Tuttavani arvostelee julkkisnaisten läskejä, vaikka painaa itse 120 kg.
Onko niin, että ylipainoiset ihmiset eivät huomaa itsessään ylipainoa, vaikka jotkut heistä kärkkäästi arvostelevat muiden läskejä? Minulla on tuttavapiirissäni keski-ikäinen naishenkilö, joka saattaa päivitellä tyyliin "voi herranjestas sentään, millaiseksi läskiksi tuo on itsensä päästänyt, ei millän uskoisi, että on entinen Miss Suomi...!"
Ja samainen arvostelun kohteena oleva henkilö saattaa olla huomattavasti "hoikempi" kuin tuttavani, joka on painanut yli 100 kg jo parisenkymmentä vuotta.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä, etteivät he itse tajuaisi olevansa lihavia.
No mistä sitten on kyse?
Minä olen ihmetellyt samaa. Ihmiset, jotka ovat itse tungettelevia haukkuvat muita tungetteleviksi. Tai ihmiset jotka ovat itse röyhkeitä haukkuvat muita röyhkeiksi.
En ole ikinä ymmärtänyt tuosta muuta kuin saman kuin ap. Että eivätkö todella näe itsessään niitä täysin samoja vikoja.
Ei vaan ihminen todellakin oikein hyvin tiedostaa omat huonot puolensa ja siksi huomaa ne toisissakin, ja jos kokee kohteen olevan vielä huonommassa jamassa kuin hän itse, syntyy "oikeutus" arvostelulle.
Ei kyllä mene ihan noin. Jos menet sanomaan tuolle arvostelijalle hänen omasta, samasta huonosta puolestaan, niin siitähän syttyy maailmojen sota.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut juu että monet ihmiset sekä miehet että naiset ovat sokeita omalle peilikuvalleen. Ylipaino tulee pikkuhiljaa ja vaivihkaa niin ettei sitä huomaakkaan vaikka olisi ollut kuinka
laiha nuorempana. Sitten kun joku asiasta huomauttaa niin loukkaannutaan verisesti.
Joo oon huomannut saman. Ei nähdä tai haluta nähdä omaa ylipainoa. Vielä kun usein pukeutuminenkin korostaa vielä niin ihan varmasti joku ilkeästi vihjaisee asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Arvostelijaa luultavasti vaivaa itseään oma ylipaino, eli hän on hyvinkin tietoinen koostaan. Siitä syystä hän huomaa myös muiden kilot ja ehkä hän saa jotain mielihyvää arvostelusta. Ehkä hän haluaa sanoa, että kattokaa, tuokin on iso, minä en ole ainoa.
Tuo myös totta. Huvittavinta on ,kun tuttuvani syyttää aina miestään lihomisestaan. Sanoo että tuo herkkuja jatkuvasti eikä hän liho vaikka söis mitä. Eiköhän sitä jokainen itse laita suuhun kaikem.mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostelijaa luultavasti vaivaa itseään oma ylipaino, eli hän on hyvinkin tietoinen koostaan. Siitä syystä hän huomaa myös muiden kilot ja ehkä hän saa jotain mielihyvää arvostelusta. Ehkä hän haluaa sanoa, että kattokaa, tuokin on iso, minä en ole ainoa.
Tuo myös totta. Huvittavinta on ,kun tuttuvani syyttää aina miestään lihomisestaan. Sanoo että tuo herkkuja jatkuvasti eikä hän liho vaikka söis mitä. Eiköhän sitä jokainen itse laita suuhun kaikem.mitä syö.
Puhut bsrmaan musta, mutta totuus on, että kotna, jos ei ole mitään, niin ei niitä siöloin voi syödäkkään. Kaupassa pystyn kyllä kieltäytymään, mutta kotona se on vaikeampaa.
lihava mies arvio kaikkea mahdollista kehoa, kotia, vulvaa, myöten, itsellä ei asiat niinkään kondiksessa, lörps
No olisit kysynyt siltä tuttavaltasi.
Tuohan on ihan klassista projisointia. Itse olen kasvoista ruma (ihottuma, arpia) ja toisinaan puran pahaa oloani arvostelemalla ja haukkumalla lihavia ihmisiä (en kasvokkain, lähinnä omassa mielessäni ja netissä).
Joo, olen paha ihminen.