Jätkä oli kirjoittanut Jumalan pienellä j:llä. Hyvä ettei suoni katkennut päästäni!
Raivostuin silmittömästi! 😡😠 Todella rienasvaa. Tietää, että olen uskis. Tarkoituksella halusi provosoida. Ai että ottaa pannuun!
N27
Kommentit (11)
jumala. vishnu. buddha. allah. nanabozo.
jumalauta, miten jumalasta voi kirjoittaa jumala, suutuit varmaan jumalattomasti.
Minä suutuin kun jätkä oli jättänyt sadetakkiin kalan homehtumaan, kun oli käynyt kesällä kalassa.
Kirjoitusvirheistä en suutu.
Jumala-sana kirjoitetaan isolla alkukirjaimella erisnimen tapaan silloin, kun halutaan osoittaa kunnioitusta tuolle olennolle/hengelle, pienellä alkukirjaimella silloin, kun se käsitetään tavalliseksi yleisnimeksi. Kieliopit eivät ota mitään kantaa tähän kysymykseen.
Muistattehan ennen hyvään aikaan, kun perinteisellä kirjeellä haluttiin pyytää esimerkiksi rahaa sukulaiselta, tämän puhuttelu aloitettiin kunniottavasti isolla alkukirjaimella ("Hyvä Eno"; "Arvoisa Isoäiti")
Isolla alkukirjaimella kai viitataan pienen aavikkoheimon keksimään satuolentoon, kun taas pienellä alkukirjaimella viitataan satuolentoihin yleensä.
Mä en niin välitä miten kirjoitetaan. Enkä totta puhuen välitä siitäkään palvotteko. Koittakaa aluksi edes puhua/keskustella toisillenne ilman sensurointia.
Miksi haluat uskoa johonkin jota ei ole olemassa? Miksi mielikuvitusolentojen nimiä ei saisi kirjoittaa pienellä?