Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko olla tasapainoisesti kiltti niin itselle kuin muille?

Vierailija
03.10.2019 |

Elämä on kaikille mukavampaa, kun ihmiset muistavat olla toisilleen kilttejä.
Vanhat viisaat ihmiset osaavat tämän luonnostaan=elämä on ns. opettanut.

Liiallinen kiltteys voi kuitenkin kostautua hyväntekijälle: itsensä voi hukata, jos ottaa vain muut huomioon, eikä kuuntele omia tarpeitaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, et persoonallisuushäiriöiset käyttävät toisen kiltteyttä hyväksi.

Testailevat, kokeilevat jäätä tikulla, manipuloivat, valehtelevat jne.

Tarvittaessa kyllä esittävät fiksua ja oikein myötätuntoista ihmistä jotta saisivat toisen osapuolen taipumaan tahtoonsa.

Vierailija
2/7 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltistä tulee entistä vahvempi kun hän alkaa pitää puoliaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiltimpi muille kuin itselleni.

Vierailija
4/7 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muille melko kiltti, mutta myös tarkka rajoistani ja siitä, ettei minua käytetä hyväksi.

Itselleni puhun usein todella rumasti. :(

Vierailija
5/7 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai ollut liiankin kiltti. Siinä sivussa on tullut sitten jäätyä itse vähän paitsioon. Ajattelin aina, että vaatimattomuus, kiltteys ja muiden huomioiminen ensi sijassa lopulta palkitaan; että palvelusta seuraa vastapalvelus ja joustaminen jossain saa toisen myöhemmin joustamaan vastaavasti omasta edustaan silloin kun mulle jokin tärkeä on kyseessä. Että kaikki olisi tasapuolista ja reilua. Eipä taida ihmisten maailma vaan toimia niin. Sen sijaan se, joka joskus on joustanut, saa joustaa jatkossa lisää. Avuliasta pyydetään aina ekana apuun. Vaatimattomalle annetaan vaatimansa, eli vähän. Toiset antaa enemmän ja toiset on saamapuolella. Aina samat. Pitää yrittää kehittää kaupustelijan ominaisuuksia itsessään ja alkaa tehdä vaihtokauppaa lahjoittamisen sijaan.

Eniten kismittää näissä pitkä kariutunut parisuhde, jonka olisi voinut ehkä pelastaa kauan kauan ennen pahaa kriisiytymistä, tai ymmärtää lopettaa se toimimattomana ennen kuin puoli elämää oli hukattu.

Vierailija
6/7 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä olen kiltti muille kuin itselleni ja näkisin aika vaikeana tasapainoiluna olla kiltti mutta tarpeeksi jämäkkä jotta ei tule kohdelluksi tiskirättinä.

Vierailija
7/7 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Aina olen ollut muita varten, mutta itseä en ole osannut puolustaa.

Taustalla lapsuuden kaltoinkohtelu.

Nyt vanhemmiten olen opetellut pitämään puoleeni, ja mitä vahvemmaksi tulee sitä enemmän suututtaa entinen minä jota en osaa katsoa lempeästi vuosien tuomalla viisaudella vaan soimaan sitä nuorta typerystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi