Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kompastuin puistossa ja joku nainen sanoi lapselleen "Mennään tätä toista kautta kun tuossa on tommoinen hassu täti"

Vierailija
02.10.2019 |

Satutin nilkkani pahasti ja jouduin soittamaan veljeni hakemaan minut autolla terveyskeskukseen. Auttamisen sijaan tuo nainen pakeni lapsensa kanssa paikalta. Hienoa nykyaika, hienoa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on pelkureita. Tuollakin äidillä olisi ollut loistava tilaisuus opettaa lapselleen käytännössä miten lähimmäistä autetaan. Valitsi jättää tilaisuuden käyttämättä, silkkaa pelkuruuttaan. Nykyaikana vaan kaikki leimataan alkoholisteiksi joita pitää varoa ja joille saa nauraa. Itsellänikin (olen absolutisti) tippui kaupan kassalla ostoskori käsistä kun nostin sitä hihnalle, syynä kaikkien käsinivelien tulehdus ja taudin kuvaan kuuluu että tavarat voi tippua käsistä ihan milloin vain, varoittamatta. (näsäviisaille tiedoksi, otan nykyään kärryt enkä koria kaupassa). Edelläni olevat ambulanssityöntekijät nauroivat pilkallisesti ja lähtivät pois. Voin kuvitella että pitivät humalaisena. Itse olisin kohteliaana ihmisenä jäänyt auttamaan, vaikka en ambulanssiapua tarvinnutkaan. (minulla on ilmeisesti outo perusoletus että jos ihminen on hoitoalalla/ensiavussa niin kynnys auttaa on matala tai sitä ei ole ollenkaan). Kyseessä siis ihan peruskohtelias käytös aikuiselta ihmiseltä. Minä kyllä autan aina ihan sitä selkeästi alkoholistiakin jos kaatuu tai jotain muuta sattuu. Ihmisiä hekin on.  Vastikään nostin erään rollaattorilla liikkuneen vanhuksen ylös jäiseltä tieltä, oli humalassa. Kiitteli kovasti että harvat ihmiset nykyään pysähtyy auttamaan. Tarkistin vielä että pääsi kotiinsa sisälle saakka. 

Eli heidän olisi pitänyt tehdä sinun puolesta se mihin kykenit itsekin? Kuten aloituksessakin ap oli kykevä toimimaan ihan itse. 

Kyseessä siis ihan peruskohtelias käytös aikuiselta ihmiseltä! Mutta onhan se huomattu ihan käytännössä että ihmisten älykkyysosamäärä on alkanut laskea.

Missä ne peruskäytöstavat opetetaan? Kotona. 

Vierailija
42/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se nainen olisi voinut siinä tehdä? Kantaa sut kotiin?

Soittaa apua?

"Hätäkeskus? Puliakka kompastui."

Vierailija
44/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdä jotain. Ei ole tavatonta, että ihmisillä ei ole aina edes puhelinta mukana.

Jätät kaatuneen yksin, jolla ei ole puhelinta. Kannattaisi miettiä uudelleen.

Aina kannattaa olettaa, että se ihminen ei pysty soittamaan itse apua.

Minulla ei ole oikeastaan ikinä kävelyillä puhelinta mukana ja toivon että jos joku näkee minut metsäpolulla kaatuneena niin hän tulisi luokseni kysymään tarvitsenko apua.

Se on sinun henkilökohtainen valintasi jättää se puhelin kotiin. Jokaisen kun ensisijaisesti tulisi kantaa itse se vastuu itsestään.

Vierailija
45/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdä jotain. Ei ole tavatonta, että ihmisillä ei ole aina edes puhelinta mukana.

Minulla ei ole oikeastaan ikinä kävelyillä puhelinta mukana ja toivon että jos joku näkee minut metsäpolulla kaatuneena niin hän tulisi luokseni kysymään tarvitsenko apua.

Siinäpä sitten toivot ja odotat, että prinssi valkoisella ratsulla tulee pelastaamaan jostain metsäpolulta, jossa ei liiku välttämättä ketään useampaan tuntiin. :D 

Vierailija
46/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun henkilökohtainen valintasi jättää se puhelin kotiin. Jokaisen kun ensisijaisesti tulisi kantaa itse se vastuu itsestään.

