Voiko isän työpaikalle mennä moikkaamaan kesken töiden? Siis äiti tulisi vauvan kanssa.
Kommentit (90)
Riippuu työpaikasta. Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Tässä haaveilen. Just sen takia et tekisin sen visiitin.
?
Siis haluatko sä tehdä tiettäväksi että joku jannu on sin lapsen isä? Siis eikö hän itse myönnä / tiedä?
Jos lapsella on läsnä oleva isä - miksi et voi vain kysyä häneltä kotona ?
Meillä kävisi joskus, joskus ajankohta/liikesalaisuudet tms olisi epäsopiva. Mutta mies ei ehkä edes halua teitä sinne? Ainakin minä (nainen) haluan olla töissä vain työminä ja pitää perheen erilleen työympyröistä.
Vierailija kirjoitti:
Asiaosaiselta kysyminen olisi viisasta. Riippuu niin paljon työnkuvasta ja taukojen ajankohdista.
Isä osaa vastata. Mun työpaikalle voisi tulla, siskon ei (molemmilla työkavereina miehiä eli ajatellen kysyjää jonkun heistä puolisoksi vastattu).
Meidän virastoon ei pääsisi kuin aulaan, kulkulätkillä pääsee muualle kulkemaan. Mutta edes perheenjäseniä ei saa enää tuoda varsinaisiin työtiloihin, jotka siis lukittujen ovien takana. Salassa pidettävien asioiden parissa työskennellään, joten ulkopuolisilla ei ole tiloihin asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiaosaiselta kysyminen olisi viisasta. Riippuu niin paljon työnkuvasta ja taukojen ajankohdista.
Juurikin näin - ja itse työpöydän ja tietokoneen ääressä työskentelevänä varsin vapaana aikatauluttamaan oman päiväni.. EN voisi SIETÄÄ sitä, että kesken kaiken kun olen syventynyt johonkin projektiini, joku tulee keskeyttämään (oli se sitten että isukki toisi meidän pennun moikkaamaan tai, mikä yleensä, joku vanhempainlomalainen tuo sen oman pikku myttynsä kaikkien leperreltäväksi) - sen verran toki omaan käytöstapoja, että minäkin keskeytän työni ja käyn onnittelemassa vauvasta ja rupattelemassa ne pakolliset ”oih onpa söpöliinit” mutta oikeasti haluan vain keskittyä työhöni oman aikatauluni mukaan!
Mitä jos se isä on kaupan kassalla, pitääkö äidin mennä eri kauppaan :)
Meillä tehtäisiin äidistä turvallisuusselvitys ensin. Tai ehkä olisi jo tehtykin. Sitten pääsisi normaali ilmoittautumisrutiineilla.
Ap voisi avata vähän enemmän asiaa. Miksi ei voi kysyä vauvan isältä? Eikö isä tiedä vauvasta? Jos ei, miksi pitää juuri työpaikalle tehdä yllätysvisiitti?
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta samalla vois tervehtiä työkavereita. Pitäis varmaan sopia joku tarkka aika, mut vaunuilla tulisin sisään.
"Oih, haluan, että kaikki näkevät, että olen äityliini ja haluan pikkuvauveliinimussukkani kanssa huomion keskipisteeksi! Haluan, että miehenkin työpaikan kahvihuoneessa käydään keskusteluja minusta ja mussukastani! Olisihan aivan kamalaa, jos joku miehen työpaikalla ei tietäisi meidän olemassaolosta! “
Ei ole ok. Ketään ei kiinnosta sinun siitoksesi. Rasittavimpia on vauvahumuiset äidit jotka luulevat että se paskova rääpäle kiinnostaa. Jokaisella on omansa jo omana riesana ja jos ei oo niin on viisas.
Minun työpaikalle voisi tulla ihan rauhassa. Konttorirottia ja lepposa pomo. Oma vaimoni kävi näyttämässä meidän poikaa ja pikkukaveri piristi kaikkien päivää. Muutkin vanhemmat ovat pienen esittelykierroksen tehneet, kun uus napero pullahtanut maailmaan. Kannattaa kysyä mieheltä etukäteen, kaikkialle ei ulkopuolisia päästetä ja välillä pomossa on natsin vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Ketään ei kiinnosta sinun siitoksesi. Rasittavimpia on vauvahumuiset äidit jotka luulevat että se paskova rääpäle kiinnostaa. Jokaisella on omansa jo omana riesana ja jos ei oo niin on viisas.
:)
Kyllähän tässä on totuuden siemen.
Tähän on yksi vastaus ja se on ei. Ootko ap vähän tyhmä vai larppaatko vain tyhmää?
Minun työpaikalla ei ainakaan onnistuisi. Ilman kulkulupaa ei pääse koko alueelle edes pihalle, ja vaikka pääsisitte niin täällä ei saa kuvata.
Miksi sinne pitäisi mennä ? En menisi omallekaan työpaikalleni vaivaannuttamaan kanssa ihmisiä.
Harvaa kiinnostaa leperrellä ja kehua jonkun lasta. Mitä sinulla olisi keskusteltavaa miehesi työtovereiden kanssa edes kahvikupillisen ajan.
En veisi omaa lastani näytille kuin jotain pokaalia, että tällanen saatiin aikaiseksi.
Anteeksi, mutta koko ajatus on kuolleena syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:)
Kyllähän tässä on totuuden siemen.
En omista lapsia toki (onneksi), mutta jos niitä ois, ei tulisi mieleenkään mennä miehen töihin mukulan kanssa. Toki jos mies itte haluis viedä ja näin ni en estelisi. Mutta mitä hittoa mä siellä tekisin?
Puolisoa tässä tarkoitetaan, ei pitäisi lässyttää aikuisten kesken.
Meille voi tulla, jos asiasta sopii etukäteen. Muuten ei pääse respaa edemmäs. Laitetaan vierailijoille kahvit kahvihuoneeseen ja rupatellaan hetki. Kaikki salassapidettävät asiat ovat lukituissa kaapeissa tai koneissa (jotka tietenkin laitetaan "lukkoon" jos koneelta poistutaan), ei niitä pitkin toimistoa levitellä.
Kysy siltä lapsesi isältä sopiiko tulla. Ei palstalaisilla ole tietoa hänen työpaikkansa käytännöistä.