Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri HÄPEÄN PÄIVÄ Suomelle: Kelaa perii takaisin toimeentulotukea

Vierailija
02.10.2019 |

https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/804594-kela-perimme-takaisin-ma…

Pahaa tekee lukea tällaista. Näille rahoille on käyttöä perheessämme. Emme maksa takaisin MITÄÄN!

Suuri HÄPEÄ Suomelle! HÄPEÄ!

Kommentit (100)

61/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomustrolli taas tekeytyy sossupummiksi, ja mammoihin uppoaa kuin häkä. :D

Pakko myöntää, että tämä kävi mullakin mielessä. Samoin tuo nimimerkki Mirjana... ei voi olla tosissaan vaan tässä on nyt tarkoituksena saada vasemmistolaiset näyttämään todella tyhmiltä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
62/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ikuista tappelua tuista. Tuet vastikkeellisiksi ja sitten jos alkavat vetämään tukia takaisin niin näytät mitä oot tehny tukien eteen (opintopisteet, vapaaehtoistyö yms. järkevä) ja pidät tuet?

Tukien kun ei missään nimessä pitäisi olla vastikkeellisia. Ei koskaan.

Yhteiskunnan päätehtävä on taata jokaiselle minimitoimeentulo, josta sitten pitää saada itse lähteä kehittämään itseään mihin suuntaan haluaakaan. Se ei voi mennä niin, että valtio kertoo sinulle mitä tietä kulkea.

Voihan sit itse valita mitä tekee yhteisen edun eteen, kunhan tekee jotain! Kyllä tuet voisi ja pitäisi laittaa vastikkeellisiksi!

Tämä!  Ehdottomasti tulisi olla vastikkeellista ja tosiaankin olisi PAKKO osallistua jonkinlaiseen toimintaan niiden tukien eteen: haravointia puistossa, roskien keräilyä, puiden istutusta, mitä tahansa yhteiskuntaa hyödyttävää, you name it!  Masentuneelle ja työ"kyvyttömälle" vaikka sitten raamattupiirissä istumista ja kumbaijaata jos ei mikään muu muka onnistu. Aivan järjetön ajatuskin se että valtion tulisi elättää ilman minkäänlaista velvoitetta.

Noi mainitut hommat, niin kuin yleensäkin lähes kaikki "yhteiskuntaa hyödyttävä" nyt vaan on sellaisia, että niistä maksetaan ja kuuluukin maksaa ihmisille PALKKAA.

No kutsu niitä tukirahoja palkaksi jos on siitä kiinni! Jos siis tekee työtä sellaisen tuntimäärän joka katsotaan sopivaksi jotta henkilö saisi euromääräisesti saman kuin työttömyyskorvaus/ toimeentulotuki, olkoon se raha sitten palkka siitä tehdystä työstä. Simppeliä mutta täysin saivartelua! Sama raha eri nimellä.

Noita haravointi yms hommiahan jo tehdään ihan palkkatyönäkin, eli irtisanotaanko ne ihmiset, jotta työttömät voi tehdä ne? Jospa mä tuunkin tekemään niitä sun töitä? Työttömän kelpuutat haravoimaan, mutta et mihinkään parempaan työhön? Hitto että on sairasta ajattelua. Jotkut jopa opiskelleet puutarha-alaa tai vastaavaa ja sä väheksyt heidän työtään... Propsit sulle :D

Itsehän sinä väheksyt puutarha-alan koulutettuja ammattilaisia jos kuvittelet että heidän työnsä on pelkkää haravointia!

En suinkaan, mutta haravointi vaan oli mm mainittu. Siksi ihmettelen, että työttömät laitettaisiin puistutöntekijöiden tilalle hommiin, kun heidät sitten joudutaan irtisanomaan, kun ei noita puistoja ihan loputtomiin riitä kaikille hoidettaviksi.

Olkoon. Montako tuntia päivässä mun pitäisi tehdä noita pakkotöitä, jotta ketään ei ahdistaisi? Tällä hetkellä olen 100% tukielätti. Ja käteen jää lähes sen 450/kk.