Girl poweria jättä puhelin kotiin ja syyttää muita kun kukaan ei tullut moneen tuntiin auttamaan?

Vierailija
47/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä henkilön olemuksessa on varmasti muutakin outoa kuin kaatuminen tai tavaran pudottaminen, jos kanssaihmiset heti mieltävät hänet juopoksi. Ei kyllä tulisi mieleenkään jos olemukseltaan siisti ihminen pudottaa ostoskorin tai kaatuu puistossa, olisi juoppo. Auttaisin häntä kyllä, mutta toisaalta auttaisin varmasti alkoholistiakin. Ymmärrän kyllä että jotkut suhtautuvat juoppoihin varauksella.

No höpöhöpö taas, ihan normaali työssäkäyvä ihminenkin voi kaatua tai pudottaa tavaraa. Ihan valtiovallan huipullakin ihmiset voi kaatua/liukastua/tippua/pudottaa, eikä se heistä tee alkoholisteja. Ihmiset vaan yleensä pelkää toisia, Suomessa. Aika erikoista että Suomessa on mieletön määrä alkoholisteja, siitä johtuvia sairauksia, kaikkia epäillään/syytetään alkoholisteiksi ja SILTI ihmisiä pelätään/halveksitaan/jätetään auttamatta kun epäillään. Luulis että juopot auttais toisiaan eikä pelkäis, jos näin kerran on  :D

Ymmärsitköhän mitä hain takaa? :D Tarkoitin, että tuskin kukaan ketään suht. siistin näköistä kaatunutta ihmistä juopoksi mieltää. Ainakaan itse en. Mutta jos olemuksessa on muutakin outoa/epäsiistiä, niin voi olla että osa ihmisistä olettaa juopoksi, ja siksi karttaa. 

Vierailija
48/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompastuin taannoin Prisman taittuneeseen ovimattoon ja hämmästyneenä yritin nousta. Kahdelta suunnalta tuli noin kuusikymppiset herrasmiehet, jotka tarttuivat käsivarsiini ja nostivat minut pystyyn, toisen rouvakin yritti olla mukana auttamassa sanoen: tuossa on ovi. Tuo oli tervettä apua, meille kaikille jäi hyvä mieli. Miks tällainen spontaani ja lämmin välittäminen melkein kadonnut maailmasta, tosin nämä ihmiset eivät häärää netissä purkamassa kiukkuaan. Miksikö minä täällä? Sepä se, ihmettelen.

Vierailija
49/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä sitten soitat apua, jos joku tarvii sinun apuasi?

Vierailija
50/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä äiti, tuollaiset niitä koulukiusaajia kasvattaa. "Hassu täti", voi elämä. Opettaa lapsensa syrjimään, vaikkei edes tiedä, mikä oikeasti oli kompastumisen takana. Ja vaikka olisi ollut kuinka päissään se kaatuilija niin olisi voinut jättää tuonkin sanomatta. Typerykset vaan aina ottavat haaskamaiseen tapaansa kopin jokaisesta tilanteesta, jossa mahdollisuus tölväistä kanssaihmistä ja ylentää itseään. Sama malli sitten lapsellekin.

Vierailija
51/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompastuin taannoin Prisman taittuneeseen ovimattoon ja hämmästyneenä yritin nousta. Kahdelta suunnalta tuli noin kuusikymppiset herrasmiehet, jotka tarttuivat käsivarsiini ja nostivat minut pystyyn, toisen rouvakin yritti olla mukana auttamassa sanoen: tuossa on ovi. Tuo oli tervettä apua, meille kaikille jäi hyvä mieli. Miks tällainen spontaani ja lämmin välittäminen melkein kadonnut maailmasta, tosin nämä ihmiset eivät häärää netissä purkamassa kiukkuaan. Miksikö minä täällä? Sepä se, ihmettelen.

Vierailija
52/52 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko reilusti ylipainoinen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä