Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri HÄPEÄN PÄIVÄ Suomelle: Kelaa perii takaisin toimeentulotukea

Vierailija
02.10.2019 |

https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/804594-kela-perimme-takaisin-ma…

Pahaa tekee lukea tällaista. Näille rahoille on käyttöä perheessämme. Emme maksa takaisin MITÄÄN!

Suuri HÄPEÄ Suomelle! HÄPEÄ!

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vouhotusta, ei niitä nyt ilman perustetta takaisin peritä.

Vierailija
22/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomustrolli taas tekeytyy sossupummiksi, ja mammoihin uppoaa kuin häkä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on saanut liikaa rahaa. MINUN maksamistani veroista maksettua.

Miksi ihmeessä liikoja rahoja ei muka perittäisi takaisin?

Häpeällinen asenne tuo että vahingossa maksetut rahat saisi muka pitää!

Voi lapsi kulta luuletko ihan oikeasti olevasi nettomaksaja nettosaajan sijaan? Esim. valtion tuloista vain alle 10% tulee ansiotulojen verotuksesta. Jos et kuulu siihen 10% suurituloisten joukkoon kannattaa pitää suu supussa ettet nolaa itseäsi yhtään enenpää.

Pidä itse! Jokainen työssäkäyvä tekee sentään jotain yhteisen hyvän eteen ja ANSAITSEE osuutensa veroista! Tuilla elävät ovat 100% toisten varassa, joten ei ole millään tavalla vertailukelpoista! T.eri

Kirjoitat ikäänkuin tuilla eläjät eläisivät tukien varassa vauvasta vaariin. Suurin osa ehtii olla mukana ja tehdä tuottavaa työtä vuosia. Huom, äitiyslomallakin eletään tukien varassa jonkun aikaa.

Vierailija
24/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ikuista tappelua tuista. Tuet vastikkeellisiksi ja sitten jos alkavat vetämään tukia takaisin niin näytät mitä oot tehny tukien eteen (opintopisteet, vapaaehtoistyö yms. järkevä) ja pidät tuet?

Tukien kun ei missään nimessä pitäisi olla vastikkeellisia. Ei koskaan.

Yhteiskunnan päätehtävä on taata jokaiselle minimitoimeentulo, josta sitten pitää saada itse lähteä kehittämään itseään mihin suuntaan haluaakaan. Se ei voi mennä niin, että valtio kertoo sinulle mitä tietä kulkea.

Voihan sit itse valita mitä tekee yhteisen edun eteen, kunhan tekee jotain! Kyllä tuet voisi ja pitäisi laittaa vastikkeellisiksi!

Ei voi. Aktiivimalli on esimerkki tästä. Pitää kumartua hallituksen eteen ja toivoa, että lisää aktiivimallin pykäliin jonkun jutun. Niitä teitä, joita kulkea, on niin monia, että se on mahdotonta listata mihinkään vastikkeellisuuden säädökseen. Siksi on parempi, että ihmisille annetaan se raha ilman määriteltyjä ehtoja.

Vierailija
25/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ikuista tappelua tuista. Tuet vastikkeellisiksi ja sitten jos alkavat vetämään tukia takaisin niin näytät mitä oot tehny tukien eteen (opintopisteet, vapaaehtoistyö yms. järkevä) ja pidät tuet?

Yhteiskunnan päätehtävä on taata jokaiselle minimitoimeentulo, josta sitten pitää saada itse lähteä kehittämään itseään mihin suuntaan haluaakaan. Se ei voi mennä niin, että valtio kertoo sinulle mitä tietä kulkea.

Voihan sit itse valita mitä tekee yhteisen edun eteen, kunhan tekee jotain! Kyllä tuet voisi ja pitäisi laittaa vastikkeellisiksi!

Ei pidä. Työttömyysturvaa ja toimeentulotukea ei todellakaan tule laittaa vastikkeelliseksi.

Vierailija
26/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsi kulta luuletko ihan oikeasti olevasi nettomaksaja nettosaajan sijaan? Esim. valtion tuloista vain alle 10% tulee ansiotulojen verotuksesta. Jos et kuulu siihen 10% suurituloisten joukkoon kannattaa pitää suu supussa ettet nolaa itseäsi yhtään enenpää.