No laske saamasi tuet yhteen ja vertaa sen alan palkkaan mitä työtä voisit kuvitella tekeväsi. Helppohan siitä sitten on laskea tuntimäärä joka vastaisi palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ikuista tappelua tuista. Tuet vastikkeellisiksi ja sitten jos alkavat vetämään tukia takaisin niin näytät mitä oot tehny tukien eteen (opintopisteet, vapaaehtoistyö yms. järkevä) ja pidät tuet?

Yhteiskunnan päätehtävä on taata jokaiselle minimitoimeentulo, josta sitten pitää saada itse lähteä kehittämään itseään mihin suuntaan haluaakaan. Se ei voi mennä niin, että valtio kertoo sinulle mitä tietä kulkea.

Voihan sit itse valita mitä tekee yhteisen edun eteen, kunhan tekee jotain! Kyllä tuet voisi ja pitäisi laittaa vastikkeellisiksi!

Tämä!  Ehdottomasti tulisi olla vastikkeellista ja tosiaankin olisi PAKKO osallistua jonkinlaiseen toimintaan niiden tukien eteen: haravointia puistossa, roskien keräilyä, puiden istutusta, mitä tahansa yhteiskuntaa hyödyttävää, you name it!  Masentuneelle ja työ"kyvyttömälle" vaikka sitten raamattupiirissä istumista ja kumbaijaata jos ei mikään muu muka onnistu. Aivan järjetön ajatuskin se että valtion tulisi elättää ilman minkäänlaista velvoitetta.

Haravoinnit ja roskien keräys kuuluu kaupungin työntekijöille, heille maksetaan siitä palkkaa. Haluatko että he joutuvat työttömäksi kun tilalle saa ilmaistyöntekijöitä? Sinun ehdotuksellasi työttömyys vain lisääntyisi, hieno homma hermanni. Tiedätkö kuka maksaa raamattupiirin työntekijöiden palkan? Veronmaksajat. Eli taas ehdotuksesi lisää veromenoja. Hyvin sä vedät. Mieti vähän.

64/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoon. Montako tuntia päivässä mun pitäisi tehdä noita pakkotöitä, jotta ketään ei ahdistaisi? Tällä hetkellä olen 100% tukielätti. Ja käteen jää lähes sen 450/kk.

Monella matalapalkkaisella jää kuussa käteen palkasta tuon verran, kun joutuu maksamaan omasta pussista ne menot, mitkä sinulle maksetaan ilmaiseksi.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että miten sä koet tilanteesi?

Oletko ikinä miettinyt, että menisit töihin, vai onko se helpompi vain elää noin, kun saa ne rahat tilille eikä tarvitse käydä töissä?

Miten sä kulutat aikaasi, eikö sulla käy aika pitkäksi? Ihan vilpittömästi olen vain utelias.

Vierailija
65/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme ei nöyristele kenenkään edes, eikä varsinkaan Kelan. Emme maksa mitään takaisin. Se on fakta. Kuka muuta luulee, väärin luulee. Mekin ansaitsemme kunnian. Kela ei riistä sitä meiltä. Mitään emme maksa takaisin. Emme mitään!

ap

Vierailija
66/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on saanut liikaa rahaa. MINUN maksamistani veroista maksettua.

Miksi ihmeessä liikoja rahoja ei muka perittäisi takaisin?

Häpeällinen asenne tuo että vahingossa maksetut rahat saisi muka pitää!

Et suinkaan ole ainoa veronmaksaja tällä palstalla... Jopa työttömät ovat. Ei tossa sunkaan asenteessa mitään järkeä ole. Vai SINUN rahoja tässä vain mennyt haaskuuseen...

Kyllä ne itseasiassa ovat hänenkin rahojaan. Kasvavat sosiaalimenot nostavat painetta veronkorotuksille, näin se vain menee..

Työttömät eivät maksa veroja, vaan saavat niitä liikaa ja palauttavat osan takaisin. On aivan typerää byrokratiaa edes periä heiltä veroa, kun voitaisiin vain maksaa sen verran vähemmän.

Työttömänä kyllä maksetaan veroja,menee 20 prossaa joka kuukausi työttömyysrahasta!

Vierailija
67/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin, laiska pummi.

Vierailija
68/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirjana kirjoitti:

Järkyttävää, että siellä on joku ihan tutkimassa, ettei vaan kansalaiselle ole mennyt liikaa rahaa. Koska kyllähän se vääryys olisi, ettei ihminen köyhyydessä elä. Tämä on tätä oikeistolaista politiikkaa, joka aiheuttaa lähinnä oksennusrefleksin.

Miksei hallitus ota sitä perustuloa puheeksi? Ja sen pitäisi olla tonni kuussa jokaiselle suomalaiselle. Se raha kuitenkin pyörisi kotimaisessa taloudessa ja loisi tuhansia uusia työpaikkoja itsessään. Ai niin, se olisikin liian järkevää.

Oletko yrittäjä? Voisit palkata kommari-kavereitasi sulle hommiin.

Vierailija
69/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein. Itse jouduin köyhänä opiskelija kahtena viimeisenä vuotena maksamaan puolet tuista aina takaisin, koska jos en nostanut tukea olisi asunto yms lähtenyt alta. Mutta en minä siitä valittanut vaan kiltisti maksoin pienestä palkastani...

Vierailija
70/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haravoinnit ja roskien keräys kuuluu kaupungin työntekijöille, heille maksetaan siitä palkkaa. Haluatko että he joutuvat työttömäksi kun tilalle saa ilmaistyöntekijöitä?

Ei vaan haluaisin että kaupunki olisi entistä siistimpi ja hoidetumpi, kun palkatut työntekijät saisivat avukseen tukielättien työpanoksen noissa yksikertaisissa pikkutöissä ja siistimishommissa. Tietenkään heitä ei irtisanottaisi, koska siihen ei olisi mitään syytä tai aihetta.

Vierailija
71/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMME SUOSTU PELKÄÄMÄÄN!

ap

Vierailija
72/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää aloittajan lapset minkälaisessa taloudessa joutuvat asumaan. Itse myisin mielummin vaikka itseäni kuin antaisin lasten elää köyhyydessä.

Mikset mene töihin niin ei tarvi märistä netissä kelan käytännöistä?

Ja jos kela on niin perseestä niin mikset muuta ulkomaille?

Vierailija
73/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, olen työkyvytön mutta en vielä masentunut. Voisi masennusta pukata jos joutuisin johonkin raamattupiiriin kun en edes kuulu kirkkoon 😂. Harmillisesti haravointi tai maan kaivaminen ei multa onnistu, eikä mikään muukaan missä tarvitaan käsiä ja fyysistä voimaa.

74/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä olet työkyvyttömyyseläkkeellä niin sittenhän tämä keskustelu ei sua koske.

Tässä oli siis työttömistä kyse.

Vierailija
75/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selkeästi provo, mutta ei se nyt sentään niin mene, että tilit täytyisi tyhjentää, ettei Kela pääse perimään maksuja takaisin :D Ei Kela niin toimi vaan sovitte yhdessä maksusuunnitelman, minimissään 30 e kuukaudessa tms. Jos ei maksa, silloin Kela perii sen pikkuhiljaa takaisin etuuksista. Jos henkilö ei saa enää mitään etuuksia, silloin käsittääkseni summa menisi jossain vaiheessa ulosottoon ja luottotiedot menisi, elleivät ole jo menneet. Jos on jo ulosoton asiakas, silloin asialle ei liene väliä, jos asenne on se, ettei aio ikinä maksaa mitään ja elää vaan tuilla. Jotka tosin siis pienenenevät pidemmäksi aikaa takaisinperinnän vuoksi.

Vierailija
76/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haravoinnit ja roskien keräys kuuluu kaupungin työntekijöille, heille maksetaan siitä palkkaa. Haluatko että he joutuvat työttömäksi kun tilalle saa ilmaistyöntekijöitä? Sinun ehdotuksellasi työttömyys vain lisääntyisi, hieno homma hermanni. Tiedätkö kuka maksaa raamattupiirin työntekijöiden palkan? Veronmaksajat. Eli taas ehdotuksesi lisää veromenoja. Hyvin sä vedät. Mieti vähän.

Voi voi kun sä olet huolissas siitä ettei työttömyys lisääntyisi. Just joo... eiköhän se suurin huolenaihe ja kauhistus oo se että itse joutuiskin ihan oikeesti tekemään jotain saamansa rahan eteen! By the way, noi puistohommat on pelkkä esimerkki. Ei työ tekemällä lopu, älä siitä huoli! Mene vaikka kouluun välkkävahdiksi ehkäisemään kiusaamista tai vanhainkotiin seurustelemaan ja ulkoiluttamaan vanhuksia. Tai ulkoiluttamaan eläinsuojeluyhdistyksen koiria, tai ihan mitä vaan hyödyllistä tekemistä voi kuvitella. Enkä muuten ole toi kenelle vastasit, mutta silti pakko kommentoida kun tää tuilla eläjien huoli toisten työpaikkojen viemisestä on niin hiton läpinäkyvää. Laiskuus se on suurin syy siihen ettei tukia haluta vastikkeelliseksi, ei todellakaan halu suojella toisten työpaikkoja!

Vierailija
77/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomustrolli taas tekeytyy sossupummiksi, ja mammoihin uppoaa kuin häkä. :D

Pakko myöntää, että tämä kävi mullakin mielessä. Samoin tuo nimimerkki Mirjana... ei voi olla tosissaan vaan tässä on nyt tarkoituksena saada vasemmistolaiset näyttämään todella tyhmiltä.

Miten niin näyttämään?

Vierailija
78/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella matalapalkkaisella jää kuussa käteen palkasta tuon verran, kun joutuu maksamaan omasta pussista ne menot, mitkä sinulle maksetaan ilmaiseksi.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että miten sä koet tilanteesi?

Oletko ikinä miettinyt, että menisit töihin, vai onko se helpompi vain elää noin, kun saa ne rahat tilille eikä tarvitse käydä töissä?

Miten sä kulutat aikaasi, eikö sulla käy aika pitkäksi? Ihan vilpittömästi olen vain utelias.

Ihan mielenkiinnosta:

Tajuatko sinä mitä tarkoittavat sanat

- työtön, työtön, työtön

- työttömyys

- sairausloma

- määräaikainen kuntoutustuki/työkyvyttömyyseläke

Siis luulevatko ihmiset, useimmat ei-töissä-olevat olisivat huvin vuoksi minimitoimeentuloilla?

Minäkään en ole töissä. Ei en ole ajatellut mennä. Ei ole mitään edellytyksiä kyetä & tulla huolituksi ja kelvata mihinkään. Mikäli olisi kykenevä, asialle olisi jotain tehtävissä, mikäli olisi eri ikäluokkaa. Sitä taas ei mikään muuta. Ihmisiä ei huolita jo yksin siksi. Eivät ne terveet ja jopa tohtorisihmisetkään niin ja ota ja kävele "mennen töihin".

Minä kyselisin, mitä sinä kuvittelet sillä ikävystymisillä olevan sen poissa työelämästä olon asian kanssa tekemistä?

Minä mietin, miten tyhmä on ihminen, joka voi ikävystyä. Minä en ole puoleen vuosisataan koskaan ikävystynyt, jollen paalitellessani vuoteessani kivuissani, suruissani ja huolissani unetonna. Täytyy ihmisellä olla hyvin vähän älyä, mikäli ei ole mielikuvitusta yhtään sen vertaa että ikävystyy eikä mikään huvita.

Vierailija
79/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiluttamaan eläinsuojeluyhdistysten koiria?!

Mitähän varten ja mitä ne sellaiset koirat ovat?

Jos niitä on olemassa?, ulkoiluttakoot ne fanaatikot, jotka ovat vapaaehtoisesti ottaneet ja kohmineet ylenmäärin jotain eläimiä, jotka pitäisi lopettaa pois. Ei niistä huolehtiminen kuulu millekään "työttömille".

Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
80/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä olet työkyvyttömyyseläkkeellä niin sittenhän tämä keskustelu ei sua koske.

Tässä oli siis työttömistä kyse.

Työkyvyttömiä on ikävä kyllä paljon kortistossa jos et sitä tiennyt. Miksikö, no siksi että se tulee yhteiskunnalle paljon halvemmaksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän