Kiusaajat keskellämme
Mistä kaikesta sinua on kiusattu? On hyvä päivittää ihmisen kyky monimuotoiseen pahuuteen.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan saa ”osaansa takaisin” ellei uhri sitä vaadi. Universumissa on valitettavasti vika. Sadistinen kiusaaja ”pyytää anteeksi” ja jatkaa alistamistaan.
Samaa mieltä. Kyllä kiusaajan täytyy osoittaa katumuksensa aivan konlreettisesti teoin/korvauksin. Anteeksipyynnöt näiltä tyypeiltä eivät merkitse mitään.
Onko sillä merkitystä sitten? Me kaikki ollaan osa isoa pyörää.
Paha saa palkkansa kuitenkin.
Joskus toivon hyviä asioita ihmisille, jotka ovat minulle ilkeitä. Saan itselleni triplahyvän karman tuosta. Minua ei kiinnosta, mitä ilkeille ihmisille kuuluu. Jos saan triplahyviä asioita itselleni, niin jollakin menee triplasti asiat elämässään vituralleen. Ei oikeastaan kiinnosta muiden kuulumiset.
Pahinta on työpaikkakiusaaminen. Lapset on lapsia mutta aikuisten pitäisi ymmärtää paremmin. Ja tulee hyvin kalliiksi tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan saa ”osaansa takaisin” ellei uhri sitä vaadi. Universumissa on valitettavasti vika. Sadistinen kiusaaja ”pyytää anteeksi” ja jatkaa alistamistaan.
Samaa mieltä. Kyllä kiusaajan täytyy osoittaa katumuksensa aivan konlreettisesti teoin/korvauksin. Anteeksipyynnöt näiltä tyypeiltä eivät merkitse mitään.
Haluaako joku olla maailmanpoliisi? Kaikkia pahoinvoivia ihmisiä saisi koko ajan olla ojentamassa ja muuta ei ehtisi tehdä. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Sade ja myrsky korjaa osan aina pois.
-köyhyydestä ja merkkivaatteiden puutteesta lapsena
-aikuisena ja lasten vanhempana varakkuudesta ja siitä, ettei tarvitse enää tehdä töitä yhtä paljon kuin muut
-koulumenestyksestä
-syövästä
- puolisoni ja minun 15 vuoden ikäerosta
-lasteni harrastuksista
-tunnollisuudesta vanhempana
-lasten koulumenestyksestä
-ulkonäöstä
Voisi kysyä mistä ei olisi kiusattu, mutta yksin en veneessä ole. Suomi on kiusaajien luvattu maa.
Yksi ja sama ihminen haukkui sekä kohtusyöpäiseksi, että vammaiseksi. Olen mielenterveyskuntoutuja, joka ei voi saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako joku olla maailmanpoliisi? Kaikkia pahoinvoivia ihmisiä saisi koko ajan olla ojentamassa ja muuta ei ehtisi tehdä. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Sade ja myrsky korjaa osan aina pois.
Tuo on toisin sanoen sama kuin kiusaamisen hyväksyntä. Hyvin, hyvin narsistinen ajatus, samoin erittäin sairas kaava opettaa esimerkiksi kiusatulle lapselle.
Ala-asteella kuulemma "puhuin oudosti" ja "kävelin oudosti". Lisäksi lestadiolaisuudesta ja siitä, ettei minulla ollut kavereita. Myöhemmin ilmeisesti siitä, että minulla oli "kavereita" (jotka eivät kuitenkaan ikinä näyttäneet muille vastustavansa kiusaamista) ja eräs taisi olla mustasukkainen heistä.
Oikeasti suurin syy taisi olla se, että kaikki olivat niin tottuneita siihen, että tuota yhtä on ok kohdella eri tavalla kuin muita, eikä kukaan kyseenalaistanut sitä (tai ainakaan näyttänyt kyseenalaistavansa), en minä itsekään.
Siitä, että olen liian kiltti ja hyväntahtoinen. Se ärsyttää monia.
Etten osannut keskustella aiheista joista kiusaaja oli kiinnostunut ja olin olemukseltani vääränlainen hänelle.
Nimestä, ulkonäöstä, ylipainosta, tik- liikkeistä, aiemmin lapsena s- ja r- viasta, hiuksista, silmälaseista jne.
-ulkonäöstäni: hampaista, korvista, sormista, varpaista, rinnoista, nenästä, tukasta
-vanhempieni uskonnollisesta vakaumuksesta, jonka valitettavasti kaikki sillä seudulla tiesi
-puheviasta
-rumista ja epämuodikkaista vaatteista
-hiljaisuudesta, syrjäänvetäytymisestä
-kiltteydestä
-köyhyydestä