Pidä itse! Jokainen työssäkäyvä tekee sentään jotain yhteisen hyvän eteen ja ANSAITSEE osuutensa veroista! Tuilla elävät ovat 100% toisten varassa, joten ei ole millään tavalla vertailukelpoista! T.eri

Kirjoitat ikäänkuin tuilla eläjät eläisivät tukien varassa vauvasta vaariin. Suurin osa ehtii olla mukana ja tehdä tuottavaa työtä vuosia. Huom, äitiyslomallakin eletään tukien varassa jonkun aikaa.

Äitiysloma nyt onkin poikkeus koska silloinhan tuotetaan tulevaisuuden veronmaksajia! Ja joo, sitten kun tuilla elävä töihin joskus mahdollisesti menee, silloin hänkin ansaitsee osuutensa verorahoista. Niin kauan kun ei tee mitään on ihan naurettavaa verrata itseään työssäkäyviin veronmaksajiin.

Vierailija
27/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein on periä takaisin jos on liikaa maksettu. Ei kannata Kelan kanssa pelleillä. Ja saan itsekin tt-tukea. En ole huolissani, koska ilmoitan aina kaikki muutokset Kelalle heti. 

Mä en vaan ihan ymmärrä, miten on mahdollista, että maksetaan liikaa tukea? Kaikki tili- ja omaisuustiedothan syynätään läpi, kun ttt:a hakee. Siis eikö nuo omaisuuden realisoiminen rahaksi käydä läpi jo siinä vaiheessa, kun päätös ttt:n myöntämisestä tehdään? Jos tuollainen tilanne on, niin sittenhän sitä ttt:a ei edes myönnetä.

Vierailija
28/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Työttömyysturvaa ja toimeentulotukea ei todellakaan tule laittaa vastikkeelliseksi.

Kyllä pitää! Voidaan olla eri mieltä, mutta mä en näe mitään syytä sille että osa kansasta saisi siipeillä yhteiskunnassa toisten tehdessä töitä! Yhdessä täällä eletään joten jokaisen kuuluu tehdä osansa jos on kyseessä terve aikuinen ihminen!

Vierailija
29/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon suoraan sen, että perheemme EI TULE MAKSAMAAN mitään takaisin Kelalle. Tilit on tänään tyhjennetty.

ap

Millähän perusteella teille on maksettu liikaa?

Huhuu, ap, vastaatko tähän? Myitte kesämökin ja saitte 150 000€ mutta tuet pitää silti saada ?

Vierailija
30/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!  Ehdottomasti tulisi olla vastikkeellista ja tosiaankin olisi PAKKO osallistua jonkinlaiseen toimintaan niiden tukien eteen: haravointia puistossa, roskien keräilyä, puiden istutusta, mitä tahansa yhteiskuntaa hyödyttävää, you name it!  Masentuneelle ja työ"kyvyttömälle" vaikka sitten raamattupiirissä istumista ja kumbaijaata jos ei mikään muu muka onnistu. Aivan järjetön ajatuskin se että valtion tulisi elättää ilman minkäänlaista velvoitetta.

Vierailija
31/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein on periä takaisin jos on liikaa maksettu. Ei kannata Kelan kanssa pelleillä. Ja saan itsekin tt-tukea. En ole huolissani, koska ilmoitan aina kaikki muutokset Kelalle heti. 

Mä en vaan ihan ymmärrä, miten on mahdollista, että maksetaan liikaa tukea? Kaikki tili- ja omaisuustiedothan syynätään läpi, kun ttt:a hakee. Siis eikö nuo omaisuuden realisoiminen rahaksi käydä läpi jo siinä vaiheessa, kun päätös ttt:n myöntämisestä tehdään? Jos tuollainen tilanne on, niin sittenhän sitä ttt:a ei edes myönnetä.

Jos ne on kikkaileet jotain ja jääneet kiinni?

Vierailija
32/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää! Voidaan olla eri mieltä, mutta mä en näe mitään syytä sille että osa kansasta saisi siipeillä yhteiskunnassa toisten tehdessä töitä! Yhdessä täällä eletään joten jokaisen kuuluu tehdä osansa jos on kyseessä terve aikuinen ihminen!

Voit aina haaveilla tästä, varmaan sun märkä uni :) Ei tule koskaan toteutumaan. Liian kallis ja hankala toteuttaa, onhan se jo todettu moneen kertaan.

Vierailija
33/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirjana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta katsos kun ihmisoikeuksia ja arvoja pitää mitata ihan muissa asioissa kuin rahassa. Ruoka on ihmisoikeus ja se ostetaan rahalla.

Ja me järkevät haluamme antaa perustuloa myös työssäkäyville. Kaikille sama vähimmäiselintaso, riippumatta omasta asemasta :)

Vierailija
34/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon suoraan sen, että perheemme EI TULE MAKSAMAAN mitään takaisin Kelalle. Tilit on tänään tyhjennetty.

ap

Millähän perusteella teille on maksettu liikaa?

Huhuu, ap, vastaatko tähän? Myitte kesämökin ja saitte 150 000€ mutta tuet pitää silti saada ?

Perheemme ei suostu olemaan mukaan pelleilyssä. Me olemme tuet saaneet ja käyttäneet. Kaikille rahoille on ollut tarvetta. Olisi pelleilyä maksaa jotain takaisin, mitä olemme tarvinneet. Emme ole mukana pelleilyssä.

ap

Vierailija
35/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiysloma nyt onkin poikkeus koska silloinhan tuotetaan tulevaisuuden veronmaksajia! Ja joo, sitten kun tuilla elävä töihin joskus mahdollisesti menee, silloin hänkin ansaitsee osuutensa verorahoista. Niin kauan kun ei tee mitään on ihan naurettavaa verrata itseään työssäkäyviin veronmaksajiin.

Naurettavaa tai ei, mutta ihan OT, kyllä mä itseni vielä vertaan työssäkäyviin veronmaksajiin kuin tuilla eläjiin, olen ollut työelämässä reilut 25v ja työttömänä nyt vuoden, edelleen siis maksan veroja. Mutta kyllä mä tiedän olevani monelle teistä täysin munaton pummi, teidän elätti.

Vierailija
36/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnetään sillätavoin että tukipäätöksessä ilmoitetaan tulevaisuudessa tapahtuvasta takaisinperinnästä, ilman ko. päätöstä eivät voi periä muutoin kuin petoksella saadut, niitäkin tietysti mahtuu mukaan jokunen. 

Vierailija
37/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sinä lapsukainen höpötä asiasta mitä et selvästikään ymmärrä.

Yhteiskunta on kansalaisiaan varten, eikä ole odotettavissakaan, että yksittäinen kansalainen olisi voittoa tuottava yksikkö.

Jos yksittäinen henkilö nousee "plussan puolelle" hänen tulonsa tulee muualtakin kuin työtulosta. Jo pelkästään 9-vuoden pakollinen peruskoulu on niin kallis, että sen kuittaaminen vie valtaosan keskituloisen veronmaksukyvystä.

Toisinsanoen, rajan vetäminen siihen, että tuotatko valtion talouteen voittoa vai tappiota, on täysin irrelevanttia. Jos sille linjalle lähdetään, voitaisiin haukkua loisiksi kaikki joille valtio tai kunnat maksavat palkan, koska se tulee kokonaan valtion taseesta.

Vierailija
38/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen maksanut takaisin ja se on ihan normaalia.

Vahinkoja sattuu ja jos on maksettu liikaa niin ne maksetaan takaisin luonnollisesti. Minulta se vei kaksivuotta ja ei tuntunut missään. Parikymppiä kuukaudessa.

Mikä siinä takaisin maksamisessa oikein on niin kamalaa?

Vierailija
39/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä on maksettu kun on tehty päätös, mukavaa se ei ole.

Vierailija
40/100 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on katto pään päällä vaikka ei ikinä olis töissä käynyt, muutama satanen per hlö maksetaan vielä ruokaan ja muuhun ja lopuksi voi kuitata silmälasit, lääkärit, lääkkeet, harkinnanvaraiset harrastukset ja ehkäisevät toimeentulotuet ym. ym. ja silti mikään ei riitä. Pitää saada sama elintaso kuin kaikilla muillakin.

Löytyy telkkarit ja pleikkarit ja älykännykät jne. ja lopuksi haetaan tuetut lomat, Hopet, jouluavut ja fb:n vähävaraiset-ryhmistä lisää. Lisäksi taustalla on usein kasa itseaiheutettuja elintasosairauksia. Huomattava ylipaino, diabetes, selkä ja polvet paskana jne.

Tämä tulee selväksi taas pian joulupuukeräyksessä.

MITÄÄN sen oman tilanteen korjaamiselsi ”ei voi tehdä”, edes laihduttaa.

Eikö se nyt ole selvä että yhteiskunnalla ei ole kohta enää mistä antaa.

Ainoastaan opiskeluun voisi tukia lisätä, muilta niitä voisi reilusti vähentää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän