Oletko syönyt aitoa englantilaista fish and shipsiä?
Itse olen ja ihan paikan päällä kaiken lisäksi.
Repikää siitä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Fish and chipsiä on varmaan syöneet kaikki. Se on kammottavaa, sen ainoa syötävä osa on ne mushy peas eli muussatut herneet.
Shipsejä olis kyllä kans kiva kokeilla.
Teen sitä hernemuusia itsekin usein :) Keitän pakasteherneet ja valuutan. Sekaan vähän kermaa, suolaa, pippuria, voita sekä kourallinen tuoreita mintunlehtiä. Sitten sauvasekoittimella melko tasaiseksi.
Joskus on vaan pakko saada kunnon annos brittiläistä, eli fish&chipsejä, tai fry-upia! :D
Vierailija kirjoitti:
Joo olen, mutta sitä ihmettelen että miksi Suomesta ei saa sitä kalalle tarkoitettua mallasviinietikkaa mistään??!?
Lidlistä voi ostaa silloin, kun on se brittiruokaviikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen, mutta sitä ihmettelen että miksi Suomesta ei saa sitä kalalle tarkoitettua mallasviinietikkaa mistään??!?
Lidlistä voi ostaa silloin, kun on se brittiruokaviikko.
Hyvällä tuurilla voi löytyä myös Helsingissä etnisistä kaupoista Hakaniemestä tai Behnford’s herkkumyymälästä.
Häämatkalla Pohjois-Englannissa en paljon muuta syönytkään. Ja viime joulunakin söin, kun jäimme nalkkiin Lontooseen sen Gatwickin dronehäirikön takia. Ei tuo mitään korkeaa kulinarismia edusta, vähän kuin nakkikioskilla kävisi. Itse kuitenkin (onneksi) tykkään. T. suomalaisenglantilaisen vaimo