Libidon nousu 40+ vuotiailla naisilla
Vertaistukea haen. Seksihimot ovat vuosivuodelta nousseet, nyt 44 vuotiaana mahdottoman kovat. Tuntuu kuin koko persoonallisuus muuttuisi avoimemmaksi ja oma oikea vahva seksuaalisuus tahtoisi ryöpsähtää vapaaksi.
Kyselen teiltä muilta vastaavaa kokevilta tai kokeneilta, miten tämä muutos on teillä sujunut? Miten haluatte edetä? Miten kovat himot teillä ilmenee? Tunnetteko häpeää?
Omasta libidonnoususta voin kertoa kyllä... Koko lantionalue on hyvin helposti entiseen verrattuna tykyttävä ja jotenkin laukeamista vailla. Aiempi kova miehen miellyttämishalu, ilman keskittymistä omaan nautintoon on vaihtumassa hiljalleen fyysiseen pakkoon saada säännöllisesti orgasmi. Huomautan tähän väliin, että tämä ei kyllä haittaa työtä tai muuta elämää, mutta pakotus ja himotus tuntuu välillä päivän aikana.
Minua on alkanut kiinnostamaan seksuaalisuuden eri muodot enemmän. Kiinnostihan ne toki ennenkin, ehkä nyt fyysinen mieletön panetus tuo minulle luvan olla vapaampi tälläkin tavoin.
Käytännössä haluan usein seksiä mieheni kanssa ja mahdollisimman vaihtelevaa. Haluan kehittää meidän seksiä aiempaa paremmaksi. Lisäksi sunnittelen ja toteutan itsetyydytyksen huolellisesti, että se kunnolla tyydyttää. Arvostan itseäni enemmän ja tavoite on siis selvemmin tuo oikea tyydytys. Se on tosiaan se huikea muutos nuorempaan elämääni.
Tuo häpeäkysymys pyörii mielessäni usein. Kasvatuksesta ja mistä lie tulee se mahdoton nolous ja häpeä seksiasioita kohtaan. Näin tosielämän 'puumana' tunnen myös ujoutta ja jopa pelkoa lähteä selvittelemään tunne- ja seksielämän lukkoja vaikkapa terapeutille. Jonkinlaista selvittelyä käyn pääni sisällä joka päivä. Muutostahan tämä elämä on.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kummaa kirjoitti:
normaalia että mies kärsii lapsiperheajassa 30-50 nurkille ja sit nainen vilkastuu niin pitäs herättää ne tapetut halut kun emäntä ei ole haluunnut eikä tehnyt aloitteita 20 vuoteen
Jos vaimoa ei seksi kiinnosta lapsiperhearjessa niin voisitko sinä mies tehdä jotain asialle esim hoitaa osasi perheestäsi ja kodistasi ja antaa vaimon levähtää tarpeeksi ja tehdä jotain omaa johon lapset tai koti eivät liity? Sitten voisi jaksaa ja innostua.
Minua ainakin otri päähän ja rajusti kun mies alkoi näpläämään sängyssä kun koko iltana töiden jälkeen e ollut ollut hetkenkään rauhaa eikä lepoa. Siinä ei todellakaan tehnyt mieli alkaa munalla leikkiä.
Eipä ollu mitään vaikutusta vaikka teki ihan kaikki kotityöt ja omat työt päälle. Aina vaan sama laulu. Ei nyt jaksa. Sanoisin olevan paska puhetta tommonen että tee mies kotitöitä niin saat seksiä. Et saa sitä vähääkään..
m. 44[/quote
Tietenkin tilanteita on erilaisia. Meillä olis auttanut, mutta se olisi vaatinut isän osallistumisen koko ajan eikä vain silloin tällöin, kuten se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... "Ei nyt kulta", "Päätä särkee", " Katotaanko myöhemmin" yms. Näitä sai mies niellä vuosia. Onko tuo ihme jos ei enää juuri haluta sitten joskus, kun rouva suvaitsee olla halukas sitten kun hänen korkeudelleen sopii. Sortsi, mutta siemenet meni kädelle tai itänaapurin tatjaanalle.
Meillä miehen päätä särkee usein. Vaikka vetäisin seksikkäät hepeneet päälle, ja haluaisin imeä kullia ja ratsastaa sitä.
lämpimikseen kirjoittelet vai oletko pippelitytt-ö tai mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kummaa kirjoitti:
normaalia että mies kärsii lapsiperheajassa 30-50 nurkille ja sit nainen vilkastuu niin pitäs herättää ne tapetut halut kun emäntä ei ole haluunnut eikä tehnyt aloitteita 20 vuoteen
Jos vaimoa ei seksi kiinnosta lapsiperhearjessa niin voisitko sinä mies tehdä jotain asialle esim hoitaa osasi perheestäsi ja kodistasi ja antaa vaimon levähtää tarpeeksi ja tehdä jotain omaa johon lapset tai koti eivät liity? Sitten voisi jaksaa ja innostua.
