Helsingissä on liian kauniita ihmisiä, tuntee itsensä aina mitäänsanomattomaksi
Kävin viikonloppuna Helsingissä. Tuntuu, että siellä tulee vastaan toinen toistaan kauniimpia miehiä ja naisia. Oon tyytyväinen ulkonäkööni ja pidän itsestäni huolta ja pukeudun tyylikkäästi.. Mutta aina Helsingissä sitä tuntee itsensä miltei harmaaksi hiirulaiseksi niiden kaunottarien ja komistusten keskellä :D
Muut huomanneet samaa?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä, mutta näytän hirviöltä.
Välillä mietin, että ehkä olisi kannattanut muuttaa opiskelemaan Lappeenrantaan tai Jyväskylään, kuin Helsinkiin. Helsingissä on tosiaan kauniita ihmisiä, ainakin laitettuja. En kehtaa mennä Helsingin keskustaan ilman meikkiä. Yöelämässäkin on toinen toistaan paremmannäköisiä ihmisiä, sinne jää jalkoihin.
Ratkaisuni on siirtyä pysyvästi johonkin lähiöön.
Mitäs lähiötä suosittelette, että kehtais mennä ilman laittautumista lähipubiin muutamalle?
Näinhän se on ollut aina ja näin se tulee olemaan, pääkaupunki on pääkaupunki. Muutin Helsingistä Tampereelle ja ero on huima, täällä marssitaan Sokoksellekin tuulipuvussa ja lapikkaissa sun muissa rytkyissä. Useat myös käyttävät edelleen samoja vaatteita kuin joskus 90-luvulla (ei ironisesti).
Toisaalta nyt on helpompaa mutta toisaalta ei ole mitään katseltavaa kaupungilla, kun ei koskaan näe tyylikkäitä ihmisiä enää.
Ero pk-seudun ja muun Suomen välillä tyylillisesti on kyllä valtava. Sen näkee kaikista tosi-tv-ohjelmistakin, pk-seutulaisilla on yleensä parhaiten sävytetyt hiukset, vähiten tatskoja, polttavat ja huutavat vähemmän, eivät mene college-housuissa kaupungille yms.
No kyllähän sitä pitää vähän pukeutua, kun lähtee kaupungille. Paikassa paikan mukaan. Olen siis espoolainen ja eri vaatteissa, kun asioin Helsingin kantalaupungissa tai kotilähiössä.
No entä miehet. Katselin tänään eräässä Espoolaisessa ostoskeskuksessa ihmisiä ja yritin pongata komeita miehiä. Eipä niitä kovin montaa löytynyt. Ehkä pari, olivat tosin minua nuorempia.
Helsinki tuo nousevan intonaation maa
Kyllä minäkin pukeuden paremmin ja meikkaan huolella ennenkuin menen Helsingin keskustaan. Niin paljon inhottaa se tilanne, kun huomaa, että muut näyttävät paremmalta. Nyt mulla on toinenkin ongelma: haluaisin mennä työpaikalle verkkareissa ilman meikkiä, käydä työpaikan kuntosalilla ja vasta sen jälkeen suihkun kautta töihin. Ongelma on vaan se, että tapaan työmatkalla bussissa usein puolituttuja ja en haluaisi näyttää ihan räjähtäneeltä. Auto ei ole vaihtoehto parkkiongelman takia.
Antakaas vinkki, kuinka olla tyylikäs ja katu-uskottava ilman suurta panostusta? Aurinkolasit toimii vaan kesällä...
Menepä Turkuun katsomaam. Suomen kauneimmat naiset..
Samalta näyttävät kuin Utsjoella. Ei hätää.
Tulee mieleen klassikko kohtaaminen, kun olin tullut kaupunkiin maalaishiirulaisena.
Vastaantulevat pojat katsoivat asiakseen kommentoida olemustani.
Kuulin vain "tuoko, oli ihan mitättömän näköinen"
Toinen: " Eikä kun tosi suloinen"
Jotenkin se lämmitti...hiirikin voi viehättää random vastaantilijaakin.
Mammat taitavat katsoa liikaa telkkaria ja syödä hurjasti liikaa mielialalääkkeitä. Tietenkin pääkallopaikoille kerääntyy jossain määrin koreilevaa väkeä. Ulkokuori kaunis, sisin läpimätä, sanotaan näin neuvonantajien kesken.
Varmaan riippuu, missä päin Helsinkiä liikkuu. Itse en ole huomannut, että ihmiset olisivat siellä mitenkään normaalia kauniimpia. Siistimpiä asukokonaisuuksia ja pukumiehiä ym. kyllä näkee enemmän kuin muualla Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Useat myös käyttävät edelleen samoja vaatteita kuin joskus 90-luvulla (ei ironisesti).
Jos vaatteet ovat ehjiä, niin mitä pahaa tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Menehän Köpikseen. Siellä on jäätävän kauniita naisia. Huippumallin näköisiä suurin osa. Ei ihme, että tanskalaiset ovat niin onnellisia. Myös miehet ovat T-O-D-E-L-L-A komeita.
Eikä maisematkaan ole mitään rumia. Varsinkaan Jyllannissa.
Tanskalaiset näyttää siltä kuin panisivat omia perheenjäseniään. Sen verran rumia ovat. Toisaalta joidenkin mielestä hullut mulkosilmät ja hevosnaama on kauniita piirteitä. Minun mielestäni taas vastenmielisen näköistä.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Siis en ainakaan koe olevani mitäänsanomaton hiirulainen kun liikun Helsingissä.
Minulla ei ole tarvetta tuntea itseäni yhtään miksikään muuksi kuin omaksi itsekseni kun liikun Helsingissä. Mitä väliä on sillä, miltä joku näyttää? Jokainen saa ihan rauhassa olla mitä on.
Itseasiassa livenä ei tule koskaan vastaan niin hyvännäköisiä ihmisiä kuin kuvissa. Sinänsä huvittavaa, että esim. IG:ssa itseään tyrkyttävät näyttävät livenä rumemmilta/täysin eriltä kuin kuvissaan. IGlutkienkin meikki paistaa tosielämässä rumasti naamasta ja kulmakarvat näyttävät entistä naurettevammalta.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on ollut aina ja näin se tulee olemaan, pääkaupunki on pääkaupunki. Muutin Helsingistä Tampereelle ja ero on huima, täällä marssitaan Sokoksellekin tuulipuvussa ja lapikkaissa sun muissa rytkyissä. Useat myös käyttävät edelleen samoja vaatteita kuin joskus 90-luvulla (ei ironisesti).
Toisaalta nyt on helpompaa mutta toisaalta ei ole mitään katseltavaa kaupungilla, kun ei koskaan näe tyylikkäitä ihmisiä enää.
Nyt en ihan kyllä ymmärrä, miksi Sokokselle täytyisi erityisesti pukeutua? :D
Tirsk, käykääpä Tukholmassa. Siellä stadilaisetkin, varsinkin miehet, kalpenee :D