G: miksi sinulla ei ole lapsia?
Sinä, joka iän puolesta olet myöhäisessä lapsentekoiässä tai lapsentekoiän ylittänyt, miksi sinulla ei ole lapsia?
Lapsettomuus on siis hyvä vaihtoehto, mielenkiintoista vain kartoittaa syitä.
Kommentit (13)
Eikös nuo vaihtoehdot ole varsin päällekkäisiä? En halua lapsia koska...
Lykkään ainakin tämän hallituskauden yli on oma vastaukseni.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo vaihtoehdot ole varsin päällekkäisiä? En halua lapsia koska...
Ymmärsin tuon "en halua" -vaihtoehdon tarkoittava, että en halua, vaikka rahaa olisi kuin roskaa ja sopiva kumppani ja terveyskään ei estä.
Eli sitä, että ei vain ole kiinnostunut lapsista, ainakaan niin että omia haluaisi.
Ihan kuten en harrastaisi vuoristokiipeilyä, vaikka rahat ja terveys myötä antaisivatkin. Ei vain kiinnosta. Enkä vapaaehtoisesti kuuntele rap-musiikkia, kun en tykkää.
Elänyt perhehelvetissä oman lapsuuteni ja päätin jo hyvin nuorena ettei koskaan omia.
Ei ole sopivaa kumppania. Mutta aina voi adoptoida kisulin tai koirulin.
Miksi luulet että minulla ei ole lapsia?!?
En tiedä mitä tekisin lapsilla. En ole myöskään koskaan kokenut sitä biologista halua lisääntyä.
Onhan tuossa useampikin syy päällekkäin: en halunnut, ei kumppania, ei rahaa, ei hyvää mielenterveyttä, joten parempi minulle ja etenkin lapselle, jota en hankkinut.
Kaiken kaikkiaan erinomainen päätös nuoresta aikuisesta saakka ihan kaikkia ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että minulla ei ole lapsia?!?
Aika moni mies luulee, että hänellä on lapsia tai ainakaan ei ole tietoinen niiden oikeasta lukumäärästä.
voit vielä kommenteissa perustella