Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko tällaisesta avioliitosta enää mitään? Haluamme nykyään aivan eri asioita.

Vierailija
01.10.2019 |

Alussa oli samanlaisia unelmia, tykättiin samanlaisista asioista ja muutenkin haluttiin monesti samoja asioita. Nyt liittomme on muuttunut sellaiseksi, että halutaan aivan eri asioita, siis isoissa ja pienissä jutuissa. Kun mietitään minne ravintolaan mentäisiin syömään, niin mies haluaa ehdottomasti pihvipaikkaan, minä taas sushipaikkaan. Mies haluaa toisen lapsen, minä en. Mies haluaa että lähdemme kaikki kolme hänen ulkomaankomennukselle, minä en halua todellakaan muuttaa edes hetkeksi ulkomaille, koska se tarkoittaisi iskua omalle uralleni enkä muutenkaan viihtyisi ulkomailla asumassa hetkeäkään. Minä haluaisin perhelomalla esim. Pariisiin tai Portugalin rannikolle, mies jonnekin Kainuun vuokramökille. Jne jne. Oikeastaan kaikista kuviteltavissa olevista asioista ollaan aivan eri mieltä, siis halutaan täysin eri asioita. Voiko tästä tulla mitään? Pienet asiat sovitetaan kompromissein eli toinen joustaa, mutta esim. tuo ulkomaankomennus onkin jo vaikeampi..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meidän ongelma tuntuu olevan se, että olen muuttunut tässä vuosien varrella ja mies ei. Ja mies vaatii että en ole muuttunut vaan olen ihan sama ja haaveet on samat kuin vuosia sitten. En vain ole, ja miestä suututtaa se. Miten saan miehen ymmärtämään, että ihmiset muuttuu? Ap

Ymmärrän hyvin tilanteenne. Minulla kävi exän kanssa myös niin että minä muutuin ja hän ei. Hän oli vihainen minulle siitä että muutuin ja minä pettynyt siihen että hän ei muuttunut. Menimme yhteen 20-vuotiaina ja yli 10 vuotta myöhemmin mies edelleen eli kuin teini ja piti minua kotihiirenä kun en halunnut juosta joka viikko öitä pitkin baareja, tuhlata kaikkia rahoja joutavuuksiin ja juopotella läpi lomat. Teillä hieman eri teemat, mutta periaatteessa sama asia. Minä en nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin erota. 

Vierailija
22/28 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hieman törkeää mieheltä vaatia että lähdette ulkomaille jos menetät työpaikkasi jonka haluaisit pitää tms. jos hän ei piittaa siitä niin kuulostaa aika itsekkäältä.

Kauanko hän siellä ulkomailla olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis parisuhdehan muuttaa kokoajan muotoaan,niinkuin sitten ne haaveet ja toiveet.

Minusta et ole pettänyt miestä tai muuttunut liikaa. Eikä toista ihmistä saa määrätä oman halunsa mukaan tekemään päätöksiä.

Keskustelkaa asiat halki jossa kumpikin oikeasti keroo rehellisesti sen mitä haluaa nyt just nyt.

Kyllä parisude kestää yhden työkomennuksen ja välimatkan jos suhde on vakaalla ja vahvalla pohjalla. Ja uskollisuus on kohdillaan etenkin.

Vierailija
24/28 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suhteessanne vielä lämpöä?Nukutteko lähekkäin ja ikävöittekö toisianne? Siis onko tunne-elämää jäljellä? En tarkoita sitä nuoruuden intohimoa vaan tavallista rakkauden tunnetta.

Jos tuosta vaan sopii, että toinen muuttaa ulkomaille 1-2 vuodeksi, vaikuttaa suhde viileältä. Ei kuitenkaan toivottomalta. Se voisi toimia harkinta-aikana mitä teette jatkossa.

Parasta teille toivoen.

Vierailija
25/28 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee sellainen olo, ettet sinäkään kauheasti arvosta miestäsi joka vaan haluaa lomailla jossain tylsällä mökillä ja syödä jotain pihviä, kun voisi lähteä parempaan reissuun ja käydä sushilla.

Jos haluatte elää yhdessä niin sopikaa, että vuorottelette. Vuoron perään toinen päättää. Tai sitten kompromissi eli valitsette jotain noiden väliltä.

Tärkeintä kuitenkin olisi, että hyväksyisitte toisenne sellaisina kuin olette ettekä väheksyisi toistenne toiveita. Kumpikaan.

Vierailija
26/28 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itsellä ei ole uraa niin voin vapaasti lähteä miehen mukaan milloin mihinkin ulkomaille. Lapsi oppii samalla mukavasti kieliä.

Elämä on seikkailua. Itse kuolisin tylsyyteen jos pitäisi kokoajan olla Suomessa ja samassa työpaikassa. Olen jaksanut korkeintaan 4 vuotta olla samassa työpaikassa ja sekin oli sellainen missä sain itse päättää työajat ja paikkakunnat jne.

Ja mitä väliä on syökö sushia vai pihviä? Ihme kinastelua. Saa olla ylipäätään kiitollinen että on varaa syödä eri ravintoloissa. Me ei jakseta kinastella mistään höpönlöpö asioista. Nytkin mies lähtee ties minne työmatkoille ja minä lähden Lappiin ja sen jälkeen kylpylälomalle kaverin kanssa. Ei aina tarvitse olla sama kohde. Muutenkin ollaan kiitollisia että meillä on varaa matkustaa ja ”tehdä mitä lystää”.

Mutta voi olla että nuo teidän ”riidat” on vain lumetta ja oikea syy on rakkauden puute.

Vierailija
27/28 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa pitkissä suhteissa tulee "rakkauden puute" ja muukin "puute". Omaan puolisoon voi kuitenkin rakastua uudelleen ja saada suhde pelaamaan.

Solmut vaan on osattava aukaista, joko keskustelemalla kahdestaan tai ammattiauttajan pakeilla.

Ymmärtää toista, siinä on salaisuus.

Vierailija
28/28 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa pitkissä suhteissa tulee "rakkauden puute" ja muukin "puute". Omaan puolisoon voi kuitenkin rakastua uudelleen ja saada suhde pelaamaan.

Solmut vaan on osattava aukaista, joko keskustelemalla kahdestaan tai ammattiauttajan pakeilla.

Ymmärtää toista, siinä on salaisuus.

Noin juuri.

Toisen kunnioittaminen on liiton tärkein kulmakivi. Rakkaus tulee sen myötä, ei itsekkyyden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän