Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei olisi kannattanut paljastaa työkkärissä missään vaiheessa omista ikivaivoistani ja sairauksistani, onko muita samassa tolassa?

Vierailija
02.10.2019 |

Olen tässä viime aikoina mietiskellyt, että entäpä jos en olisi mennyt paljastamaan te-keskuksen virkailijoille työttömänä ollessani kaikkia niitä sairauksia, josta olen saanut diagnoosin menneiden vuosieni aikana ja kärsin niistä kroonisesti päivittäin?
Tämän päivän A4-kokoista asiapaperipinoa katsellessani olen ajatellut, että jospa en olisi ikinä mennyt paljastamaan työkkäriin omia sairauksiani, niin en olisi tälläiseen ruljanssiin edes joutunut välillä kela, vakuutusyhtiö, työkkäri, terveyskeskus, kunnan sossuohjaajat ymt. veronmaksajien kassasta palkkansa nauttivien paperien pyörittäjien kanssa. Välillä tuntuu, että työllistän todellakin helkkarin moisen hovin ympärilläni hyöriviä palkannauttijoita ottaen huomioon, että itsekkin maksan moisesta kelan työttömyyspäivärahasta 20 % veroa joka kuukausi lisäten että joudun maksamaan tmt:sta lääkäri ja erikoislääkärimaksut, fysioterapiassa käyntimaksut jne.
Jos olisin kristallipallosta pystynyt näkemään etukäteen, että tk.eläkehakemukseni hyljätään siinä missä b-todistuksella saikkupv.rahakin, niin olisi kannattanut pitää vaan turpansa kiinni, ja leikkiä työkykyistä reipasta työtöntä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetukka, kun en ole ammatiltani näyttelijä, niin olisin osannut edes näytellä "terve kuin pukki"-roolia työkkärissä.

Ap.

Vierailija
2/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei siis kannattanut.

Sehän on vaan hyvä, että eivät nyt työnnä sua työhön, joka ei sulle sovellu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mitään omia sairauksia niille saa paljastaa, koska ne käyttää niitä lyömäaseena sua vastaan!

Sun pitää olla täysin työkykyinen ja työmarkkinoiden käytettävissä, jotta suostuvat pitää sua listoilla ja jotta sulle maksetaan se viissatanen.

Vierailija
4/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kävelisit karenssista toiseen, kun kieltäydyt töistä mitä et voi tehdä, tai lopetat parin päivän jälkeen samasta syystä.

Vierailija
5/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene töihin ja leiki työkykyistä. Niin moni muukin tekee.

Vierailija
6/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt tavan kummallista, että aktivointisuunnitelmassa mukana ollut kunnan sossuvirkailijatar tarjosi itseään, jos tarvitsen sossuapuja ----- EI S...na, siis en ikinä ole saanut , enkä tarvinnut toimeentulotukiaisia, ja toivon, että jos joskus tulevaisuudessani tarvitsenkin, niin kyllä mä itse osaan hakea sitä perustoimeentulotukea kelasta ja harkinnanvaraista kunnan sossutoimistosta.  Ja virkailija varmaan on sitten kuka on, ei sitä etukäteen tartte tulla työkkärissä mainostamaan, että ota sitten minuun yhteyttä, jos ja kun....

Vierailija
7/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kävelisit karenssista toiseen, kun kieltäydyt töistä mitä et voi tehdä, tai lopetat parin päivän jälkeen samasta syystä.

Kieltäytyä töistä? Ei työkkäristä ole enää aikoihin töitä tarjottu. 

Siis sellaista, että juuri sulle tarjotaan just tämä paikka ja jos et ota vastaan tulee karenssi.

Vierailija
8/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisinkin, jos olisi edes, mistä hakea niitä täällä missä itse asun.

Enkä mä enää mihinkään pääse töihin ikäni puolestakaan, vaikka olisin täysin freesiterve.

Ammattiin kuin ammattiin eivät riitä enää vuosikymmeniä sitten saadut tutkinnotkaan työkokemuksineen.

Tavallisiin hommiinkin kun pitää olla suoritettuina jopa rakettitieteen tohtorin tutkinto.

Vierailija
9/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kerroin työkkärin järjestämällä kurssilla ohjaajalle, että kärsin masennuksesta. Nyt sitten työkkärin tiedoissa lukee, että "masennus". Eihän tuo kovin iso asia ole, mutta mitä se niille kuuluu? En tykkää muutenkään yhtään tästä suuntauksesta, että kaikkia tietokantoja ollaan yhdistämässä. Kohta varmaan kirjastovirkailijakin näkee tietokannasta asiakkaan sairaudet. Ärsyttää. Ohis

Vierailija
10/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei kannata sentään loukkaantua, että sosiaalityöntekijä mainitsi, että tällainen palvelu on olemassa. Kuitenkin hyvin moni pitempään työttömänä ollut tarvitsee toimeentulotukea ja osa tarvitsee apua muutenkin. Ei se nyt aina päälle näy.

Vierailija
11/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse kerroin työkkärin järjestämällä kurssilla ohjaajalle, että kärsin masennuksesta. Nyt sitten työkkärin tiedoissa lukee, että "masennus". Eihän tuo kovin iso asia ole, mutta mitä se niille kuuluu? En tykkää muutenkään yhtään tästä suuntauksesta, että kaikkia tietokantoja ollaan yhdistämässä. Kohta varmaan kirjastovirkailijakin näkee tietokannasta asiakkaan sairaudet. Ärsyttää. Ohis

Saako niitä tietoja muutettua jälkikäteen, jos pyytää poistamaan tuon tiedon/muuttamaan sitä?

Vierailija
12/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako niitä tietoja muutettua jälkikäteen, jos pyytää poistamaan tuon tiedon/muuttamaan sitä?

Itseä siis ärsyttää, että TE-toimisto on merkinny CV:seen kuntoutuja-statuksen, vaikka noissa työpaikoissa työnantajat itse päättivät merkata minut harjoittelijaksi työtodistukseen. Tein kuulemma täysin samaa työtä ja samalla tuntimäärällä kuin muutkin työntekijät.

Vierailija
13/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä osaa sanoa. Luulisi, että pyydettäessä heillä olisi velvollisuus poistaa tai korjata tieto. 

Vierailija
14/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Ap voi mennä töihin, jos ei ole työkykyinen? Jos olisit itse yrittäjä, palkkaisitko muuten töihin ihmisen, joka ei ole ollenkaan työkykyinen tai jonka sairaudet estävät häntä tekemästä työtään kunnolla? Ehkä kommenttisi oli provo, mutta kun lukee tällaisia kommentteja täytyy oikeasti ihmetellä onko kirjoittaja tyhmä kun ei noin yksinkertaista asiaa tajua, vai kenties tahallaan ilkeä.

Vierailija
15/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: minuakin ärsyttää yhdistyvät tietokannat. En ole antanut lupaa kaikkien paikkojen katsoa kanta-tietojani.

No, viime kuussa järin terveyskeskukseen reseptinuusimistiedon puhelimessa. Siellä sanottiin, että lääkäri pyytää nyt suullisesti lupaa katsoa kaikki mulle määrätyt lääkkeet. Voiko hän laittaa rastin ruutuun, että saa katsoa. Voi olla, että reseptin uusinta on siitä luvasta kiinni.

No, pakko oli antaa lupa katsoa, mutta ennen vanhaan, kun ei ollut Yhdistyneitä reksitereitä, ei tommosia lupia voitu pyytää.

Enää ei yksityislääkärklläkään voi käydä salaa. Mikään ei ole yksityistä tai sun ja jonkun tietyn lääkärin välistä. Kaikkien täytyy saada tietää susta kaikki. Muka sillä perusteella, että hoitavat sua paremmin.

Moni jättää nyt jo hakematta itselleen esim mielialalääkkeitä. (onneksi mulla ei ollut)

Pitääkö alkaa käydä Virossa lääkärillä? Ettei kaikki tiedot leviä kantaan.

Vierailija
16/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Ap voi mennä töihin, jos ei ole työkykyinen? Jos olisit itse yrittäjä, palkkaisitko muuten töihin ihmisen, joka ei ole ollenkaan työkykyinen tai jonka sairaudet estävät häntä tekemästä työtään kunnolla? Ehkä kommenttisi oli provo, mutta kun lukee tällaisia kommentteja täytyy oikeasti ihmetellä onko kirjoittaja tyhmä kun ei noin yksinkertaista asiaa tajua, vai kenties tahallaan ilkeä.

Kuulin vasta vuosi sitten, että ihminen voi pudota loukkuun.

Ei kelpaa työttömäksi työnhakijaksi, muttei saa sairaseläkettäkään.

Tuo on erittäin väärin, sillä sossutukea ei saa, jso on omaisuutta.

Vierailija
17/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis: minuakin ärsyttää yhdistyvät tietokannat. En ole antanut lupaa kaikkien paikkojen katsoa kanta-tietojani.

No, viime kuussa järin terveyskeskukseen reseptinuusimistiedon puhelimessa. Siellä sanottiin, että lääkäri pyytää nyt suullisesti lupaa katsoa kaikki mulle määrätyt lääkkeet. Voiko hän laittaa rastin ruutuun, että saa katsoa. Voi olla, että reseptin uusinta on siitä luvasta kiinni.

No, pakko oli antaa lupa katsoa, mutta ennen vanhaan, kun ei ollut Yhdistyneitä reksitereitä, ei tommosia lupia voitu pyytää.

Enää ei yksityislääkärklläkään voi käydä salaa. Mikään ei ole yksityistä tai sun ja jonkun tietyn lääkärin välistä. Kaikkien täytyy saada tietää susta kaikki. Muka sillä perusteella, että hoitavat sua paremmin.

Moni jättää nyt jo hakematta itselleen esim mielialalääkkeitä. (onneksi mulla ei ollut)

Minua ei oikeastaan haittaa, että lääkäri näkee muiden lääkärien määräämät lääkkeet. Sen sijaan en tykkää yhtään siitä, että yleislääkäri tai suuhygienisti pystyy lukemaan ne asiat, joita olen selittänyt itkuisena psykiatrin vastaanotolla. Olenkin piilottanut Kannasta kaikki "nolot" jutut mutta en jotenkin luota siihen, että tiedot pysyvät salassa. Kuinkahan moni lykkää lääkäriin menoa, koska ei halua yleislääkärin lukevan psykiatrilla käsiteltyjä asioita?

Ap:lle sanoisin, että minun nähdäkseni toimit oikein ja teit parhaasi. Vakavat, työkykyyn vaikuttavat sairaudet varmaankin kannattaa kertoa (ikävää toki, että sinun kohdallasi lopputulos oli tuollainen, mutta sentään yritit). Sen sijaan lievemmät jutut (kuten vaikka tuo minun masennukseni) kannattanee jättää kertomatta. Minulle ei ole sen kertomisesta seurannut mitään ikävää, mutta en pidä yhtään siitä ajatuksesta, että jokin kerran mainittu asia voi jäädä tietoihin kummittelemaan ikuisiksi ajoiksi. Pahimmassa tapauksessa siitä tulee haitallinen leima, joka vaikuttaa kohteluun. 

Vierailija
18/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei oikeastaan haittaa, että lääkäri näkee muiden lääkärien määräämät lääkkeet. Sen sijaan en tykkää yhtään siitä, että yleislääkäri tai suuhygienisti pystyy lukemaan ne asiat, joita olen selittänyt itkuisena psykiatrin vastaanotolla. Olenkin piilottanut Kannasta kaikki "nolot" jutut mutta en jotenkin luota siihen, että tiedot pysyvät salassa. Kuinkahan moni lykkää lääkäriin menoa, koska ei halua yleislääkärin lukevan psykiatrilla käsiteltyjä asioita?

Ap:lle sanoisin, että minun nähdäkseni toimit oikein ja teit parhaasi. Vakavat, työkykyyn vaikuttavat sairaudet varmaankin kannattaa kertoa (ikävää toki, että sinun kohdallasi lopputulos oli tuollainen, mutta sentään yritit). Sen sijaan lievemmät jutut (kuten vaikka tuo minun masennukseni) kannattanee jättää kertomatta. Minulle ei ole sen kertomisesta seurannut mitään ikävää, mutta en pidä yhtään siitä ajatuksesta, että jokin kerran mainittu asia voi jäädä tietoihin kummittelemaan ikuisiksi ajoiksi. Pahimmassa tapauksessa siitä tulee haitallinen leima, joka vaikuttaa kohteluun. 

Totta. Ei ole reilua, että nyt kaikki lääkärit voivat vaatia saada katsoa kannasta kaikki tiedot (sen uhalla, ette sitten saa lääkettä tai hoitoa jos et anna)

Taatusti moni jättää tämän takia esim mielenterveytensä hoitamatta.

Minusta kannasta pitää saada salata tietoja niin, että lääkäri ei näe, että jotain on salattu!

Vierailija
19/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ei ole reilua, että nyt kaikki lääkärit voivat vaatia saada katsoa kannasta kaikki tiedot (sen uhalla, ette sitten saa lääkettä tai hoitoa jos et anna)

Taatusti moni jättää tämän takia esim mielenterveytensä hoitamatta.

Minusta kannasta pitää saada salata tietoja niin, että lääkäri ei näe, että jotain on salattu!

Voivatko oikeasti vaatia tuollaista? Itse olen jättänyt lääkemääräykset näkyviin mutta yksityispuolen psykiatrikäyntien tiedot piilotin. Luulisi riittävän... vai? Psykiatrille kertomani asiat eivät kuulu kenellekään. 

Vierailija
20/32 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä siis ärsyttää, että TE-toimisto on merkinny CV:seen kuntoutuja-statuksen, vaikka noissa työpaikoissa työnantajat itse päättivät merkata minut harjoittelijaksi työtodistukseen. Tein kuulemma täysin samaa työtä ja samalla tuntimäärällä kuin muutkin työntekijät.

Miten työkkäri sun cvtä muuttaa, en tajua. Jos olet ollut kuntouttavassa työtoiminnassa se näkyy työkkärin tiedoissa sellaisena eikä minään harjoitteluna (mitä ei edes ole, on työkokeilu)