henri Charriere: Vanki nimeltä Papillon.
Ranskalainen vanki joutuu suorittamaan rangaistustaan silloiseen Ranskan Guayanaan aika rankkoihin vankiloihin ja yrittää karata monta kertaa ja välillä onnistuukin pitkiksi ajoiksi. Tositarinaksi sanotaan, mutta jossain väitetään, että olisi ainakin vahvasti liioiteltu. Charriere itse on siis tämän kirjoittanut. Mutta jännä tarina joka tapauksessa.
Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin
Patricia Highsmithin Ripley-kirjat
Anthony Burgess: Peli kahdelle pelaajalle. Sisältää myös erotiikkaa.
En keksinyt mitään muuta, kuin: "mummon kirjahyllystä bongattua". Toinen ois "oma nuoruuden suosikki".
Dorothy Eden: Puhu minulle rakkaudesta
Tässä ketjussa on paljon kirjoja, joita olen lukenut lapsena ja teininä, saattaa olla että moni niistä on samaa kirjakerhosarjaa kuin meillä oli kotona. Esimerkiksi tuo Edenin kirja oli kirjakerhopainos ja aiemmin ketjussa mainitut Du Maurierin kirjat.
Kirjan nimi on Ruohoa lunta, tekijä tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiane F
Se toinen huumekirja on myös hyvä, se joku lumivalkoinen (?).
Ja tietysti nancy spungenin kirja, se sen äidin kirjoittama.
Se toinen huumekirja on varmaan Snowblind, en muista miten se on suomennettu. On olemassa paljon hyviä huumekirjoja. Enemmän kuin hyviä huumeita.
Ei ole se snowblind, tuo lumivalkoinen, vai mikä sen nimi onkaan on joku tositarinaan perustuva tytöstä kertova huumekirja.
Mummon hyllystä tuli mieleen täysi kokoelma E. R Burroughsin tarzan ja mars-kirjoja. Luultavasti täysin epäsopivaa luettavaa nykyajalle, ainakin jonkun mielestä. Lisäksi siellä oli jotain paasilinnaa ja ne pakolliset karin kokoelmakirjat joita tuntui löytyvän kaikkien vanhojen ihmisten hyllyistä aikanaan. Nuo oli siis hyllystä ne jotka ala-asteikäistä kiinnosti. Oli siellä paljon muutakin.
Wilkie Collins: Valkopukuinen nainen