Minua ainakin otri päähän ja rajusti kun mies alkoi näpläämään sängyssä kun koko iltana töiden jälkeen e ollut ollut hetkenkään rauhaa eikä lepoa. Siinä ei todellakaan tehnyt mieli alkaa munalla leikkiä.
Eipä ollu mitään vaikutusta vaikka teki ihan kaikki kotityöt ja omat työt päälle. Aina vaan sama laulu. Ei nyt jaksa. Sanoisin olevan paska puhetta tommonen että tee mies kotitöitä niin saat seksiä. Et saa sitä vähääkään..
m. 44
Empiiriset tutkimukseni vahvistavat tämän. Huomioiva ja vastuuntuntoinen puoliso ei todellakaan saa lisää seksiä tekemällä kotitöitä tai huolehtimalla jälkikasvustaan, joten unohtakaa toiveet säästääksenne hermoja, aikaa ja energiaa. Aikani löin itsekin toistuvasti päätä tuohon (kenties hormonaalisten muutosten ja varmasti myös väsymyksen kasvattamaan) seinään, mutta todettuani seinän rakenteen erittäin vahvaksi, päätin kiertää sen ja kääntää katseeni vehreämmille seuduille pitääkseni itseni tyytyväisenä ja tasapainossa. Parisuhteen kannalta tosin varsin haastava tilanne. Syy on jossain muualla kuin puolison kodinhoitoon liittyvässä passiivisuudessa.
M46
Olen 51-vuotias nainen. Oma seksualisuuteni on muuttunut vuosien kuluessa paljonkin, ja edelleenkin muuttuu.
Kun olin nuori, meitä tyttöjä huoriteltiin todella herkästi. Kotona seksualisuus oli tabu ja nainen ei yksinkertaisesti vain saanut haluta tai ainakaan osoittaa sitä. Koulussa katsottiin kieroon tyttöjä, jotka antoivat herkästi. Jopa tytöt nimittelivät toisia huoriksi ja jakorasioiksi. Maine oli herkästi mennyt.
Lapsien saamisen jälkeen itse olen hyväksynyt kropoani paremmin ja orgasmien saaminen on helpottunut.
Olen ihan aina ollut aktiivisempi seksissä kuin puolisoni, ikinä en ole siitä kieltäytynyt. Ja voisin harrastaa seksiä päivittäin.
40 + iässä estot ovat kadonneet ja kokeilun halu lisääntynyt. Rakastan hyvää seksiä ja iso osa sitä on myös kumppanin tyydyttäminen. Kiihotun ja nautin hänen nautinnostaan. Mutta hän myös kokee seksin samoin ja saan lukuisia orgasmeja.
Minullakin on nykyään valtavasti lisääntyneet halut ja näen seksikkäitä miehiä siellä täällä. Harmillista on se, että oma mieheni on nuupahtanut ja häntä haluttaa enää pari kertaa kuukaudessa. Olemme tunteneetkin vasta 8 vuotta, eikä ole ollut lapsiperhearkea, joten olen ihmeissäni ja pettynyt. Mies itse puhui suhteen alussa siitä, että seksi on todella tärkeää hänelle, mutta puheeksi jäi. Olen sanonut hänelle, että pitää olla useammin, jottei tule eroa, ja hän tsemppasi hetken ja sitten se taas jäi.
On ihan kauheaa vilkuilla koko ajan vieraita miehiä ja miettiä, mistä jää paitsi kotona.
N49
Olen N48 ja mulla tilanne meni niin, että lapsena ja nuorena kiusattiin ulkonäöstä. Ensin tissien puutteesta ja sitten liian suurista tisseistä. Suunnilleen jokaisesta kohdasta ulkonäöstä tuli tuomio.
Nuoruuden miesystävät jatkoivat samalla linjalla. Ulkonäön kommentointia negatiivisesti, huomauttelua, että olen vääränlainen sängyssä.
Haluta piti juuri silloin ja sillä lailla kuin mies. Jos halusin vähemmän, olis frigidi. Jos joskus itse ehdotin, olin nymfomaani seksihullu. Mies oli kaiken mittapuu. Tee kaikki kuten mies haluaa ja näytä siltä kuin mies haluaa, oli viesti.
Iän myötä itsetunto kasvaa eikä enää välitä toisten mielipiteistä. Tämä on edellytys seksuaaliselle vapautumiselle. Neljänkympin jälkeen en välitä, tykätäänkö. En välitä, olenko liian kylmä vai kuuma.
Tajuaa sen, että vika ei ole minussa. Joku tykkää ja joku ei. Jonkun kanssa natsaa ja toisen ei, siis sängyssä. Ei etsi vikaa itsestä koko ajan. Se vapauttaa.