Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö onko kukaan päätynyt epätoivoiseen tekoon lastensuojelun vainon takia?

Vierailija
03.10.2019 |

Erehdyin hakemaan viime vuonna apua, koska koko perheeni kuoli lyhyen ajan sisällä ja taustalla oli vielä traumaattinen lapsuus. Koin että nyt on hyvä aika käydä asioista läpi jonkun kanssa. Minusta tehtiin lastensuojeluilmoitus ja ruvettiin epäilemään kykyäni olla äiti. Äitiys on ollut niitä harvoja asioita elämässäni joissa olen onnistunut ja saanut hyvää palautetta. Lapset eivät ole vieneet voimiani, vaan he ovat aina olleet voimavarani ja onnen aihe.

Lastensuojeluilmoituksen myötä äitiyteni on kyseenalaistettu rankasti ja meidät on häpäisty eri tavoin. Kouluun on mennyt lasun kyselyt, terveystietoni on pengottu ja henkilökohtaiset tietoni on lähetetty exälleni joka ei edes ole elämässämme ollut vuosiin. Trauman käsittely jäi kesken, koska luotto meni tuohon sairaanhoitajaan joka lasun teki. Sen lisäksi lasun teosta on kulunut aikaa, ja selvittely jatkuu edelleen vaikka sen pitäisi olla kolmessa
kuukaudessa valmis. En pahoinpitele lapsia henkisesti saati fyysisesti, meillä ei kulje mitään ryyppy- tai narkkariporukkaa, koti on kauniisti sisustettu ja siisti, lapset pärjää koulussa ja heillä on kavereita, lämmin ruoka on katettu joka päivä, on puhtaat vaatteet, leluja, jopa etelänmatkoja joskus, on syliä ja rakkautta, terveydestä huolehditaan. En pysty enempään enkä keksi mitä enää voisin tehdä vielä paremmin. Lapsen isä teki vuosia sitten todella rajuja lasuja meistä, ja vaikka ne todettiin aiheettomiksi hirveän virkamiesshown jälkeen, merkinnät ovat siellä edelleen ja nopealla vilkaisulla katsottavissa jos uusi ilmoitus tulee. Vanhat ilmoitukset ruokkii epäluuloja vaikka asiat olisivatkin kunnossa. Tälläkään kertaa mitään vikaa ei löytynyt, mutta lasu ei usko että pärjään lasteni kanssa, vaan jatkuvasti kyselevät että jaksanko hoitaa lapsiani! Kun vakuutin pärjääväni, he eivät uskoneet kuitenkaan. Aivan sama mitä sanon. Nyt stt sanoi hieman omahyväiseen sävyyn että he voivat kyllä halutessaan aloittaa kotiimme perhetyön kotikäynnin useamman kerran viikossa. He myös ovat vääristelleet sanomisiani kirjauksiinsa.

Heillä ei ole syytä pitää meitä listoillaan, mutta venyttävät silti palvelutarpeen arvion tekemistä. Nyt on mennyt puolisen vuotta niin että mitään päätöstä ei ole tehty. Kukaan ei myöskään vastaa jos yritän soittaa lastensuojeluun kysyäkseni missä mennään.

Tilanne alkaa olla nyt sellainen että en voi kuin itkeä raivosta. Tunnen
itseni häväistyksi ja henkisesti raiskatuksi, itsetunto on mennyt, enkä koe voivani vaikuttaa asioihin. Minulla on aikuinen tytär joka on ollut minua puolustamassa. Häpeän itseäni nyt jo tyttärenikin edessä. Minusta on tullut hermoraunio äiti, joka avautuu omalle tyttärelleen kun muille ei asiasta kehtaa kertoa. Tuntuu että minulta on viety arvokkuus äitinä. Alan olla oikeasti niin loppu että olen alkanut toivomaan kuolemaa. Koen suurta helpotusta ajatuksesta että olisin kuollut. Toden totta, nyt alan olla se lasun toivoma hermoraunio ja luuseri. En jaksa enää käydä töissäkään. Lapset kyllä unohtavat minut jossain vaiheessa kun saavat huoltajakseen jonkun minua mallikkaamman kasvattajan. Alan olla vakuuttunut tämän aivopesun jälkeen siitä, että olen äitinä täysi paska eivätkä lapset ansaitse paskaa.

Kiitos kun sain avautua. Muualla en voi sitä tehdä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa tapa olisi selvittää totuus; tehdään tutkimus sossujen lapsista!

Eerikan isän äiti Marja-Leena Tarkki oli sossujohtaja. Olen kyllä kuullut muistakin suutareista joiden lapsilla ei ollut kenkiä. Aikapommi.

Vierailija
22/33 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki velvoittaa tekemään lastensuojelutarpeen selvityksen 3kk aikana. Sossu rikkoo lakia, jos ei ole saanut tehtyä sitä puolen vuodenkaan aikana. Voit olla yhteydessä vaikka lastensuojelun johtavaan sosiaalityöntekijään tai aluehalintavirastoon jos he rikkoo lakia.

Perhetyötä ei voi kenellekään pakottaa. Ne on vapaaehtoisia palveluita. Jos et suostu palveluun niin he arvioivat täyttyykö sijoituksen kriteerit että elinympäristö on vaaraksi lapselle. Jos ei ole,niin sijoituksen kriteerit eivät täyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinusta ole voitu tehdä lastensuojeluilmoitusta.

Vierailija
24/33 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin suomea ap asut? Pohjois suomessa on hankalat sossut. Neuvon sua muuttamaan, niin saat eri sossut ja asiat ehkä ratkeaa sitä kautta.

Jännä juttu mutta myös Helsingissä on aloittanut paljon Pohjanmaa rantaruotsalaisia. Paperit ovat täynnä kielivirheitä.

Vierailija
25/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviäkään ei kiinnosta jos selvitys venyy puoleen vuoteen. Aina voi valittaa mutta siitä ei seuraa mitään. Sinä voit sen sijaan valmistautua pyörimään lasun myllyyn vuosikausiksi.

Vierailija
26/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lastensuojelu että pidät ap:n lapsista huolta!

Vierailija
27/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset voi? Onko heillä oireilua?

Vierailija
28/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi voitu tehdä, oma perhe on kuollut ja sitten on vielä huollettavia. 

Vierailija
29/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi voitu tehdä, oma perhe on kuollut ja sitten on vielä huollettavia. 

Lastensuojeluilmoitus tehdään lapsista eikä aikuisista.

Vierailija
30/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapset voi? Onko heillä oireilua?

Lapset voi hyvin. Tavallista elämää eletään. En keksi mitään huolestuttavaa heistä. Koulussakin menee hyvin ja heillä on kivoja kavereita. Olen reagoinut tähän, niin kuin muihinkin negatiivisiin asioihin, hyvin voimakkaasti. Lapsuudesta ja nuoruudesta on seurannut se että valmistaudun aina pahimpaan. Ehkä sitten vaan turhaan panikoin.

ap

Vierailija
31/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät lastensuojelusta bisnestä. Muistan lukeneeni näin.

Olkaa ihmiset varovaisia. Tiedän, että melkein minkä tahansa syyn varjolla ihmisiltä voidaan viedä lapsia.

Itseltäni ei ole viesty, mutta olen nähnyt salaisia papereita, kun ystävältäni riistettiin lapsi.

Mitään oikeaa pätevää syytä ei todellakaan  ollut.

Vierailija
32/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekevät lastensuojelusta bisnestä. Muistan lukeneeni näin.

Olkaa ihmiset varovaisia. Tiedän, että melkein minkä tahansa syyn varjolla ihmisiltä voidaan viedä lapsia.

Itseltäni ei ole viesty, mutta olen nähnyt salaisia papereita, kun ystävältäni riistettiin lapsi.

Mitään oikeaa pätevää syytä ei todellakaan  ollut.

Tällaista roskaa älkää uskoko. Lasten kanssa teen työtä, ja lastensuojelu ei ole bisnestä, vaan erittäin kallis palvelu, jota ei ole varaa käyttää kuin ääritilanteissa. Niissäkin yleensä liian myöhään. Todellisuudessa saat jättää lapset heitteille, käyttää päihteitä ja olla väkivaltainen, ja vuodesta toiseen vain seurataan. Jotain todella pahaa pitää tapahtua, että lapsi otetaan huostaan. Totuutta näistä ei tietenkään kavereille kerrota, vaan näytetään jotain epärelevantteja papereita, mistä ei todellinen syy näy.

Vierailija
33/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio, hukutti 2 lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme