Paljonko teillä on juomatonta viinaa kotonanne?
Kommentit (47)
Kaksi pulloa VSOP konjakkia, yksi skottilainen viski ja yksi pullo shampanjaa.
Nuo väkevät kuluvat niin hitaasti että niiden määrä tahtoo aina ennemminkin kasvaa kun mies saa joksikin lahjaksi uuden ennen kuin edellinen on juotu. Shampanja odottelee seuraavaa hääpäivää.
Yksi kuiva kuohari ja yksi valkoviini.
Ei yhtään. Viimeiset join viime yönä ja nyt laitoin viestiä pomolle, että olen tänään sairauslomalla.
Varmaan 40 pulloa, pari on avattuja.
Mies saa töistä usein yhteistyötahoilta lahjaksi pullollisen alkoholia mutta kulutus on meillä niin vähäistä että määrä tuntuu vaan lisääntyvän koko ajan vaikka annamme niitä eteenpäin.
Iso pullo kallista viskiä ( avaamaton), puoli pulloa halvempaa viskiä, rommia puoli pulloa, jaloviinaa 1 täysi pullo, 2 isoa pulloa brandya, iso pullo vodkaa, taskumattipullo ouzoa. Meillä ei juuri osteta itse mitään, paitsi tuo rommi on hyvä flunssalääke. Ollaan siis saatu lahjoja, tuliaisia.
En jaksa laskea, mutta paljon, kymmeniä väkeviä, joita juuri kukaan ei juo. Viinikellari aika täynnä, olisko jotain 400-600 pulloa, mutta ne ovat viinejä ja shampanjoita, ei viinoja, joita tässä kysyttiin.
1 litra vodkaa, 1 punaviinipullo ja 0,5l tummaa rommia. Normaalisti ei ole juomatonta, mutta noi jäi synttäreiltä pari kk sitten. Tai viini oli synttärilahja. Vodkapullon annan lahjaksi eteenpäin pariskunnalle, joka sitä arvostaa ja aikoo käyttää. Rommi varmaan menee totiin pitkin talvea.
On paljon. Ei ole kyllä minun vaan kumppanin. Eri viskejä noin 10 pulloa, Bacardia tummaa ja vaaleaa, votkaa 5 pulloa + kaiken maailman muita pulloja.
Kumppani saanut tuliaisiksi mutta juo vain kaksi kertaa vuoteen alkoholia ja minä en ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
1 litra vodkaa, 1 punaviinipullo ja 0,5l tummaa rommia. Normaalisti ei ole juomatonta, mutta noi jäi synttäreiltä pari kk sitten. Tai viini oli synttärilahja. Vodkapullon annan lahjaksi eteenpäin pariskunnalle, joka sitä arvostaa ja aikoo käyttää. Rommi varmaan menee totiin pitkin talvea.
Tummasta rommista tulikin mieleen, että viikonlopun jälkkäriksi voisi tehdä bananas fosterin.
Paljon (n.40 pulloa väkeviä, kotiviiniä 100-150 pulloa) itse emme juo "kirkasta", yleensä olutta, lonkeroa ja viiniä. - Voin ottaa yhden, toisen tai olla ottamatta. Itselläni ei viina/alkoholi polttele kaapissa. -
Tenttua myrskykeìttimeen ja tahranpoistoon on ehkä pari desilitraa. Meillä ei harrasteta alkoholismia.
Silloin meillä on alkoholia, kun kutsun vieraita ja haen ruokaan sopivan viinipullon. Jouduin ostamaan vakuumikorkkeja, ettei tarvitse juoda jämiä samana päivänä.
En ymmärrä tuota alkoholiharrastusta yhtään. Pelkäättekö, että viina loppuu maailmasta?
Viiniä kaks pulloa ja kolme litraa jäägeriä jotka on saatu lahjaksi.
Mulla polttelee liikaa kiusaksi asti jos talossa alkoa, niin helpompi ostaa vain tarpeeseen ettei mene höpöksi.
Yksi pullo ruotsalaista sitruunaviinaa, sain sen lahjaksi viisi vuotta sitten. Jossain vaiheessa oli enemmän lahjaksi saatuja avaamattomia pulloja, annoin ne kavereille/pois.
En pahemmin juo alkoholia.
Limoncelloa, slivovitsia ja palincaa löytyy. Hedelmäviinat ovat se mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. En mä osta ruokaakaan kaappiin homehtumaan vaan käytettäväksi.
Kyllä on olemassa myös juomia (lähinnä kalliimmat viinit) joita ei ole tarkoituskaan juoda kuin vasta 10-30 vuoden päästä ostohetkestä.
Ei sillä, että pitäisin vauvapalstalaista kohderyhmänä (itsekään en ole), pikku sivuhuomio vain. Kalliimmissa kodeissa on ihan kellarit näille juomille joissa on tasainen matala lämpötila ja korkea kosteus kypsytystä varten.
Avaamaton skumppapullo, konjakkipullo, josta on otettu parit naukut, puolikas katkeropullo.