Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

osa-aikatyö verojen ja kulujen jälkeen 850 euroa kuussa

Vierailija
02.10.2019 |

Toimistotöitä. Ja pitää vielä mennä töihin bussilla tai autolla. Ottaisitteko?

osa-aikatyö verojen ja kulujen jälkeen 850 euroa kuussa

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan bruttona noin tonnin kuussa työstäni, nettoa en ole viitsinyt edes laskea. Teen sitä iltaisin ja viikonloppuisin, hoitovapaan ohessa. Oikeastaan aika mukavaa vastapainoa kotiäitiydelle.

Vierailija
2/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi tietää tarkemmin mitä osa-aikatyö tässä tapauksessa tarkoittaa. 10 tuntia / kk kelpaisi. Mutta jos työaika on 20h/viikkoa niin en todellakaan hukkaisi aikaani tyhjään. Koska ilmeisesti olisin työtön ja työaika olisi poissa siitä ajasta jolloin hakisin oikeaa työpaikkaa täysillä tunneilla ja/tai kehittäisin osaamistani. Jossain turhassa työssä ajan ja osaamisen hukkaaminen ei ole kenenkään etu, kaikkein vähiten yksilön itsensä. Ja siitä tilanteesta on todella vaikeaa ponnistaa muualle. Vai miksi luulette että köyhyys periytyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi tietää tarkemmin mitä osa-aikatyö tässä tapauksessa tarkoittaa. 10 tuntia / kk kelpaisi. Mutta jos työaika on 20h/viikkoa niin en todellakaan hukkaisi aikaani tyhjään.

Tämä jäi hiukan epäselväksi, mutta 20 h, tai jopa yli...

Vierailija
4/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida kukaan täyspäinen tuollaista ottaa...

Vierailija
5/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin työn vastaan jos se vaikuttaisi nettotuloihin. Muussa tapauksessa en ottaisi työtä vastaan.

Mihinkään "jalka oven väliin" tai "kaikki työkokemus on hyödyksi" juttuihin en enää usko.

Olen tehnyt töitä yli 15 vuotta, mutta eipä tuo työkokemus näytä käytännössä mitään auttavan. Aina vaan pitäisi uudestaan aloittaa alusta ja pohjalta kun hakee uutta työtä.

Pari paikkaa nyt on sellaisia mistä soittelevat silloin tällöin ja tarjoavat pätkätyötä. Niillä pätkillä ei käytännössä ole taloudellista merkitystä eivätkä ne ole avanneet ovia pysyvämpään työsuhteeseen.

Nuorempana jaksoin ottaa aina vastaan kaikki työt riippumatta siitä maksettiinko niistä edes palkkaa. Ajattelin, että kun saan tarpeeksi työkokemusta ja pääsen näyttämään taitoni ja hyvän asenteeni, niin saan lopulta ihan oikean työn.

No eipä auttanut. Käytännössä tuönantajat vaan käyttävät hyväkseen pätkätyöhön suostuvia eikä heillä ole mitään aikomusta koskaan tehdä pätkätyöporukalle oikeita työsopimuksia.

Vierailija
6/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole ihan riistoa.

Vierailija
7/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin osa-aikatyön kun olin työtön. Työaika oli kaksi päivää viikossa ja palkka karvan yli 800€. Tuohon päälle sain vielä 1000€ ansiosidonnaista. Se työ, josta tuo ansiosidonnainen tuli, oli alle 2000€/kk ja tämä kokopäivätyöstä. Olihan tuo nyt ihan hullun hyvä diili, että kahdella päivällä viikossa sai 1800€/kk samasta työstä.

Vierailija
8/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK. Niin 850 euroa kuukaudessa oli ainoa raha, jonka saan. Se raha kuussa on siinä kokonaan.

Vierailija
9/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin osa-aikatyön kun olin työtön. Työaika oli kaksi päivää viikossa ja palkka karvan yli 800€. Tuohon päälle sain vielä 1000€ ansiosidonnaista. Se työ, josta tuo ansiosidonnainen tuli, oli alle 2000€/kk ja tämä kokopäivätyöstä. Olihan tuo nyt ihan hullun hyvä diili, että kahdella päivällä viikossa sai 1800€/kk samasta työstä.

Miettiny samaa mut tää ei loppujen lopuks johda mihinkään. Jossain vaiheessa se as kin loppuu.

Vierailija
10/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa. Täysin turhaa.

Vierailija
11/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK. Niin 850 euroa kuukaudessa oli ainoa raha, jonka saan. Se raha kuussa on siinä kokonaan.

Ja miksikähän et saa soviteltua päivärahaa? Mulla bruttopalkka 10.7-11.5 euroa/ tunti, joten jos tuon palkan saa 20 tunnista viikossa niin todellakin ottaisin! Ja hakisin päälle sovitellun päivärahan, jota tulisi useampi satanen käteen.

Vierailija
12/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osa-aikatyötä miltei tismalleen tuolla palkalla. Oma auto on oltava ja matkaakin tulee ja lapsen hoito on maksettava täysimääräisesti miehen tulojen perusteella (toki lapsi on vain puolipäiväisenä) Teen silti. Muuta täällä ei ole tarjolla. Hulluksi tulisin kotona.

Vierailija
13/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksikähän et saa soviteltua päivärahaa? Mulla bruttopalkka 10.7-11.5 euroa/ tunti, joten jos tuon palkan saa 20 tunnista viikossa niin todellakin ottaisin! Ja hakisin päälle sovitellun päivärahan, jota tulisi useampi satanen käteen.

Tässä työssä ei ole sellaista oikeutta. Tilanteeni ei ole normaali, tämä on erikoistilanne. Ota tai jätä.

Vierailija
14/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi sama ottaa työttömyyskorvaus 540e plus tehdä töitä 300e minkä saa tienata päälle. Tuon 300e saa kasaan kun tekee pari päivää töitä.

Asut ilmeisesti ilmaiseksi jossain kun et saa asumistukea?

Vierailija
15/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen osa-aikatyötä miltei tismalleen tuolla palkalla.

Niin varmaan.

Vierailija
16/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan.

Aika moni tekee

Vierailija
17/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi sama ottaa työttömyyskorvaus 540e plus tehdä töitä 300e minkä saa tienata päälle. Tuon 300e saa kasaan kun tekee pari päivää töitä.

Ja mistä muka tuollaisen työn saa? Ja sitä paitsi laskennallistista syistä (omaisuus) minulle tulee tuo raja vastaan jo noin 200 eurossa.

Vierailija
18/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ottaisi tuollaista työtä, mutta sehän nyt riippuu jokaisen omasta elämäntilanteesta että ottaako vastaan vai ei. Osa-aika työhän on loistava vaihtoehto jos puoliso on hyvin palkatussa työssä ja itsellä loppuu vanhempainvapaat, jolloin lapsille riittää osapäivähoito ja osapävätöiden jälkeen jaksaa hoitaa kotitöitäkin.

Vierailija
19/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25h/viikko. Netto 800e ja päiväraha 500e. Mitään tukia en ole ikinä saanut.

Vierailija
20/23 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan.

Aika moni tekee

Höpöhöpö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi