Minimipalkka jos on luontaisetuja?
Ajattelin palkata kodinhoitajan. Mikä on kohtuullinen tai mikä minimipalkka jos kodinhoitaja saa asunnon ja ateriat minulta? Työmäärä on melko pieni, olen pääosin yksin asuva mies ja tehtävät lähinnä kokkausta ja siivousta. Ehkä kesäisin jotain pieniä puutarhatöitä.
Kommentit (7)
Eiköhän olisi helpompaa myydä asunto ja maksaa normaalia tuntipalkkaa. Ateriat eivät vaikuta palkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi minuakin, tietääkö joku? Olin ajatellut hankkia jostain aasialaisesta välitystoimistosta esim. indonesialaisen tai filippiiniläisen kotiavustajan. Oma erillinen asunto järjestyy ja ruuat siinä missä minullekin.
No ei niille tarvi mitään maksaa. Mene naimisiin, niin saat ilmaiseksiä. Tietysti teette avioehdon.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän olisi helpompaa myydä asunto ja maksaa normaalia tuntipalkkaa. Ateriat eivät vaikuta palkkaan.
Tottakai vaikuttaa, ateriaetu on luontaisetu minkä johdosta rahapalkka voi olla pienempi. Älä esitä asioita faktana jos et tiedä asiasta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi minuakin, tietääkö joku? Olin ajatellut hankkia jostain aasialaisesta välitystoimistosta esim. indonesialaisen tai filippiiniläisen kotiavustajan. Oma erillinen asunto järjestyy ja ruuat siinä missä minullekin.
No ei niille tarvi mitään maksaa. Mene naimisiin, niin saat ilmaiseksiä. Tietysti teette avioehdon.
Todennäköisesti silti kalliimpi vaihtoehto...
Voiko lain määräämästä minimipalkasta, siis rahapalkasta, vähentää luontaisedut suoraan täysimääräisenä verottajan ilmoittaman luontaisedun arvon mukaan? Eli tässä tapauksessa rahan maksettava määrä = minimipalkka - asuntoetu - ateriaetu?
Mahtaako moisesta ilosta tarvita mitään ihmeempiä maksaa?
Jos asuminen ja ruoka tarjotaan, niin ehkä jos kympin kahvirahan annat päivässä niin tulijoita on parijono ovellasi.