Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä sattumalta kenelläkään kokemusta hätäkeskuspäivystäjän koulutuksesta/työstä?

Vierailija
03.10.2019 |

Alkoi jotenkin kiinnostaa ihan valtavasti kun tuollainen puhelinpalvelu liippaa omaa nykyistä ammattiakin tosi läheltä. Koulutusta vaan on ainoastaan Kuopiossa mikä on omaan kotipaikkaan nähden toisella puolella Suomea mutta ehkä siihenkin tottuisi kun ei ole pieniä lapsia tai puolisoakaan jotka jäisivät ikävöimään. Ja asuinpaikkakunnalla on kuitenkin hätäkeskus jonne sitten työllistyä aikanaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju viime vuodelta: https://www.vauva.fi/keskustelu/3213766/olen-hatakeskuspaivystaja-halua…

Oi kiitos, täytyykin lukea! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit asua siellä asuntolassa.

Vierailija
4/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit asua siellä asuntolassa.

Joo sen jo katsoinkin että olisi ilmainen asuntola ja ilmeisesti ruokakin. Joten rahallisesti ei menisi niin paljon kuin kotona? Ehkä olisi helposti varaa pitää nykyinen asunto aikuiskoulutustuella ja asumistuella? Kelan laskurista kokeilin että saisin asumistukeakin jonkun satasen-pari.

Vierailija
5/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulutus tosiaan Kuopiossa? Noo sitten jää meikältä ainakin hakematta. Oletin että koulutus olisi täällä etelässä minne oisin aikeissa työllistyäkin. APn  mahikset ainakin nousi just ;D

Vierailija
6/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koulutus tosiaan Kuopiossa? Noo sitten jää meikältä ainakin hakematta. Oletin että koulutus olisi täällä etelässä minne oisin aikeissa työllistyäkin. APn  mahikset ainakin nousi just ;D

Haha voi kiitoksia :D Toki sitä itsekin elättelisi toiveita että olisi koulutus vaikka edes Tampereella kun katsoin että tekevät poliisikoulun kanssa jotain yhteystyötä mutta ei ilmeisesti ainakaan parhaillaan. Vaasassa ollut kai jotain ruotsinkielistä kurssia joskus. ap

Vierailija
7/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään töissä hätäkeskuslaitoksessa. Hyvä työnantaja ja tärkeää työtä siellä tehdään!

Vierailija
8/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkään töissä hätäkeskuslaitoksessa. Hyvä työnantaja ja tärkeää työtä siellä tehdään!

Lueskelin tuota toista ketjua ja ainakaan vielä ei tullut vastaan kysymystä: Mitä siellä tehdään silloin kun puhelin ei soi? Saako vaikka neuloa käsityötä (olen kuullut että joskus dinosaurusten aikaan numeropalvelussa ainakin olisi tehty käsitöitä joutohetkinä)? ap

Vierailija
9/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puhelin muuten soi.

Vierailija
10/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää mitä hätälinjalta tulee – Etnografinen tutkimus hätäkeskuspäivystäjän työstä ja arjesta.

https://www.utupub.fi/handle/10024/147790 

Vierailija
11/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se puhelin muuten soi.

Niin mulla soi nykyäänkin että sinänsä ei toisi mitään muutosta tilanteeseen. ap

Vierailija
12/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei voi tietää mitä hätälinjalta tulee – Etnografinen tutkimus hätäkeskuspäivystäjän työstä ja arjesta.

https://www.utupub.fi/handle/10024/147790 

Vau, kiitos! Täytyy lukea tämä myös. ap

Vierailija
13/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi päivystäjä linjoilla jos kysyttävää.

Vierailija
14/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin tuota toista ketjua ja ainakaan vielä ei tullut vastaan kysymystä: Mitä siellä tehdään silloin kun puhelin ei soi? Saako vaikka neuloa käsityötä (olen kuullut että joskus dinosaurusten aikaan numeropalvelussa ainakin olisi tehty käsitöitä joutohetkinä)? ap

Puhelin soi siihen malliin nykypäivänä, että juuri muuta ei tehdä. Kun lopetat edellisen puhelun niin seuraava jo aukeaa. Arkisin aamuyöstä saattaa ehtiä muutakin muutaman minuutin kerralla tekemään. Toki saa neuloa. :)

Vierailija
15/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No noi joutohetket, mitä teette silloin? Oletko nyt työvuorossa :D ap

Vierailija
16/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin soi siihen malliin nykypäivänä, että juuri muuta ei tehdä. Kun lopetat edellisen puhelun niin seuraava jo aukeaa. Arkisin aamuyöstä saattaa ehtiä muutakin muutaman minuutin kerralla tekemään. Toki saa neuloa. :)

Millaisia työvuoroja teet? Asuitko itse Kuopiossa entuudestaan kouluttautuessasi, entä harjoittelut tai nyt? Miten olet sopeutunut vuorotyöhön? Kuinka paljon saa ohjata asiakasta, esim. googlata jotain viranomaisnumeroa puolesta vai neuvoa asiakasta tekemään se itse? ap

Vierailija
17/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo nyt, huomenna taas :) Jutellaan vieruskaverin kanssa, selataan iltapäivälehtiä, joku on facebookissa, joku neuloo. Mut tosiaan hirveesti sitä luppoaikaa ei enää oo.

Vierailija
18/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo nyt, huomenna taas :) Jutellaan vieruskaverin kanssa, selataan iltapäivälehtiä, joku on facebookissa, joku neuloo. Mut tosiaan hirveesti sitä luppoaikaa ei enää oo.

Mikä sai sinut hakeutumaan alalle? Oliko tämä eka ammattisi? 

Vierailija
19/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia työvuoroja teet? Asuitko itse Kuopiossa entuudestaan kouluttautuessasi, entä harjoittelut tai nyt? Miten olet sopeutunut vuorotyöhön? Kuinka paljon saa ohjata asiakasta, esim. googlata jotain viranomaisnumeroa puolesta vai neuvoa asiakasta tekemään se itse? ap

Teen normaalia työkiertoa, johon kuuluu aamuja, öitä ja painopistevuoroja. Pääsääntöisesti 12h per vuoro. Vuorotyö on todella raskasta ajoittain varsinkin perheellisenä. Mut siihen pitää asennoitua että vapaat kuluu lähinnä palautuessa.

En asunu kuopiossa vaan majoituin pelastusopiston riemukaaressa, missä suurin osa vietti viikot. Harjoittelut sain sovittua lähelle kotipaikkakuntaa ja kotoa käsin kävin niissä.

Riippuu ihan tapauksesta paljonko neuvotaan. Jotain vanhempaa rouvaa saatan neuvoa ihan ”kädestä pitäen” jos asia on sellainen, että se pitää hoitaa (esim. rikosilmoituksen teko, terveysasemalle soitto). Yleinen ohjeistus on, että puhelua ei jatketa sen jälkeen kun selviää että se ei hätänumeroon kuulu.

Vierailija
20/29 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sai sinut hakeutumaan alalle? Oliko tämä eka ammattisi? 

Tää on toinen ammatti. Varmaankin sellainen mielenkiinto viranomaistyöhön ja ihmisten auttamiseen. Se että mikään päivä ei oo samanlainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä