Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitiysneuvolassa ei kerrota, että lapsen hoitaminen on äidin tehtävä eikä mummin?

Vierailija
02.10.2019 |

Taas täällä itketään, kun ilkeä mummi ei hoida lasta.

Ilkeimmät mummit jopa asuvat täysin tahallaan ulkomailla asti...

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ihan itse ovat mummit kasvattaneet pojistaan ja tyttäristään tuollaisia uusavuttomia vinkujia. Että voivat mummit katsoa peiliin.

Tilastojen (THL) mukaan tuoreista nykyvanhemmista (syntyneet 1995 - 1975) noin 80% on ollut päivähoidossa. Miksi hoitopaikassa ei ole opetettu lapsille elämisen alkeita?

Tässäpä se syy, nykyvanhemmat ovat oppineet, että sen sijaan että itse kasvattaisivat lapsensa he odottavat päiväkodin, eskarin, koulun, ylipäänsä jonkun ulkopuolisen tahon alkamista kasvatustyötä aloittamaan. Itse päiväkodissa kasvaneena mistä he tietäisivät ja tajuaisivat lasten kasvatuksen ja hoitamisen olevan vanhempien jokapäiväinen asia?

Vierailija
42/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saatu neuvolasta mitään apua vaikka olin täysin autettava 3kk synnytyksestä. Onneksi anoppi muutti meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä synnyin 80-luvun puolivälissä olin jlapsena jatkuvasti hoidossa mummeillani. Jatkuvasti. Mummit käytännössä kuuluivat perheeseen. Heillä teetätettiin myös kotiaskareita, kuten ruuanlaittoa ja ikkunoiden pesua. Nuo 1920-1930-luvuilla syntyneet rautarouvat pitivät hemmoteltuja suurten ikäluokan lapsiaan pystyssä. Ei puhettakaan, että omat vanhempani tekisivät mitään sellaista nyt isovanhempina. 

Vierailija
44/44 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että lasten kasvatus ei ole yksilölaji. Tosin ihannetilanne ei tietenkään ole se, että lapset ovat jatkuvasti mummolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän