Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaajat keskellämme

Vierailija
01.10.2019 |

Mistä kaikesta sinua on kiusattu? On hyvä päivittää ihmisen kyky monimuotoiseen pahuuteen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se, että olen yllättäjä.

Näytän siltä, että en tee mitään. Tosiasissa minulla on kaksikymmentä suunnitelmaa päässä: pitkätähtäimen ja lyhyentähtäimen suunnitelmia. Päivittäisen työstän noita suunnitelmia.

Eli mikään ei todellakaan tule puskista.

Vaikka vitsillä heitän niin ja harhautan tyhmempiä ihmisiä.

Vierailija
22/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä

Neurologiasta

MS-taudista

Sairauksista johtuvasta eristäytymisestä

Työkyvyttömyydestä

”Pienistä piireistä”

”Tasottomuudesta”

Ei jumalauta ihmiset on sairaita.

No eihän nuo nyt vielä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän siltä, että en tee mitään. Tosiasissa minulla on kaksikymmentä suunnitelmaa päässä: pitkätähtäimen ja lyhyentähtäimen suunnitelmia. Päivittäisen työstän noita suunnitelmia.

Niin siitä on _ehkä_ kiusattu sinua? 😳

Vierailija
24/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä

Neurologiasta

MS-taudista

Sairauksista johtuvasta eristäytymisestä

Työkyvyttömyydestä

”Pienistä piireistä”

”Tasottomuudesta”

Ei jumalauta ihmiset on sairaita.

No eihän nuo nyt vielä mitään.

Vaasalaisilla on varaa kiusata.

Vierailija
25/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaas nyt ymmärtää, että kiusaaminen ei vaan tapahdu vaan teolla on aina tekijä.

Syy on yksin tekijässä. Mikään ei oikeuta kiusaamiseen.

Olette kaikki hyviä "vikoinenne", jotka ei ole vikoja vaan jokainen on eri ihminen. Älkää syyttäkö itseänne jos joku p#skiainen osuu kohdalle.

Jutelkaa kouluterkkarin kanssa tai hakekaa muuta apua.

Vika on vain kiusaajassa.

Menen terapiaan puimaan tätä asiaa. Tuntuu, että olen usein vastakkain ryhmäni ihmisten kanssa. En tiedä miksi. Olen eriytynyt muista ja provosoin.

Vierailija
26/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajilla tulisi olla velvoite korvata terapiat.

Vierailija
27/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjenvastaisesti ammattitaidostani. Jalkivälissäni on väärät vehkeet, joten ihmiset katsovat oikeudekseen vähätellä ja naljailla.

Vierailija
28/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siitä on _ehkä_ kiusattu sinua? 😳

Kyllä ja paljon. Vai voiko pitää muuna kuin kiusaamisena esim. aikuisen ihmisen huomautusta, että mitähän sinäkin esimerkiksi teet? Ei tuo ole kohteliasta käytöstä.

Sellaista piilovittuilua ja vähättelyä. Mitä muuta tuo on kuin kiusaamista.

Vierailija
29/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hekin saa osansa takaisin. Elämä on kuin bumerangi, mitä heität tänne, sen saat kymmenen kertaisena takaisin.

En ota tätä henkilökohtaisesti. Olen muuten ihan itsekin käynnistänyt osan tästä myrskystä. Tietoisesti tuntenut, että torpedoin omaa elämääni, pakotan muuttamaan kurssia. Se selviää myöhemmin, miksi on pitänyt tehdä niin. Minulla on ollut sellainen olo, että pitää tehdä niin.

Olen käyttäytynyt netissä niin, että olen kertonut asioita itsestäni, jotka ovat olleet negatiivisia ja tulevat kääntymään itseäni vastaan. Olen tehnyt sen tahallani.

Myöhemmin se on vaikuttanut kaikkeen tekemiseeni. Mutta tällä kaikella on tarkoitus.

Vierailija
30/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tarkoitettu niin, sitten on.

Jos ei, elämä löytää aina uusia uomia.

Vierailija
31/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena on kiusattu. Menin uuteen työpaikkaan. Siellä yksi henkilö otti minut silmätikukseen. Hän ei kiusannut mistään tietystä asiasta. Vaan oli aina eri mieltä kanssani, sanoinpa mitä tahansa. Rähjäsi, vähätteli ja koitti tehdä naurunalaiseksi. Olipa kyseessä sitten työasiat tai työn ulkopuoliset asiat. Tulin siihen tulokseen että hän koki minut uhkana itselleen. Olen aika erilainen kuin työkaverit, eri kansalaisuus, erilainen tausta jne. Surullisinta oli että vaikka koko työyhteisö näki kiusaamisen niin kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. Jouduin sitten lopulta itse laittamaan tämän kiusaajan ruotuun.

Auttaisi paljon näissä kiusaamistapauksissa jos muut ihmiset asettuivat kiusatun puolelle.

Vierailija
32/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hekin saa osansa takaisin. Elämä on kuin bumerangi, mitä heität tänne, sen saat kymmenen kertaisena takaisin.

En ota tätä henkilökohtaisesti. Olen muuten ihan itsekin käynnistänyt osan tästä myrskystä. Tietoisesti tuntenut, että torpedoin omaa elämääni, pakotan muuttamaan kurssia. Se selviää myöhemmin, miksi on pitänyt tehdä niin. Minulla on ollut sellainen olo, että pitää tehdä niin.

Olen käyttäytynyt netissä niin, että olen kertonut asioita itsestäni, jotka ovat olleet negatiivisia ja tulevat kääntymään itseäni vastaan. Olen tehnyt sen tahallani.

Myöhemmin se on vaikuttanut kaikkeen tekemiseeni. Mutta tällä kaikella on tarkoitus.

Netissä voi tavata ihmisiä, joita ei muuten koskaan tapaisi. Olen tavannutkin. Se on se asia. Yllättävistä kontakteista on hyötyä.

Vierailija
33/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ulkonäköni, olemukseni sekä perheeni aiheuttivat kiusaamisen. Olen lähtöisin ns. normaalista perheestä. Tämä kiusaajasakin vetäjä, tyttö, oli opettajavanhempien nuorin tytär. Myöhemmin sain tietää, että hänen isänsä oli alkoholisti. Kateuttako lienee hänen osaltaan ollut, mutta se aiheutti minulle elinikäisen "vamman". Hämmästyin, kun sain tietää hänen kouluttautuneen terveydenhoitoalalle. Toivottavasti hän ei työyhteisössään ole kiusaaja...

Vierailija
34/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pääasiallisesti hahmotat itsesi muiden ihmisten kautta?

Vierailija
35/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kirjoitettu netissä varmaan kaikki mahdollinen, mitä pahaa ihmisestä voidaan kirjoittaa.

Ajatellaan universumin lakia, että tämä kaikki paha kääntyisi elämäni hyviksi asioiksi. Ihan kuin itsestään. Kolikolla on nimittäin aina kaksi puolta. Mitään huonoa ei tapahdu, etteikö siitä seuraisi hyvää.

Vierailija
36/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään! Olen seuraillut kirjoittelua vuosikaudet ja odottanut kärsivällisesti, koska kurssi kääntyy.

Minulla on selkeä kuva itsestäni. Tiedostan itseni hyvin selkeästi.

Vierailija
37/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan saa ”osaansa takaisin” ellei uhri sitä vaadi. Universumissa on valitettavasti vika. Sadistinen kiusaaja ”pyytää anteeksi” ja jatkaa alistamistaan.

Vierailija
38/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan saa ”osaansa takaisin” ellei uhri sitä vaadi. Universumissa on valitettavasti vika. Sadistinen kiusaaja ”pyytää anteeksi” ja jatkaa alistamistaan.

Samaa mieltä. Kyllä kiusaajan täytyy osoittaa katumuksensa aivan konlreettisesti teoin/korvauksin. Anteeksipyynnöt näiltä tyypeiltä eivät merkitse mitään.

Vierailija
39/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään! Olen seuraillut kirjoittelua vuosikaudet ja odottanut kärsivällisesti, koska kurssi kääntyy.

Minulla on selkeä kuva itsestäni. Tiedostan itseni hyvin selkeästi.

Tiedostan myös, että elämässä hyvä ja paha on aina tasapainossa. Tämä koskee koko maapalloa kuin myös pienessä mittakaavassa ihmisen elämää. Kaikkea.

Tasapaino löytää uomansa.

Hetkellisesti viisari voi heilahtaa toiseen suuntaan, mutta tekee saman asian myös vastasuuntaan.

Otetaan nettikiusaaminen jostain tunnetusta henkilöstä esimerkiksi.

Hetkellisesti sillä voi aiheuttaa pahaa mieltä, mutta lopulta kirjoittelu kääntyy itseään vastaan ja kiusattu saa tuplasympatiat. Hän saa myös nimeään esiin ja näin uusia työtilaisuuksia. Eli kiusattu jää plussalle.

Vierailija
40/52 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ulkonäöstäni: hampaista, korvista, sormista, varpaista, rinnoista, nenästä, tukasta

-vanhempieni uskonnollisesta vakaumuksesta, jonka valitettavasti kaikki sillä seudulla tiesi

-puheviasta

-rumista ja epämuodikkaista vaatteista

-hiljaisuudesta, syrjäänvetäytymisestä

-kiltteydestä

-köyhyydestä