Oletko syönyt aitoa englantilaista fish and shipsiä?
Itse olen ja ihan paikan päällä kaiken lisäksi.
Repikää siitä.
Kommentit (25)
Olen, Lontoossa käydessäni. Pitihän se testata ja ihan hyvää oli. Ei nyt mikään lemppariruoka kuitenkaan.
Olen toki, ihan autenttista. Useammin kuin kerran. Oli hyvää! En kyllä joka päivä söisi enkä edes kerran viikkoon.
Fish & chipsiä kyllä... Yököttävää ruokaa minusta. Kamalin ateria briteissä asuessani oli, kun työpaikalta mentiin syömään yhdessä lounastauolla, ja ateria oli fish & chips pääruoaksi, jälkkäriksi leivitetty ja uppopaistettu Mars-patukka.
En ole syönyt kalaa ja laivoja. En.
Eiköhän kaikki Lontoossa joskus käyneet ole syönyt sitä.
Fish and chipsiä on varmaan syöneet kaikki. Se on kammottavaa, sen ainoa syötävä osa on ne mushy peas eli muussatut herneet.
Shipsejä olis kyllä kans kiva kokeilla.
Ihan hyvää Briteissäkin, mutta minusta parempia ovat olleet Hollannissa, Latviassa ja Puolassa syömäni annokset. Pikaruokana mieluummin tuo kuin kebab.
Fish and chipsiä pari kertaa eri Lontoon matkoilla. Laivoja en ole syönyt.
Toinen pienessä kalravintolassa ja toinen perinteisessä pubissa. Pub versio jäi mielen aika mauttomana.
Kalaravintolan versio oli parempi.
Olen syönyt niitä brittiläisessä gourmet-ravintolassa. Ihan jees, mutta minusta ei mitään gourmetia silti.
Vierailija kirjoitti:
Fish & chipsiä kyllä... Yököttävää ruokaa minusta. Kamalin ateria briteissä asuessani oli, kun työpaikalta mentiin syömään yhdessä lounastauolla, ja ateria oli fish & chips pääruoaksi, jälkkäriksi leivitetty ja uppopaistettu Mars-patukka.
No hyi, toi jälkkäri kuulostaa kieltämättä karseelta :D
Yöh, tästä aiheesta tuli mieleen kuukauden kielimatka nuorena englannissa... Isäntäperheessä syötiin Fish and Chipsejä usein, alkuun maistui hyvältä, aika pian alkoi etoa. Lisäksi muutkin ruoat oli ihan järkyttäviä. Esim. tavallinen kotiruoka-päivällinen: pari kylmää leikkeleviipaletta, kolmioiksi leikattu paahtoleipäviipale, ja mikrotettuja tölkkipapuja. Tai pakasteesta jotain intialaista ruokaa, mikrotettiin jäisenä.
No tavallaan, en aitoa englantilaista, mutta aitoa eteläafrikkalaista.
Olen syönyt briteissä ja muuallakin. Australiassa sitä saa jopa haista tehtynä. Itse teen kotona sitä kampelasta.
Olen asunut Briteissä yli 39 v ja syönyt fish and chips. Joten revi siitä!
Oli muuten tosi tyhmä aloitus.
Salmiakki- ja vadelmashipsit ovat hyviä, mutta en ole syönyt niitä kalan kanssa.
Joo olen, mutta sitä ihmettelen että miksi Suomesta ei saa sitä kalalle tarkoitettua mallasviinietikkaa mistään??!?
Heh. Olen syönyt lontoolaisessa pubissa, mutta ei siitä tartte mitään repiä.